גנב רכוש וירטואלי ונעצר במציאות | 2921 | ||||||||
|
גנב רכוש וירטואלי ונעצר במציאות | 2921 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
באתר של הבנק אפשר לראות כמה כסף וירטואלי יש בחשבון הבנק. יש אנשים שעובדים בעולם האמיתי כדי לקבל כסף וירטואלי שאת רובו מעבירים אח"כ באמצעים וירטואלים לעסקים שונים. אנחנו בכלל חיים בעולם וירטואלי. אם מישהו רוצה ליצור איתי קשר אז אני נמצא ב- http://www.origadi.com |
|
||||
|
||||
הייתי מתיחס לעצם או לפעולה כוירטואליים אם הם מוגדרים במסגרת משחק מחשב מסויים בלבד. במקרה זה העצמים היו וירטואליים אבל הגנבה התבצעה מחוץ לעולם המשחק. לכן די ברור שמדובר בגניבה רגילה. שאלה מעניינת היא אילו מעשים אסורים בתוך עולם המשחק עצמו, ועד כמה יש למפעילי אווטרים אחריות פלילית. כלומר עד כמה פעולה שניתן לבצעה במסגרת מנוע המשחק היא אסורה בכל זאת, והאם האחריות נופלת על השחקן המבצע או החברה המפעילה את המשחק. האם הטרדה griefing היא עברה פלילית או עילה לתביעה אזרחית? האם פדופיליה בתוך המשחק היא עבירה? (כפדופיליה אני מתכוון למצב שבו שני אנשים בוגרים מפעילים אנימציות של יחסי מין על שני אווטרים שאחד מהם מעוצב כילד) האם גנבה או הונאה הם עבירות כאשר הפעולות הטכניות הדרושות לשם ביצוע המעשים הם חלק ממנוע המשחק? |
|
||||
|
||||
בוודאי ובוודאי. העונש על מעשה פדופיליה וירטואלי הינו כקבוע בחוק - 6 חודשי עבודות שירות וירטואליות. |
|
||||
|
||||
נשמע כמו ואריאציה על שיר של מאיר אריאל. |
|
||||
|
||||
העונש יהיה בדרך כלל חסימה, שמשמעותה הוירטאלית היא עונש מוות והחרמת רכוש. אבל גם ה"חיים האמיתיים" מתפרצים לפעמים לתוך הוירטואליה: As a result of the Five News investigation CEOP, the Child Exploitation and Online Protection Agency, will be sending a team of virtual detectives – controlled by real-life officers - into Second Life and other on-line communities to try to infiltrate the growing number of paedophile networks exploiting virtual worlds.
http://www.skypressoffice.co.uk/SkyNews/News/showart... |
|
||||
|
||||
אפרופו פדופיליה, מה ההגבלות על הצגת ציורי ילדים בסיטואציות מיניות? למשל, קומיקס שמתאר בין השאר אונס של ילדה על ידי אביה החורג (Battle Royale), כמה רחוק מותר לו להרחיק, על פי החוק? |
|
||||
|
||||
אפשר לקרוא על כך כאן: (גלול ל- Controversy and legal issues) |
|
||||
|
||||
והנה חזרה למושג "וירטואלי" משמעתו המקורית, כלומר משהו שהוא לא בדיוק, אבל לכל עניין מעשי הוא כן. (סתם לשם דוגמא, אולי לא יותר מדי מוצלחת: אם כל מה שיש לך הם שלושה שקלים, אז הארנק שלך לא ממש ריק, אבל וירטואלית - הוא ריק.) |
|
||||
|
||||
לא הבנתי. יש אנשים. והם קונים בכסף אמיתי רהיטים שלא קיימים. לא שהם קיימים במקום אחר. הם פשוט לא קיימים. ואז מגיע מישהו. ובדרכי מרמה גורם לכך שהרהיטים שלהם ימחקו. לא שלפני זה הם היו קיימים באמת. אז מה הבעיה לשחזר את הרהיטים? |
|
||||
|
||||
נשמע כמו מתכון לאינפלציה. |
|
||||
|
||||
גם מחיקת הרכוש הגנוב, במקביל לשחזורו אצל בעליו החוקיים, לא צריכה להוות אתגר קשה מידי עבור מנהלי האתר. גם שאינפלציה היא לא הבעיה. אבל זה כן מעלה שאלה מסקרנת: לפנינו מתפתחת חברה שבה בעיית המחסור אינה רלוונטית, ובכל זאת נראה שמשחזרים בה את הכלכלה המוכרת, על כל בעיותיה, צרותיה ומנגנוניה. האם תהליך דומה צפוי להתרחש גם כאשר בעיית המחסור תיפתר "בעולם האמיתי"? |
|
||||
|
||||
הכלכלה של המשחק עובדת כך (כפי שבנתי מטקסטים חיצוניים למשחק). 1. קיים כסף של המשחק שאותו קונים תמורת כסף אמיתי. כסף זה לא ניתן לפדות בחזרה לכסף אמיתי, והוא משמש לרכישת עצמים וזכויות שימוש פרמיום בתוך המשחק. היצרן היחיד של עצמים אלה הוא מפעיל המשחק, כך שמדובר במונופול. 2. מנוע המשחק תומך בסחר חליפין של "furni" (הרהיטים או העצמים הוירטאליים) בין אווטרים. הכסף של המשחק אינו יכול לשמש למסחר בין השחקנים, אלא רק לרכישות מהחברה. אני לא יודע איך התרחשה הגנבה, אבל בכלכלה מסוג זה האפשרות היחידה הנראית לי היא שהגנב ביצע עבור קורבנותיו עיסקות חילופין לא הוגנות (כל רכושם תמורת לא כלום) מול אלטים שלו. הדרך היחידה שאני יכול להעלות בדעתי לממש גניבה כזאת לכסף אמיתי היא באמצעות פירסום חבילות עצמים ויטואליים בebay מכירתם בכסף אמיתי, והשלמת העיסקה באמצעות עיסקת חליפין לא הוגנת בתוך המשחק. לא ברור לי כיצד אפשר להבטיח מימוש עיסקה כזאת. עומר, אתה באמת מצפה שהחברה המפעילה תאכסן בכל פיסת זבל ויטואלי שיש לה במשחק את היסטורית הבעלות עליו? מספיק שהיא צריכה לשמור מה שייך למי. בקשר לבעיית המחסור, הכלכלה היא מונופוליסטית כך שהחברה קובעת את המחירים. |
|
||||
|
||||
אני בכל זאת לא מבינה - אנשים לא מבטחים וירטואלית את בתיהם הוירטואליים? |
|
||||
|
||||
את לא מבינה כי נודלת במאה ה-19 וקשה לך להסתגל לעולם המודרני. חוץ מזה ממתי בנות מבינות במשחקי מחשב? |
|
||||
|
||||
"שלום, מדברים מהצוות הטכני של חברת *** גילינו בעייה בחשבונך ואנו זקוקים לסיסמה שלך על מנת לפתור אותה. " "הו, כמובן, הסיסמה היא 123457 (מתוחכם נכון?), אפשר לדעת מה הייתה הבעיה?" "סיסמה גאונית אדוני, הבעייה הייתה שהקרבורטור בחשבונך שבק חיים, והרהיטים עלולים להתחמם ולהישרף" "הו, אני מקווה שתפתרו את זה בהקדם האפשרי!" מייד לאחר מכן אותו פתי מאבד את כל רכושו עלי עולם וירטואלי, לגביי איך לממש עיסקה כזאת לכסף אמיתי, זה קל מאוד, נניח שרהיט עולה במשחק עשרה דולרים, אם תמכור רהיט גנוב באי ביי בחמישה דולרים, ותעביר אותו (או שלא...) לשחקן אחר. הרי שהרווחת. |
|
||||
|
||||
אני לא מאמין! זו הסיסמא של המזוודה שלי! (מלבד ה-7) |
|
||||
|
||||
סטריפ בנושא: http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=20071119&am... |
|
||||
|
||||
הכותרת האמיתית של הכתבה צריכה להיות "ילדים סחטו מהוריהם 4000 יורו עבור תמונות קומיקס זעירות של רהיטים". אגב, בשורה ליצרני המשחקים; יש אידיוטים שיבזבזו זמן וכסף במשחק דו ממדי(!) שבנוי בצורה שקופה כמסחטת מיקרו-תשלומים. |
|
||||
|
||||
יש אידיוטים שיאבדו את עצמם לדעת בתוך עולמות פנטסיה וירטואלים שבנויים בצורה שקופה כמסחטת זמן סיזיפית ובנאלית. |
|
||||
|
||||
יש המכנים אותם ''בני האדם''. |
|
||||
|
||||
''בני אדם'' זה קיצור נוח ל''בני אדם וירטואליים''. |
|
||||
|
||||
זה היה נכון אם כל בני האדם היו מגיבים באותו האופן לסם הנ''ל. |
|
||||
|
||||
אתה צודק. אנשים מתמכרים בקלות לעולמות הוירטואליים האלה, עם מערכות השכר והעונש שלהם, עם כל המיתוסים, הטקסטים שחוזרים על עצמם, הסמלים המוזרים, העליות בדרגה, קניית מוצרים נלוים והטקסים השרירותיים. |
|
||||
|
||||
אתה מתכוון לקוראי האייל? |
|
||||
|
||||
אני לא מצליח להחליט אם השאלה הזו נשאלת בתום לב או באירוניה. אם מדובר במקרה השני: מחוכם, לא ראיתי את זה מגיע. אם מדובר במקרה הראשון: לא, אני מתכוון למשתמשים של סמים מהסוג הזה: |
|
||||
|
||||
אפשר להתיחס באופן דומה לכמה פעילויות פנאי או תחביבים; קריאת ספרים, צפיה בטלוויזיה, גלישה באינטרנט והשתתפות בפורומים או רשתות חברתיות, עיסוק באספנות כלשהי או עיסוק חובבני באמנות. חלק מהעוסקים בעיסוקים כאלה הם אכן מתבודדים או תמהונים, אבל ספק אם העיסוק הוא הגורם למצבם. אין רע בהשתתפות במשחק מחשב חברתי טוב, כפי שאין רע בקריאת ספרות איכותית. אבל חשוב שהמשחק יהיה טוב, ויעשיר את המשתתפים בו. |
|
||||
|
||||
מכיר את Magic: The Gathering? קרא מעט בויקיפדיה אחרת. בכל אופן, מסתבר שיש כל מיני אנשים שאוהבים את זה מאוד, אבל מביטים בזלזול רב על הגרסה המקוונת, משום שעבור כספך את לא מקבל שום דבר ביד... לעומת המשחק "האמיתי", שבו אתה מקבל חתיכת קרטון ביד עבור לא פחות כסף. סתם אנקדוטה על הנפש האנושית. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |