לראשונה בערב הסעודית: נשים ישתתפו בבחירות המקומיות; בוטל עונש מלקות על נהגת | 3385 | ||||||||
|
לראשונה בערב הסעודית: נשים ישתתפו בבחירות המקומיות; בוטל עונש מלקות על נהגת | 3385 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
חבל. עדיף שהממלכה תתפורר ממהומות מבפנים. הלאה הרפורמה הסעודית |
|
||||
|
||||
האם גם בישראל יבוטל עונש מלקות לנהגות? |
|
||||
|
||||
יורם קניוק יוכל להירשם כחסר דת. |
|
||||
|
||||
בתעודת הזהות שלי בסעיף הלאום יש כוכביות. זה לפי תקנה משנת 2002. משהו השתנה מאז? |
|
||||
|
||||
זה לאום וזה דת. תני דעתך שסעיף דת לא מופיע כלל בתעודת הזהות. לפני 2002, בתעודת הזהות שלך הופיע הכיתוב "יהודי" כלאום, אבל אצל בוריס בוריסוביץ' שעלה לארץ מכוח היותו נשוי לקטיה קגן הופיע "רוסי", לא "נוצרי", ואצל אחמד אגרבייה הופיע "ערבי", לא "מוסלמי". |
|
||||
|
||||
נכון, הדת מופיעה רק במרשם האוכלוסין. ומה מופיע בסעיף 'הלאום' במרשם האוכלוסין? האם הוא נמחק גם משם או שכתוב שאני בת הלאום היהודי? האם סעיף הלאום של יורם קניוק נשאר יהודי ורק דתו נמחקה? אם כן אבקש גם אני לשנות את דתי לחסרת דת. הנה פסק דין קניוק למעוניינים. |
|
||||
|
||||
אאל''ט, במרשם האוכלוסין סעיף הלאום שריר וקיים. כמדומני, סעיף הלאום של קניוק נשאר ''יהודי'', וכדת - הוא ''חסר דת''. מצב שמתאים נפלאות לרבים וטובים, ואלא אם יתקבל ערעור, אני צופה שהרבה יעוטו ויבקשו לשנות גם הם. אישית לא הייתי עושה את זה, אבל מצויין שקיימת האפשרות. |
|
||||
|
||||
'הארץ' עונה על זה: "בסעיף הלאום במרשם האוכלוסין, ובתעודת הזהות, נותר הסופר קניוק יהודי." בהנחה שהם ביררו את הנקודה הזאת, צדקת. אלה באמת חדשות נפלאות. מה כתוב בסעיף הלאום של הנכד עומרי? חסר דת הרי לא מתאים לסעיף הזה, אז מה כתוב - ישראלי? |
|
||||
|
||||
בתעודת הזהות - כתוב ******. כמו לכולם. במרשם האוכלוסין? יהודי. אין לאום ישראלי. |
|
||||
|
||||
אצלי בדרכון, מסמך מחתום על ידי שר הפנים הישראלי, כתוב: Nationality: Israeli |
|
||||
|
||||
זה כלפי חוץ. לא כלפי פנים. נסה שיכתבו לך "ישראלי" בסעיף הלאום במרשם התושבים1. עוזי אורנן עובד על זה כבר שנים, בינתיים ללא הצלחה. 1 בת"ז זה ממילא ******. |
|
||||
|
||||
יש משהו מעניין בפסק הדין. לכאורה עולה ממנו שהמבקש לעשות מעשה קניוק יאלץ לנהוג כמותו, ולפנות לבית המשפט למתן פסק דין הצהרתי. גם מכאן ולהבא אין די בהצהרת המבקש בפני פקיד הרישום. |
|
||||
|
||||
מדובר במרשם התושבים כמובן. |
|
||||
|
||||
בזמנו היה סיפור שליהודים יש מספר אחד של כוכביות וללא יהודים יש מספר אחר של כוכביות. האם זה עדיין כך? |
|
||||
|
||||
אני זוכר סיפור אחר ולא סותר - שבמספרי הזהות מוחבא מידע על האזרח, הם לא מחולקים סתם כך לפי הסדר. (ויש לי הוכחות לכך שזה בדיוק המצב). |
|
||||
|
||||
יש לי הוכחה סותרת: כשההורים שלי עלו ארצה, הם ואחי הגדול קיבלו מספרי זהות עוקבים בדיוק. |
|
||||
|
||||
(זו ראייה תומכת) |
|
||||
|
||||
(לא היא לא: קבלת מספרי זהות עוקבים הגיונית כרונולוגית, אבל מאוד לא הגיונית כשמדובר באשה אחת, גבר אחד וילד אחד, שכולם שייכים לאותה משפחה אבל לא יותר מזה. איך בדיוק אפשר להכניס מידע על זהות, גיל או מה שתרצה כאשר כל מה שמשתנה הוא מספר אחד בתעודה, ובהתחשב בכך שבמשפחות רגילות עם פער כרונולוגי בקבלת מספר הזהות אין שום קשר כזה?) |
|
||||
|
||||
(מהיכן מצאת ש"אין שום קשר כזה"? עשית לאחרונה ניתוח סטטיסטי של מספרי זהות?) |
|
||||
|
||||
אצל כל מי שלא עלה לארץ באותו תאריך אין עקיבה במספרים, אבל כל מי שצעיר יותר מספר הת.ז. שלו גדול יותר. אני אצטרך חתיכת ראיה כדי להאמין שיש מידע מוחבא במספרים. ומה בדיוק הראיות שלך? |
|
||||
|
||||
אני מכיר כמה ילדים מאומצים שעברו גיור בארץ, ומספרי הזהות שלהם דומים באופן שלא משאיר הרבה מקום לספק. |
|
||||
|
||||
והם נרשמו בתאריכים שונים מאוד, ובלשכות שונות? |
|
||||
|
||||
תאריכים - כן. הפרשים של שנים. לשכות - לא יודע, ולא אמור לשנות. |
|
||||
|
||||
מי שנולד בחו"ל, מאומץ או לא, מקבל מס' זיהוי שמתחיל בספרה 2. פעם, ואולי גם היום, היה ניתן לשנות את זה במשרד הפנים ע"י בקשה מיוחדת. |
|
||||
|
||||
היום כבר לא: "מקרה נוסף קרה כאשר בהחלטה מינהלית נקבע שלילדים שאומצו בחו"ל יינתן מספר זהות המתחיל בספרה ידועה. החלטה זו גרמה לנזק רב, משום שסיפרה על הילד מידע שבדרך כלל נהוג להצניעו. כאשר התברר הנזק בוטלה התקלה, וסדרת מספרים זו ניתנה גם לילדים לא מאומצים, כדי להביא לביטול משמעותה." מספר זהות (ישראל) [ויקיפדיה] |
|
||||
|
||||
מישהו יכול לתארך את השינוי הזה? |
|
||||
|
||||
לאחי ולהורים שלי יש מספר זהות שאין בו את הספרה 2 אפילו פעם אחת. ייתכן שזה נוהל שהתחיל אחרי אמצע שנות השבעים? |
|
||||
|
||||
אין לי מושג מתי זה התחיל, ואחרי שקראתי את ההערה של איזי אני מתחיל לחשוד שמא משרד הפנים לא סיפר את האמת לאמיתה בעניין זה. אני רק יודע שזה המידע שנמסר לציבור בסוף שנות השמונים. |
|
||||
|
||||
בקריאה שניה אני מבין שאתה מדבר על משפחה שעלתה לארץ. מן הסתם ה''כלל'' שהבאתי בשם משרד הפנים מתייחס למשפחה ישראלית שנולד לה ילד בחו''ל (או אומץ שם), לא לעולים. אם כך הדבר הטלתי דופי לשוא במשרד ממשלתי מכובד. איזה מזל שיום הכיפורים בפתח. |
|
||||
|
||||
מספרי הזהות של שני ילדי מתחילים בספרה 2, למרות ששניהם נולדו בתל השומר. (שלי ושל אשתי מתחילים ב-02) |
|
||||
|
||||
לתומי סברתי שרק ירושלים 02... |
|
||||
|
||||
תשע ספרות (שמונה + ביקורת) שהראשונה בהן היא 2? מעניין. |
|
||||
|
||||
למה זה מעניין? מעניין זה ששני מספרי הזהות שלהם מאוד דומים: שניהם מהצורה ABCXDXYDZ כאשר הספרות A-D זהות בשני המספרים, במספר אחד מתקיים X=B ובשני X=D והספרות Y ו-Z במספר אחד הן פשוט הספרות Z ו-Y בשני. (אני מקווה שזה לא חושף את המספרים, לפי חישוב זריז יש מעל 3,000 מספרים שעונים על הקריטריונים גם כאשר ידוע A=2). |
|
||||
|
||||
זה מעניין (אותי, במידת מה) כי כאמור חשבתי ששתיים מוענקת כסיפרה תחילית רק למי שנולד בחו''ל. |
|
||||
|
||||
אולי פעם. היום זה גם אצל ילדים נורמליים שנולדו בארץ באמצע שנות האלפיים. |
|
||||
|
||||
הבת שלי נולדה לפני 20 שנה, ומספר תעודת הזהות שלה מתחיל ב 2. מספר תעודת הזהות של אחיה, שנולד כשלוש שנים לפניה, באותו בי"ח, מתחיל ב 3, כך גם מספר תעודת הזהות של אחותה שנולדה לפני 11 שנים בבי"ח אחר. |
|
||||
|
||||
תביא שאכטה, נראה לי חומר טוב. |
|
||||
|
||||
נולדתי בארה"ב, וכשעליתי לארץ להורי ולי ניתנו מספרי זהות עוקבים- שאין בהם את הספרה 2. |
|
||||
|
||||
לא פלא אם כן שהרגשתי לא שייך: מס' הזהות שלי התחיל ב-2 (עד שמתישהו נוסף לו אפס) ונולדתי בארץ. |
|
||||
|
||||
אני מכירה שני ילדים כבני תשע שנולדו באותו יום ומספר תעודת הזהות שלהם שונה רק בשתי ספרות אחרונות - היא ערביה והוא יהודי. לפי זה עוד פחות סביר שמקודד שם מידע על דת. אולי בעבר זה היה נהוג. |
|
||||
|
||||
אני לא יודע מי זכה לקבל ''מספרים מיוחדים''. יתכן מאד שכל העניין מסתכם באותו נוהג-לשעבר המצויין בוויקי. |
|
||||
|
||||
ליהודים יש תאריך לידה עברי. |
|
||||
|
||||
לא יודע לגבי כוכביות, אבל ליהודים מצויין תאריך הלידה העברי. ללא-יהודים לא. |
|
||||
|
||||
בעקבות שריפת המסגד, מדווח הבוקר "הארץ" ש"מפגינים מטובא הציתו את בניין המועצה, המתנ"ס והמרפאה". מישהו יכול להסביר לי למה שמישהו ישרוף מבני ציבור בכפר רק מפני שמישהו מבחוץ שרף קודם מבנה אחר בכפר? על פניו, ואילו לא היה מדובר כאן במיעוט מוגן-תקינות-פוליטית, זה נראה כטמטום טוטאלי כל כך ששום זעם, ואפילו זעם מוצדק, לא יוכל להסביר. אך מי יודע, אולי אני סתם מלא דעות קדומות. |
|
||||
|
||||
למה אתם תמיד שורפים את המועדון? כי המועדון עשוי מעץ, ועץ נשרף מהר. |
|
||||
|
||||
שריפת מבני הציבור אינה נובעת מ"טמטום". מבני הציבור הללו מייצגים בעיני תושבי הכפר את מדינת ישראל והפגיעה בהם מבטאת את שנאתם למדינה ובעיקר את שאיפתם להחריבה, גם במחיר פגיעה בחיי היום-יום שלהם. מנטליות ערבית מוכרת. תמיכה לכך הינן תוצאות הבחירות האחרונות לכנסת בכפר: רע"מ-תע"ל - 42%, בל"ד - 27% וחד"ש - 15%. כ"טמטום" יש לכנות את העובדה, שכ- 250 מתושבי הכפר הזה התקבלו לשירות (כמתנדבים) בכוחות הביטחון (בעיקר משמר הגבול). לכן, השערתך שהפגיעה במבני הציבור נעשתה סתם מטמטום נובעת מדיעה קדומה שלך ומחוסר יכולתך להכיר בעובדה, שערביי ישראל, ביסודם ועקרונית, עדיין מבקשים להשמידנו. |
|
||||
|
||||
8% מתושבי טובא-זנגריה הצביעו ש"ס? באמת? |
|
||||
|
||||
הם שורפים את המבנים שחיוניים להם עצמם לרווחתם. ואתה מתפלא שהם מצביעים ש"ס? |
|
||||
|
||||
יש זהות אינטרסים חלקית בינם לבין ערבים מסורתיים. ויותר חשוב מזה: הם בקואליציה ושולטים על משרד הפנים, ולכן גם מועילים בהרבה משלוש המפלגות הערביות. מה חדש בתמיכה שמקבלת ש"ס אצל הערבים? |
|
||||
|
||||
ודאי. הצבעה לש"ס במגזר הערבי איננה תופעה חדשה, והיא נובעת בין השאר מכך שהמפלגה שלטה במשרד הפנים ותקציביו כמה שנים. הנה למשל בבחירות 2003: יש גם לציין שטובא-זנגריה נחשב בעבר דווקא לכפר 'פרו ציוני', מן הסתם בגלל האוכלוסיה הבדואית שם, ולא כמו שהימני המתוסכל כתב. אם כי בשנים האחרונות טובא-זנגריה נודעה בתור מעצמת פשע מקומית, או כהגדרתו של ראש המועצה הקרואה, "מחסן נשק אחד גדול", ולפי ראש איגוד מגדלי הבקר (מעניין למה דווקא שם הוא מתראיין), הרי שבטובא-זנגריה המציאו את 'תג מחיר' נגד חקלאים יהודים. |
|
||||
|
||||
לא דיברתי על העבר, אלא על ההווה. הן החברה היהודית והן החברה הערבית בישראל עברו שינויים גדולים מאז קום המדינה. בתמצית ניתן לומר, שהחברה הערבית הולכת והופכת יתר ויותר ללאומנית (וחצופה). אחת הסיבות לכך, לדעתי, הינה שערביי ישראל מזהים את החולשה הפנימית שלנו, היהודים, חולשה שלשמאל היהודי בישראל יש תפקיד מרכזי ביצירתה. |
|
||||
|
||||
אם לנסח את השורה השלישית שלך: בתמצית ניתן לומר, שהחברה הערבית הולכת והופכת פחות ופחות כנועה וממושמעת(ויותר חצופה). השימוש במילה "חצופה" מראה את זה - חוצפה היא תכונה המתארת התנהגות בוטה של ילד כלפי מבוגר. |
|
||||
|
||||
או של אורח כלפי מארחו, למשל. אכן, מעמדם הנכון והראוי של כל הערבים בישראל - כל ארץ ישראל - הינו לכל היותר ובמקרה הטוב מעמד של אורחים. |
|
||||
|
||||
יש אימרה הודית: כל אדם בעולם הוא לכל היותר ובמקרה הטוב במעמד של אורח. |
|
||||
|
||||
אכן: "ההצתה הסבה נזק רב לבניין המועצה, ועשרות הצעירים שהפגינו וניסו לחסום את הכניסה לכפר פגעו גם במתנ"ס ובמרפאה, לידם שרפו המוחים צמיגים. הם שברו חלונות ודלתות במתנ"ס, וגרמו נזק לרכוש. כמו כן, הם הסבו נזק למועדון לקשישים בכפר. "מדובר בוונדליזם", אמר בזעם ראש מועצת טובא זנגריה, צביקה פוגל, "את בית גיל הזהב סיימנו לשפץ לא מזמן בסכום של יותר מ-100 אלף שקל"." - Ynet, מה שמזכיר שוב את שיטת החידלון וההרס העצמי כנקמה ביהודים, שנוסדה ב-1936 וממשיכה עד היום (פסקה לפני אחרונה בדיון 3289). |
|
||||
|
||||
ראש מועצת טובא זנגריה, צביקה פוגל? אין סוף לתמיהות. |
|
||||
|
||||
הייתכן שמדובר בכלל במלחמת מאפיה פנימית של הכפר? זו התהייה ששמעתי היום (מפי מקור לא מהימן). |
|
||||
|
||||
אני לא רואה צורך להגרר לקונספירציות. ערבים הורסים לפעמים מבני ציבור ''של המדינה'' באופן דומה להרס אנטנות סלולריות - כי הם ערבים. אין לזה הסבר אחר. |
|
||||
|
||||
באזור מאה שערים נהוג להצית את פחי הזבל העירוניים בזמן הפגנות. פחי הזבל העירוניים במקום, כמובן. לא יכלתי שלא לתהות לעצמי1 למה העיריה טורחת להחליף אותם בכל פעם מחדש. 1 סתם, אני יודעת למה. |
|
||||
|
||||
הסיבות לכך זהות בשני המקרים. גם במאה שערים, וגם קבוצות מסויימות של ערבים בארץ שונאות את המדינה, ומוכנות להזיק לה, גם במחיר פגיעה זמנית באוכלסיה שלהם. |
|
||||
|
||||
יחי ההבדל הקטן- אם שורפים את פח הזבל אפשר תמיד לזרוק את הזבל ברחוב (לא אני, הם!). אבל אם שורפים מרפאה, לאן הולכים להתרפא? |
|
||||
|
||||
בשני המקרים התוצאה היא אחת: יותר מחלות. |
|
||||
|
||||
למה טמטום? זה נראה דווקא אקט די הגיוני (כמה שאפשר לייחס הגיון לואנליזם). אם יש לך עודפי אנרגיה הרסנית, אז אתה צריך להוציא אותה על משהו. להוציא אותה על הרכוש שלך זה טמטום, להוציא אותה על הרכוש של השכנים שלך זה לא חכם, להוציא אותה על הרכוש של המדינה זה הכי הגיוני שיש. הרי המדינה תבנה שם מרפאה, מסגד ומתנ"ס חדשים על חשבונה (במילא הקופה של המועצה המקומית ריקה), ובפעם הבאה היא אולי תלמד להשקיע קצת יותר משאבים על מנת לשמור על מבני הציבור ולמנוע התקפות שכאלה בגלל שהיא תלמד שהמחיר על כל התקפה כזאת הוא משולש. |
|
||||
|
||||
אם יש לך אנרגיה הרסנית היא תתבטא במקום אחר שבו אתה לא שומר כרגע. מר טאוויל מדגים - לוק אנד ליסטן |
|
||||
|
||||
והקישור הוא על מנת להראות דוגמא לטמטום? |
|
||||
|
||||
והתגובה מדגימה שאתה מבין את שכניך ? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |