ביום א' - נסיעה חינם בתחבורה הציבורית | 2442 | ||||||||
|
ביום א' - נסיעה חינם בתחבורה הציבורית | 2442 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
מי יתן וירבו כאלו. ואם התחבורה הציבורית גם תהיה יעילה כאן פעם (כלומר, יותר קוים, יותר אוטובוסים פר קו, שאטלים תכופים בין חניוני-ענק מחוץ לערים ומרכזי הערים, איזשהו סוג של שתוף-פעולה בין חברות האוטובוסים ורכבת ישראל...) אז אפילו עוד יותר עדיף. |
|
||||
|
||||
שיתוף פעולה? באוטובוסים אפשר לנסוע בחינם משעה שלוש בצהרים, וברכבת - עד שעה שלוש... |
|
||||
|
||||
השימוש בתחבורה הציבורית בעקבות היום הזה לא יעלה והשימוש בתחבורה פרטית לא ירד (מעבר לאותו יום). בסופו של דבר, אזרחים עם מכונית פרטית ישלמו במיסיהם על (עוד) שירות שלא הם מקבלים. |
|
||||
|
||||
יש כאלה שרואים את זה כמטרה ראויה בפני עצמה. |
|
||||
|
||||
כמה קומוניסטים יש בארץ בימינו? |
|
||||
|
||||
''אזרחים עם מכונית פרטית ישלמו במיסיהם על (עוד) שירות שלא הם מקבלים.'' לא. אזרחים עם מכונית פרטית ישלמו במסיהם על הפחתה בפקקים ובזיהום האוויר. |
|
||||
|
||||
התחלתי עם הטענה שזה לא ישנה את הרגלי התחבורה של אף אחד. (או שאתה באמת מדבר על ההפחתה בפקקים באותו יום בודד? חצי הדקה שתחסך לי בפקק באותו יום לא שוות את העלות שלו. כן, חצי דקה - אפילו באותו היום אני לא מאמין שיהיה שינוי משמעותי בהרגלי התחבורה של אנשים.) |
|
||||
|
||||
דיברו על זה כאן פעם, בקשר ל"יום ללא מכוניות" דיון 315 |
|
||||
|
||||
או, לחילופין, אזרחים בלי מכונית פרטית ישלמו במיסיהם על שירות גרוע שהם מקבלים (תחבורה ציבורית), ועל עוד שירות שהם לא מקבלים (כל הכבישים המיותרים שנבנים בגלל עודף המכוניות). |
|
||||
|
||||
למעשה המיסים על הדלק והרכב עולים בהרבה על ההשקעה בתשתיות הרלוונטיות. |
|
||||
|
||||
והפתרון הוא, כמובן, להוריד את המסים על הראשונים במקום להשקיע כסף באחרונים. |
|
||||
|
||||
אין באמת בעיה של תשתיות (לדעתי), אם תוקם מערכת נורמלית של תחבורה ציבורית (עם סיבסוד כבד) ויאכפו בצורה דרקונית חוקים קיימים הנותנים לה עדיפות בתנועה (נתיבים יעודיים וכד') אז יהיה מעבר מסיבי לעבר תחבורה ציבורית (כמו בלונדון לדוגמה), דבר שבתורו יוריד מאוד את העומס על הכבישים. בכל מקרה כיום אף אחד לא מסבסד את התשתיות או את התחבורה הציבורית, הראשונים מקבלים רק חלק קטן מהמיסים על הרכב והשניה לא נהנת מסובסידיות משמעותיות (אם בכלל). סתם לידע כללי, רמת המינוע בארץ היא פחות מ300 מכוניות לאלף איש, בעוד שבארה"ב היא מעל 800, ככה שיש עוד הרבה מאוד מקום לפקקים וכבישים. |
|
||||
|
||||
אני מסכים. עוד אפשרות היא לאסור על ייבוא של דלקים מזהמים לארץ. עוד כמה עשרות שנים, כשנתאושש מהתהפוכות הכלכליות והחברתיות שיווצרו כתוצאה מכך, נוכל ליסוע לנו בשקט ברכבינו הזולים, המונעים ע''י כוח אדם, מתנול או ביודיזל. |
|
||||
|
||||
כמה עשרות שנים של כאוס ופיגור כלכלי עצום בשביל לחסוך לעולם את מה שסין פולטת ביום ... הגיוני. |
|
||||
|
||||
בינתיים מה שפולטים 1.2 מליארד סינים בשבוע פולטים 300 מליון אמריקאים ב-? |
|
||||
|
||||
הרעיון הוא מצויין. התחבורה הציבורית הולכת ומשתפרת, בצורה משמעותית. רוב בעלי המכוניות אינו מודע ליתרונות הנסיעה ברכב ציבורי, ואכן יש הרבה יתרונות. קביעת יום ראשון משעה 15.00 אינה קביעה טובה, כיון שהדבר יוצר עומס על התחבורה הציבורית בשעות אילו, שהן שעות חזרה מהעבודה. ההתנסות של בעלי מכוניות בתחבורה ציבורית עמוסה אינו תנסות רצויה. אם קובעים את יום ו כיום חופשי להתנסות, הדבר לא ייצור עומס מיוחד באוטובוסים, אשר העומס בהם ביום זה אינו גדול, ויביא לתוצאות רצויות יותר. |
|
||||
|
||||
למה העומס באוטובוסים לא גדול ביום ו'? אתה לא מכיר אנשים שנוסעים לשוק? לקניות וסידורים שאפשר לערוך רק ביום זה? לביקורי שבת למשפחה בעיר אחרת? |
|
||||
|
||||
למען האמת, בירושלים לפחות, העומס בימי ששי הוא עצום. אולי היום הכי גרוע מבחינת פקקים... |
|
||||
|
||||
יש פה קטצ' עקרוני: ככל שיותר אנשים מתנסים בשירות, ההתנסות שלהם פחות טובה. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |