נציג ''צים'' התנצל בפני שגריר יפן על התאונה בה נהרגו 7 מלחים יפנים | 2468 | ||||||||
|
נציג ''צים'' התנצל בפני שגריר יפן על התאונה בה נהרגו 7 מלחים יפנים | 2468 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
אני מאד מקווה שמי שפיקד על צים אסיה לא נהג כחכמולוג מצוי ולא ברח בהנחה ש''לא ידעו''. |
|
||||
|
||||
האם יש כאן אי(י)ל-ספנות שיכול להציג פרשנות נורמלית לבליל הידיעות המתלהמות שהתקשורת שופכת עלינו? לפי ההגיון הפשוט, ברור שאם ספינה אחת פוגעת ברעותה עליה לעצור ולהגיש עזרה. אך מכל הידיעות התקשורתיות אי אפשר להבין מה, בעצם, קרה אתמול בים היפאני. לדוגמא, כותרת בYNET: "רב החובל ישן בעת הארוע" מה אמור לקפוץ לי לראש? שרב החובל רשלן? האם לרב החובל מותר לישון כשהוא עובר בנתיב מים כזה? האם ספינה גדולה מרגישה את הפגיעה בספינה קטנה? האם הספינה היפנית נכנסה לנתיב המים של ספינת "צים"? האם שינוי הנתיב של ספינת "צים" היה מתוכנן או לא? אני באמת מנסה להבין אם אני צריך לכתוב מכתב התנצלות יפה לשגריר היפאני ולתבוע עונש מאסר כבד לקציני האוניה, או שאנחנו דנים פה במקבילה של חתול שקופץ לתוך אוטוסטראדה. למי שקרא את "חיי פיי", יש בוודאי הרגשת דה ז'וו חזקה כרגע. האם גם לכם היתה הרגשה שהתקשורת ניסתה לספק כותרות מתלהמות ונמנעה במתכוון מהצגת עובדות כהוויתן על מנת להעצים את הדרמה? |
|
||||
|
||||
ודאי שלרב חובל מותר לישון מדי פעם. איך הוא יכול לתפקד אחרת? |
|
||||
|
||||
כמו הכותרת- הרבה מוץ ותבן. אני חושש, והלוואי ואתבדה, שזו היתה תאונת פגע וברח. |
|
||||
|
||||
אני חוששת שיהיה קשה מאוד לוודא אם זו הייתה תאונת פגע וברח או לא. בכל מקרה - 7 אנשים שנהרגו זה דבר עצוב מאוד. יש לקוות שלפחות הפיצויים למשפחות יהיו בגובה סביר. |
|
||||
|
||||
ספינה בגודל כזה (40,000 טון) בדומה לרכבת אינה עוצרת במקום, למעשה לוקח לה מספר קילומטרים לעצור, כמו כן ברור שמעמדת השליטה לא רואים הכל ונעזרים במכשירים שונים (מצלמות אולי ?) כדי לקבל תמונה על הסביבה. לטענת צים (שראיתי במקום אחר) היו באזור 12 כלי שיט, הספינה ניסתה להזהיר אחד מהם ובגלל זה שינתה כיוון. לדעתי התסריט הסביר ביותר הוא שצים אכן חשדה שיש ספינה באזור אבל לא היתה בטוחה (כאמור כשל ברדאר) ובכל מקרה לא יכלה למנוע את ההתנגשות, לאחר מכן לא היה ברור לא האם באמת היתה התנגשות והקצין האחראי החליט שלבצע סיבוב (שיקח זמן רב) על מנת לנסות למצא את הספינה הפגועה (דבר שספק אם הם יכולים, שכן לספינה טבועה אין חתימת רדאר והם יאלצו להתרחק מספר קילומטרים טרם הם חוזרים) שאולי לא קיימת זה לא הצעד הנכון. השיקול הוכיח עצמו כשגוי ביותר בדיעבד, שכן אדם צריך לנסות לעזור באירוע שאינו באשמתו גם אם הסיכוי לעזרה קלוש. |
|
||||
|
||||
הרבה שאלות. לא ב-ynet תמצא את התשובות להן, שם דואגים למה שאתה צריך להרגיש, לא למה שאתה צריך לדעת. "האם גם לכם היתה הרגשה שהתקשורת ניסתה לספק כותרות מתלהמות ונמנעה במתכוון מהצגת עובדות כהוויתן על מנת להעצים את הדרמה?" הרגשה כזאת אני מקבל בכל פעם שאני קורא עיתון או צופה בחדשות. הדביקות הגיעה לרמה בלתי נסבלת, המלודרמה שברה את כל השיאים של אופרות הסבון. כבר אין אנשים בחדשות שרק מוסרים את העובדות, כולם פרשנים, בכל רגע נתון. יש את פרשנים שתענוג לשמוע, אלו שמשובצים לתפקיד של הפרשן-פרופר (לא כולם), ויש את הפרשנים לעת מצוא שמקריאים בהתלהבות חובבנית ומזוייפת דיעות שמישהו אחר כתב בהתאם לשיקולי ריטינג. מצחיקה אותי תגובה מספר 7 שם ב-ynet: "בושה לחברה רצינית כמו צים שבחרה בחובבן לשמש כדוברה. חוץ לחרוץ לשון וללקוק כל ישבן האיש הזה לא מסוגל לכלום." לקקן תחת עם פנים שמקרינות עוצמה, בטחון וניסיון, אבל אפס כישורים מעבר לזה? הוא overqualified. מכאן הוא ממשיך ישר למשרד ראש הממשלה. |
|
||||
|
||||
בשעות הבוקר התייחסתי בערך לנקודה זו: |
|
||||
|
||||
אני לא בדיוק מומחה למשפט ימי, או לכללי התנהגות בים, אבל אם הצלחתי להבין מכל הררי המלל שנשפכו על הארוע, אז המצב הוא כזה: בהגדרה, האחריות למניעת תאונה בין אנית בסדר גודל של "צים אסיה" לבין ספינת דיג, היא באחריות הספינה הקטנה, וזאת בשל כושר התמרון העדיף שלה, וחוסר הסימטריה באפשרות הזיהוי ההדדי. אלא שלאחר שמתרחשת תאונה, ולא משנה באחריות מי, ויש נפגעים במים, *חובה* על כל מי שנמצא בסביבה, בין אם הוא אחראי לתאונה ובין אם לא, ואפילו אם אינו מעורב בתאונה, להגיש את מלוא העזרה האפשרית לאיתור וסיוע לניצולים. מי שהיה מעורב בתאונה (גם אם אינה באחריותו) אין ספק שהוא נמצא באזור התאונה. בספנות המודרנית יעילות ועמידה בזמנים הן מילות מפתח בדרך לרווחיות. אם אכן מדובר בתאונת "פגע וברח" יש להניח שמה שעמד מאחוריה הוא לא החשש להיתפס כאחראי לתאונה, אלא החשש לעיכוב ופגיעה בלוח הזמנים. מי שרוצה לקשר בין המקרה הזה לבין הדיון על ההבדל שבין פגיעה באזרחים מבלי להתכוון ובין ההתכוונות לאי פגיעה באזרחים (כלומר, על שוויון הנפש בו אנו מקבלים את העובדה שאנשים "מוצאים את מותם" כחלק משגרת חיינו), עושה זאת על אחריותו בלבד. |
|
||||
|
||||
הכותרות בתקשורת הישראלית לגבי האירוע אכן מעידות בעיקר על ניסיון ליצור דרמה קיצונית על סמך מעט מאוד מידע, ועוד פחות מכך, ידע. אני רוצה להפריד בין האירוע לבין ההתנהלות התקשורתית לאחריו: התוצאה ידועה - שבעה קורבנות; אבל הנסיבות עדיין מעורפלות וחבל להשחית מלים על "מה קרה" לפני חקירה. קל להעלות חשדות בדבר ניסיון להמלט מאחריות, מסיבות שונות - כולל לחץ מרומז של הגורמים המסחריים "לעמוד בזמנים." בפועל, סביבת ההתייחסות של קציני -הים היא מקצועית ולא מסחרית-עיסקית, ובסביבה הזאת כמעט אין להעלות על הדעת בריחה במקום בו צריך לסייע ולהציל. יש רקורד ארוך של אוניות צים שהשתתפו בפעולות חיפוש והצלה, חילצו דייגים (למשל בקולומביה ב-1998, האוניה צים יו.אס.איי; צים פסיפיק סמוך לפורטוגל ב-2001; ועוד.) כל מבצע חילוץ כזה ע"י אוניית ענק הוא מורכב וגוזל זמן רב, אבל השיקול של הצלת חיי אדם בים קודם לכל, וזוהי הנחת היסוד שעל פיה פועלים כל אנשי הים - ולו רק בשל ההנחה שאולי יבוא יום והם יזדקקו לסיוע כזה. אשר להתנהלות התקשורתית: המעידה המחפירה הייתה ההכחשה של רני רהב, ובכלל, התנהלות מול התקשורת הישראלית הייתה דפוקה. לעומת זאת: ההתנצלות הגורפת "בפני העם היפני", הקידות העמוקות, שליחת בכירים ליפן, לקיחת האחריות - כל אלה מעידים שצמרת צים קיבלה יעוץ מעולה; הם לא עושים זאת מתוך הומניזם צרוף, כמובן, אלא מתוך הבנה טובה של הסביבה העסקית ביפן (צים פועלת שם עשרות שנים ויש לה אנשים שקשרו קשרים עמוקים ביפן) וכאמור מפני שקיבלו ייעוץ טוב, פנימי או חיצוני. עוד הערה: טרגדיות מסוג זה מתרחשות כל הזמן. ארגון בינלאומי בשם IMO (ארגון הספנות הבינלאומי) פועל כבר עשרות שנים במטרה להחיל תקנות וכללים למניעת תאונות בים. סטטיסטית, הים בטוח יותר מרוב הכבישים. |
|
||||
|
||||
לגבי ההכחשה של רני רהב: בלי לבדוק את נכונות דבריך, אני חושבת שבישראל פשוט אין מסורת של התנצלות, ואין כלים להכיל אותה 1. האופציה הזו לא נמצאת בתרשים הזרימה המקומי, כמו גם האופציה של הודאה ישירה באשמה. עולה על דעתי חוסיין מלך ירדן המנוח, שבזמנו הגיע לבקש את סליחתם של הורי הנערות שנהרגו מיריות. לעזור פרקטית זה לא עזר, אבל המלך כרע על ברכיו מול האמהות והאבות וביקש סליחה. מתי איש ציבור ישראלי (או איזשהו ישראלי...) התנצל בצורה ישירה שכזו? זכורה לי רק בקשת הסליחה העצית של אהוד ברק מן המזרחים, שגם היא נתפסה כתעלול אלקטורלי. 1 שלא לדבר על הצד שמבקשים ממנו סליחה, שעשוי להגיב להתנצלות באחת מאלף אופציות פולניות ("מה פתאום, לא קרה כלום", "מה זה עוזר לי עכשיו?", וכולי). |
|
||||
|
||||
בקשת הסליחה של ברק לא *נתפסה* כתעלול אלקטורלי. היא *הייתה* תעלול אלקטורלי. ואנחנו כבר יודעים - ידוע היטב - שהפולניות היא אם כל אסון. נראה לי שאפשר להסתפק בתזכורת, נאמר, חד-שבועית, או אפילו חד-חודשית. (נאנחה הפולנייה התורנית שלך ונדמה לבדה בחושך). |
|
||||
|
||||
טוב, במקום פולניות אפשר גם לומר Passive Agressive. |
|
||||
|
||||
רעיון דגול. PA נשמע הרבה יותר PC מסתם P... |
|
||||
|
||||
מצד שני, ניתן להוכיח את העקביות של PA ב-ZF. (מחלה, מה לעשות?) |
|
||||
|
||||
למה "מצד שני"? עקביות זה מאוד PC. לעומת זאת, "מחלה" איננה כזאת. צ"ל "אתגר בריאותי". |
|
||||
|
||||
PC שקול ל-TM, מה שמתאים לתזת CT. CT מתאים מאוד למאותגרים בריאותית. |
|
||||
|
||||
PC *שקול* ל-TM? אין צורך להגזים, כמדומתני. |
|
||||
|
||||
PC עם זיכרון סופי גדול ככל שידרש, כמובן. |
|
||||
|
||||
אה, את האפשרות הזאת שכחתי... |
|
||||
|
||||
אל תגידי לי שאת קוראת את ה"אייל" ממחשב עם זיכרון מוגבל! איך הוא עולה לך בכלל? בטח כל הזמן נגמר לו הזיכרון. תשמעי, אני במקומך הייתי קונה מחשב חדש ונורמלי. אוי, הפולנים האלה פרימיטיביים. (לפני שאני מרגיז מישהו: גם אני פולני.) |
|
||||
|
||||
אוה, עלית על נקודה כאובה. לא נורא, כדרכי, אני אשב לי בחושך לבד... (אגב, כפי שוודאי חשדת, גם המחשב שלי פולני למשעי. (PC - polish computer)) |
|
||||
|
||||
מי שמתבכיין על פוליש, כנראה שלא הכיר את הווקס. |
|
||||
|
||||
התכוונתי לזה: |
|
||||
|
||||
מתברר שהקהל קצת קשה הבנה. נו, פולנים. |
|
||||
|
||||
אחרי שקראתי את תגובה 334924, אני מבין. אצלנו בורשה, אגב, זה לא היה קורה. |
|
||||
|
||||
>לא נורא, כדרכי, אני אשב לי בחושך לבד... כלומר, גם את נמצאת במרחב פולני. לפני שיצעקו עלי להסביר: |
|
||||
|
||||
נו, הרי ברור שהוספתי את הציטוט הידוע הזה לחיזוק לשמי הנוכחי... |
|
||||
|
||||
polska dusza
|
|
||||
|
||||
נשמה פולנית בפולנית. |
|
||||
|
||||
אני קורא את ה"אייל" ממחשב עם זיכרון מוגבל. ולמתקשים: אני קורא את ה"אייל" ממחשב, ואני עם זיכרון מוגבל. |
|
||||
|
||||
קיראו את הכתבה ותחשבו טוב על הדייגים המסכנים. |
|
||||
|
||||
כלומר, העונש על חיסול דולפין ראוי שיהיה עונש מוות, ומוציאו לאור רצוי שיהיה ישראלי? |
|
||||
|
||||
תלוי. כמה משלמים? |
|
||||
|
||||
עוד לא יצא לי לאכול דולפין. אני מאוד מקווה שהם לא יגמרו אותם לפני שאני מגיע לביקור. |
|
||||
|
||||
למה להיות מגעיל? עדיף שתיקח את ילדיך או חבריך לראות דולפינים באוקיינוס. הם הרבה יותר יפים כשהם לא חתוכים. |
|
||||
|
||||
הנה משהו שיעשה לך תיאבון: http://www.funpic.hu/en.picview.php?id=19602&c=2... אה, שכחתי שאתה בקטע של דולפינים. אז הנה:http://www.funpic.hu/en.picview.php?id=25690&c=2... ואם כבר, אז מה רע במרק חתול? http://www.funpic.hu/en.picview.php?id=25827&c=2... או נזיד חתול מלופף בנתחי חזיר? http://www.funpic.hu/en.picview.php?id=25922&c=2... |
|
||||
|
||||
"מסקנות אישיות בפרשת התאונה הימית בין האניה "צים אסיה" וספינת הדייגים היפנית: חוקרי המשטרה סבורים שיש די ראיות כדי להעמיד לדין את הקצין השני, אזרח יוגוסלביה, בגין גרימת מותם ברשלנות של שבעת הדייגים היפנים. נגד רב-החובל אין המלצות כלשהן, והפרקליטות תתבקש להכריע. "צים" יכולה לנשום לרווחה: המשטרה השתכנעה שצוות הספינה פעל לפי הנוהל, ושמע על התאונה הקטלנית רק יומיים לאחר שהתרחשה" |
|
||||
|
||||
והאם הקצין השני איננו נמנה על צוות הספינה? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |