ראש עיריית אילת מנסה למנוע ביטול הפטור ממע''מ | 2049 | ||||||||
|
ראש עיריית אילת מנסה למנוע ביטול הפטור ממע''מ | 2049 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
גם מי שמתנגד לביטול הפטור לא צריך להשוות בינו לבין פיגוע. ואם אכן ראש עיריית אילת יעז לסגור את מעבר הגבול למדינה שכנה, ראוי לכלוא אותו מאחורי סורג ובריח. |
|
||||
|
||||
ראוי וראוי ! יואיל בטובו שר האוצר לשמש דוגמא למאמציו לחסוך שיורה לאנשי משרדו לותר על מכוניות השרד ולהתחיל להישתמש התחבורה ציבורית זה ודאי יחסוך הון למשרד האוצר ולמדינה.ולראש עירית אילת, לא לסגור את מעברי הגבול אלא להכריז על אילת כמדינה בפני עצמה אם דרכונים משלה ובתי קזינו משלה. באילת יעשו כסף רב מכך ורבים וטובים יעברו להיתגורר בה. |
|
||||
|
||||
איך זה יחסוך הון לאוצר המדינה? איך זה יסייע לאינטרסים שלי אם שרים יגיעו באוטובוסים לישיבות הממשלה? מדינה עצמאית זה רעיון נחמד. אצל פיטר פן זה עבד, אבל הוא לא היה צריך צבא או שירותים סוציאליים. תתחיל לבד ואז אולי נצטרף כולנו. |
|
||||
|
||||
בעיה קטנה עם הרעיון הזה: מי הצינור באילת באים בחלקם הגדול ממפעל התפלה מסובסד (כלומר, כרגע הוא מסובסד. ביבי בטח יפסיק גם את זה, ואז בכלל אילת תתרוקן מאדם). אם אילת תכריז על עצמאות, היא תצטרך, כשלב ראשון, למצוא דרך לממן את המפעל הזה. |
|
||||
|
||||
מה ההתנפלות הזו על התבטאויות האילתים? הן לא כל-כך קיצוניות ביחס ל"שביתת הגנה לישראל" או "שואה כלכלית." ואשר לחסימת המעבר לסיני, האילתים לא יהיו הראשונים שחסמו כבישים. (מעניין אם ירו בהם כמו שירו בערבים ש"חסמו צירים!!!!") |
|
||||
|
||||
ההתבטאות היא קיצונית. ודאי כשהיא מגיעה ממישהו בתפקיד רשמי. עם זאת אינני יודע מהי ''עמותת העצמאים באילת'' ואם יש צורך להעניק משקל כלשהו ל''דובר'' שלה. כך שיתכן שאין צורך להתרגש. באשר לחסימת כבישים, יש לפתוח אותם תמיד, בכוח אם יש צורך. אם ראש עיריה נותן לכך יד, יש להגיש נגדו תלונה במשטרה ולהדיחו בהליך מסודר. |
|
||||
|
||||
נתנו להם את ההטבה כדי לשפר את מצבה של העיר, ראו שזה עובד, יש תיירות, יש תעסוקה וזה הסיבה שלהם לבטל את ההטבה?! מדהים. פשוט מדהים. בתור צרכנית איילת נלהבת, שממש תפסיק לפקוד אותה אם המחירים יעלו, אני תורמת מאמץ צנוע ומבקשת משר האוצר לשקול שנית. הלו? מישהו? לסגור את הגבול זה כמובן לא בסמכות ראש עיריית איילת. חוצמה, סיני היא גורם די מכריע בתייות איילת. לא נכון שהיא רק מזיקה לה. |
|
||||
|
||||
ראו שמצבה של אילת טוב לאין שעור ממצבן של מצפה רמון, נהריה וראש פינה, והחליטו לבדוק אם אפשר לבטל את המע''מ גם בהן או, לחילופין, לבטל את ההפטור באילת. בעיני זה הגיוני בהחלט. וראש העיר שקופץ ומכריז שבכוונתו לעבור על החוק צריך להיות מודח עוד לפני שמימש את האיום. |
|
||||
|
||||
אם המצב לא טוב בראש פינה, צריך לדרדר בחזרה גם את אילת? שוויון בכל מחיר? שימצאו פתרון לשקם גם אותן. אילת פורחת היא אינטרס של כולנו. מעבר לכך שרוב תיירות החוץ מופנית אליה, כך גם רוב תיירות הפנים. אין עוד מקומות בארץ בהם יכולה משפחה עם ילדים לנסוע לחופשה במחיר סביר. ברגע שזה יהיה יקר, אותן משפחות ייעלמו וכך גם פרנסת האיליתים. ומה נעשה כשיפוטרו כל נהגי המוניות, עובדי בתי המלון וכולי והאבטלה תגאה? נבטל את המע"מ אולי? כל המדינה נהנית מהפטור, הוא טוב לתיירות חוץ ופנים, לאבטלה בדרום ולאיכות החיים של כל אזרחי המדינה. אם היינו מדיחים כל מי שדיבר אי פעם שטויות או איים בפעולה נוגדת חוק, היו לנו מעט מאוד נבחרי ציבור. גם כשראש עיריית קרית שמונה כריז שהוא מנתק את עירו מהמדינה זה לא בדיוק חוקי.אבל זה סוג של מחאה ותו לא. |
|
||||
|
||||
"שימצאו פתרון לשקם גם אותן" - בדיוק. או שיבטלו את המע"מ בכל האזורים מוכי המצוקה, או שישיבו אותו לאילת. נהג מונית מובטל באילת אינו מסכן יותר מעמיתו בעפולה. אם היו מדיחים נבחרי ציבור שמודיעים על כוונתם להפר את החוק, היו לנו פחות נבחרי ציבור שמודיעים על כוונתם להפר את החוק, ופחות נבחרי ציבור שמממשים את הכוונה הזאת. לא ברור לי איפה ה catch שבאליה. |
|
||||
|
||||
א. שוויון? לא בכל מחיר, בטח לא במחיר של "לכולם אין". אם רוצים להוריד את המע"מ ולחתור ל"לכולם יש" אז אני בעד. אם לא- אני חולקת, עקרונית,על הרעיון לפיו עוזרים או לכולם או לאף אחד. לעזור לחלק מהאנשים עדיף מלא לעזור לאף אחד, מה גם שבעקיפין כולם נהנים, גם הנהג המובטל מעפולה. זה לא בא על חשבונו אבל כן תורם לו בעקיפין. ב.גיאוגרפית, אילת נמצאת בעמדה נחותה וקשה משאר הערים בארץ מבחינת תעסוקה. נהג עפולאי יכול לעבוד בכל הצפון- חיפה, טבריה וכל היישובים. נהג באילת יכול לעבוד רק באילת. לכן אני כן חושבת שהם זכאים ליותר עזרה. ג.אילת היא לא עפולה. בורכנו בעיר שיש בה הרבה ייחוד. למה לא לנצל את זה? הדגש בעפולה לא צריך להיות על תיירות, אבל איילת היא העיר הקלאסית למשוך תיירות חוץ ופנים וזה בדיוק מה שקורה. למה אנחנו צריכים לוותר על המשאב הזה? האם נשמע לך הגיוני למנוע מאזרחי אילת ליהנות מפוטנציאל הצמיחה של העיר, בשם השוויון כי אין שונית בעפולה? ד.כאמור, גם נהגים מובטלים אוהבים לצאת לחופשות. תנחש לאיפה, סטטיסטית, רובם יוצאים? |
|
||||
|
||||
א. ודאי שזה בא על חשבון הנהג המובטל בעפולה. הוא משלם מע''מ גבוה יותר על לחם אחיד וגבינה בשביל הפטור של ההוא מאילת. ב. מעשית, האבטלה באילת אינה גבוהה מאשר במקומות אחרים בארץ, ולא היתה כך גם לפני מתן הפטור. ג. אם ביטול המע''מ חיוני לעידוד התיירות, יש לתת למצפה רמון וירושלים אותו פטור. בגליל, אגב, תיירות פנים פורחת בלי שום פטור. ד. לתורכיה. |
|
||||
|
||||
א. הוא נהנה מהכספים שאילת מזרימה למדינה כשהיא מושכת תיירים. עפולה לא מושכת תיירים, מלשות. לכן בכלל לא ברור לי שהוא אכן מפסיד, או שהוא יושפע אישית מהביטול. לא בקיאה במספרים, אבל לא נשמע לי הגיוני שהביטול ישפיע משמעותית על מובטלי עפולה. קיצוץ התיירות-כן. ב. לדעתי היא כן הייתה. שוב- מודה שאין לי נתונים מדויקים, רק זכרון עמום שלהם. בכל מקרה ברור שהיתה שם אבטלה, וניצול ייחודה של העיר היטיב עמה. ועם התיירות. ג. בסדר, כבר הסכמנו שייתנו, גם מצידי. אני מניחה שזה לא נעשה כי אין להן את התמורה שאילת יכולה לתת עבור כזה פטור. הגליל נמצא במצוקה לא קטנה, תיירות הפנים בו כוללת בעיקר טיולים בני יום שמכניסים למדינה בעיקר את מחיר הדלק. על תיירות חוץ אין מה לדבר. ד. נפלא. עכשיו תוכיח |
|
||||
|
||||
א. לך אין מספרים ולי אין מספרים. לביבי יש (הערות ציניות יתקבלו בהבנה), כך שאת חשבון הרווח/הפסד עשו הכלכלנים שלו והגיעו לתוצאה אחרת ממך. מאחר והם התבססו, לכאורה, על נתונים ואת מתבססת על "לא ברור לי", כן ברור לי את עמדתו של מי אני מעדיף. לגבי השפעת ביטול הפטור על מובטלי עפולה: ביטול הפטור ישפיע, אם כי במידה לא רבה, על כולנו. כל פטור לסקטור אחד מתבטא בהכבדה על האחרים. ב. דעתך בעניין לא תואמת את המציאות. הפטור ניתן לאילתים בגלל ששוועתם מפני *אבטלה צפויה* הגיעה הממשלתה, לא בגלל מצבה הקשה של העיר. נבואות שחורות - מהסוג שמזכיר את אלה שאת מביאה עכשיו - על מה שצפוי בגלל הקזינו בטאבה וגזילת הזכות הקדושה לעשוק את מי שרוצה לנוח איזה לילה בדרכו לסיני היו הסיבה לפטור. ג. אוקיי. בהזדמנות זאת שאנחנו נדיבים, אני מקווה שלא איכפת לאף אחד לתת פטור גם לשוטים גלובליים. תאמיני לי שהשפעת פטור כזה על מובטלי עפולה תהיה זניחה לחלוטין, שכן הרוב הגדול של השוטים הם לוקליים. אם הגליל במצוקה כזאת, למה אני צריך להזמין צימר חודשיים מראש ולשלם עליו כמו על חדר במלון 5 כוכבים? ד. קודם את מבקשת ממני לנחש, ואז את מבקשת שאוכיח? |
|
||||
|
||||
א. זכותך, כמובן, להעדיף את ביבי. לא נעלבת. זכור רק שגם ביטול המע"מ יכביד כל כולנו, כולל עפולאים, כך שהטיעון הזה קצת נכה. ג. אתה צריך לשלם *הרבה* כי המצב *קשה*. קשה להחזיק צימר כשעונת התיירות היא בערך חודשיים. שנפתח דיון על כלכליות הצימרים? חוצמזה, אם יקר לך סע לאילת, בינתיים זול שם. ד. עושה לעצמי חיים קלים. אבל אתה לא חייב. אני חולקת עליך, עקרונית. הגישה של "כולנו נסבול ביחד" פשוט לא מקובלת עלי. עניין של השקפה. |
|
||||
|
||||
א. לא הבנתי. את מתכוונת ש"ביטול המע"מ יכביד על כולנו" כי אנחנו נשלם יותר במסעותינו לאילת? ג. עונת התיירות בגליל היא לא חודשיים, ומצב הצימראים שם לא קשה. מצב קשה היה גורם לירידת מחירים וסגירת צימרים, בעוד מה שקורה בפועל הוא ההיפך. ד. את לא מבינה - או עושה צחוק - מהעמדה שלי. לא "כולנו נסבול ביחד" כי טוב לסבול, אלא כולנו נתחלק בעול הכלכלי של תשלום מסים כי כך הוגן. בואי נניח שתושבי אילת מקבלים פטור ממילואים, ושאני טוען שזה לא הוגן, ונראה איפה אנחנו חלוקים. |
|
||||
|
||||
התיירים (מחו''ל, מבלי להתיחס לתירות פנים) הנמשכים לאילת לא נמשכים אליה בגלל העדר המע''מ. יתרה מכך. תירים אלו פטורים ממע''מ גם כאשר הם קונים בירושלים, או בנהריה. |
|
||||
|
||||
אבל המלונות ייסגרו. הסיבה היחידה לריבוי המלונות בעיר היא המחירים הנוחים, ריבוי תיירים מחו"ל *ומהארץ*. יוקר מחיה לא יאפשר אחזקת עסקים מחד, ויהרוס הרבה מהאטרקטיביות של העיר מאידך. |
|
||||
|
||||
נו, אז אפשר לתת הנחה למלונות, ולא לכל האילתים. ואגב, אפשר גם לכלל המלונות בארץ. ממילא מלונות זוכים להטבות אחרות במס. |
|
||||
|
||||
1) מחיר הוא תמיד שיקול(ועלייה של 20 אחוז היא משמעותית). 2) תיירים פטורים ממע"מ רק אם עושים את המאמץ לקבל את ההחזר על המס הזה, לא זכור לי שבמסעותיי בחו"ל ניגשתי לדוכן הפטור ממע"מ וביקשתי החזרים. כמובן שייתכן שאני יוצא הדופן. |
|
||||
|
||||
סעיפים 1 ו-2 שלך לא מעט סותרים? התייר עבורו החזר המע"מ משמעותי ישקיע את הטירחה(1) בקבלת החזר. ___ (1) בבתי המלון ובחנויות (ושאר ספקי שרותים) המיועדים לשרות תיירים לא גובים מע"מ מתיירים המשלמים במט"ח. |
|
||||
|
||||
כיצד מתבצעת הבדיקה שהם תיירים? האם תשלום בדולרים בצימר בצפון יחסוך לי 17 אחוז מע"מ? |
|
||||
|
||||
אם יש לך דרכון זר ואתה משלם במטבע זר, בתי מלון לא יגבו ממך מע''מ. לגבי צימרים אני לא בטוח אבל אם אזכור תקבל תשובה עוד שמונה ימים. |
|
||||
|
||||
לא יעזור לבטל את המע''ם במקומות האחרים שציינת (עפולה, ראש פינה וכו') כי אז ינצלו את ההטבה הרבה אנשים שלא בהכרח גרים באותן ערים. במקרה של אילת ההטבה הזו ברת-ביצוע, כי (למרות שהתופעה קיימת) רוב האנשים לא נוסעים במיוחד לאילת בשביל לעשות קניות. לכן זה לא אומר שאם לא מיישמים את ההטבה במקומות טעוני טיפוח אחרים אז צריך לבטל אותה באילת. |
|
||||
|
||||
אני שירתתי תקופת מה באילת, ויצא לי להתקל בחלק מהמחירים שם. למרבה פליאתי, למרות שהם לא משלמים מע"מ, על הרבה מוצרים (לפחות אלו שבטווח המחירים הסביר עבור חייל), משלמים הקונים באילת את אותם המחירים כמו בשאר הארץ, ובמקרים מסויימים - אפילו יותר! דיסקים הם דוגמא קלאסית. אותו דיסק שהיית יכולה (בזמנו) לרכוש במרכז הארץ ב-50 ש"ח, עלה לך באילת 60-65 ש"ח. גם בספרים לא נרשמה ההוזלה הנדרשת מהמחיר במרכז הארץ. בקיצור, העסקים באילת ניצלו במקרים רבים את הקונים, וניצלו את הכמעט מונופול שיש להם (בשל ריחוקה של אילת ממרכזים מסחריים אחרים) כדי לגבות מחירים מופקעים. ואני מבטיח לך שהמחירים, ברוב המקרים, לא יעלו - בוודאי לא במידה כזו שתהפוך את הירידה לאילת לבלתי כדאית. ומי בכלל נסע לאילת כדי לעשות קניות? |
|
||||
|
||||
מתוך תגובת האוצר: "כן יצויין כי במקרים רבים הפטור ממע"מ לא מגולגל במלואו לצרכנים, שכן מחיר המצרך או השירות נקבע על פי היצע וביקוש באותו ענף." |
|
||||
|
||||
אני הייתי השנה בשבוע הספר באילת. מחירם ההתחלתי של הספרים היה בוודאות נמוך מהמחיר ב'סטימצקי' הרגיל, ובנוסף על הנחות שבוע הספר (שבאמת ניתנו שם, בניגוד לתל-אביב) קנינו המון ספרים במחירים מצחיקים. היה שווה. על עיתונים מצויין המחיר הזול, גם הרשתות זולות. ולעניינינו: א. ספורט לאומי ידוע הוא לשמור רכישות לתקופה בה אתה נופש באילת. לא מזמן הייתה כתבה על תלמידי בית ספר, שההורים שלחו אותם לקנות מוצרי חשמל באלפי שקלים בטיול השנתי. ב. אם סוחר מסויים מעלה מחירים הוא יפול לבד, ואפשר גם למצוא דרכים חוקיות להעניש אותו. זו לא סיבה לבטל את המע"מ, כי: ג. באומרי "זול" דיברתי לא רק על דיסקים, כי אם על בתי מלון ואטקציות תיירותיות. אם יוקר המחיה יתייקר ויהיה מע"מ, מחירי הללו יעלו פלאים. בד בבד תרד האטרקציה של קניות בזול, שלדעתי כן קיימת. התיירות תיפגם, אני יודעת שאני אישית אפגום בה. כרגע, זה המקום היחידי שאני יכולה להרשות לעצמי לצאת אליו לנופש באורך ובצורה הרצויים לי. |
|
||||
|
||||
אם את לא מבינה למה סעיף א' שלך הוא טענה רצינית מאד נגד הפטור ממע"מ באילת, חזרי בבקשה על הקורס "כלכלה 101". |
|
||||
|
||||
לא תודה, אחד היה די והותר. ולא אמרתי שמדובר בתופעה חיובית. המחשתי שאילת אכן זולה. |
|
||||
|
||||
אין לי מושג איפה את נופשת, אבל בפעם האחרונה שעשיתי סקירת מחירים כי חשבתי לצאת לחופשה באילת1, המחירים היו רחוקים מלהיות סבירים. 1 אלוהים יודע למה. אני שונא את המקום הזה |
|
||||
|
||||
המקום היחידי, את בטוחה? בתי המלון באילת יקרים באופן מחריד. |
|
||||
|
||||
כן, אבל המחירים בבית החייל שווים לכל נפש מגויסת, שלא לדבר על אפשרויות הלינה על החוף. :) |
|
||||
|
||||
חנות סטימצקי באילת היא היוצא מהכלל, זה העסק היחיד בעיר שבאמת מעביר ללקוח בקביעות את הנחת המע''מ. |
|
||||
|
||||
גם מודן, וכל חנויות הבגדים שנתקלתי בהן. |
|
||||
|
||||
הנכס של אילת כמוקד משיכה לתיירים ונופשים הוא ימה המיוחד והנופים המדבריים סביב לה. טלי מאילת את שני אלה וגם פטור מלא ממס הכנסה לתושביה, נוסף על הפטור ממע''מ, לא ישאיר אותה בחיים. מה שראש העיר יכול לעשות למען עירו, יותר מכל דבר אחר, הוא לדאוג שלא ימשיכו להשחית ולהרוס את הים ואת החוף, זה באמת תפקידו כראש עיר. אבל לשם כך דרוש מאמץ והתמדה והבחנה בין טפל ועיקר. הרבה יותר פשוט לאיים על הממשלה איומי סרק בעניינים טפלים. אז אם את דואגת לחופשתך הבאה באילת, כתבי לראש העיר מה דעתך על מצב החוף והים שם. |
|
||||
|
||||
אכן, אילת היא עיר תיירות בעיקר בגלל הים. אבל זה שהשוניות (בכל העולם) עומדת על סף הכחדה זה עניין ממש, אבל ממש אחר. יש בעולם המון שוניות, את חלקן אני לא אראה לעולם, בעיקר משיקולי כסף. דווקא בגלל שהעיר אטרקטיבית, צריך לשמור עליה זולה. לגבי ראש העיר- הבנתי שהוא דווקא ער למצב הים. זה שיש פיגועים לא אומר שלא צריך לטפל בתאונות הדרכים, וכיוב. |
|
||||
|
||||
1. העובדה ששוניות אלמוגים נעשות נדירות יותר מעלה את ערכה של אילת ויש לעשות הכל כדי לשמר את אוצרותיה. ההרס אינו גזירה, כולו מעשה ידי אדם - בתוך הים ועל החוף. לכן ניתן גם לעצור את ההרס. 2. "דוקא בגלל שהעיר אטרקטיבית, צריך לשמור עליה זולה". בדיוק להפך. ככל שלעיר או לאתר יש נתונים טבעיים מושכים יותר כך התיירות בה פחות רגישה למחיר גבוה. אם נהרוס את ים אילת ונופיה, גם אם נציע ביקורי חינם שם, איש לא יתפתה לבוא. בידקי מה קורה באתרי תיירות אטרקטיביים בעולם ותגלי שהמחירים שם גבוהים, כי פשוט ניתן לגבות אותם ועדיין ישנם רבים המעוניינים לבוא. כלומר, לטפל צריך בעיקר - בנוף ובנתונים הטבעיים. אז לא צריך יהיה לחשוש מביטול המע"מ. |
|
||||
|
||||
אני חושבת שאתה מאוד מחויב לנושא השוניות, שהוא חשוב מאין כמוהו. עם זאת, לא לכך התכוונתי. המטרה שלי היא לאו דווקא להגן ע"י המע"מ על השוניות-המטרה שלי היא להגן על תושבי אילת, נופשי אילת ומדינת ישראל. למען כל אלה, אני סבורה שיש להשאיר את הפטור ממע"מ. 1. ההרס אינו גזירה- האמנם? הצפי הוא שבעוד כחמישים שנה כל השוניות בעולם יעמדו בסכנת השמדה, כתוצאה מהתחממות כדור הארץ. כן חוות דגים או לא חוות דגים. לכאורה אנחנו יכולים לעצור את זה, למעשה אנחנו מפונקים מדי. המזגנים, המכוניות ושאר פאר כפינו יהרסו את השוניות ממילא. לכן זה דיון רחב יותר, ולא קשור לעניינינו. 2. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה את הלוקסוס במחירים גבוהים. היא קרובה מדי לסיני. ובכל מקרה, השונית אטרקטיבית אבל גם הנוף ועוד דברים. צריך לשמור על השונית, וודאי, אבל צריך גם לחשוש מהביטול. |
|
||||
|
||||
1. מעשי ידי טובעים בים ואת אומרת שירת תחזיות לעוד 50 שנה. עד שנדאג למה שיקרה במחצית המאה אולי נמנע את ההרס בים ובחוף המתרחש עתה מול עינינו בקצב מהיר. אחרי הכל, החור באוזון והתחממות כדור הארץ אינם, למרבה הצער, בשליטתו של ראש עירית אילת, עם כל חשיבותו. 2. מה שאת מציעה להמשיך בו וכן ההנמקות לכך הן מאותו סוג של מדיניות כלכלית ששלטה בכיפה זמן רב בעבר: חלוקת תמריצי יצוא. הישראלים הולכים למילואים - ניתן לתעשיינים תמריץ שיפצה על כך. בישראל אין חומרי גלם בשפע - ניתן תמריץ גם עבור זה. מערכת הטלפונים מפגרת - הנה עוד סיבה לתמריץ. הפטור ממע"מ באילת הוא שריד לא סימפטי של אותה השקפה. מה שצריך לעשות - לקחת את הפטור ממע"מ, להוסיף עליו משאבים, להשקיע אותם בתשתית באילת ובדרך אליה. וגם לעשות משהו הרבה יותר זול - להפסיק את ההרס הסביבתי. |
|
||||
|
||||
גילית, נוצרה פה תחושה שאת פשוט רוצה, במודע או שלא במודע, שלא יהרסו לה את ההנחה בשופינג. או שאת פשוט לא רוצה להפסיד בויכוח. לכן אני מציע שפשוט תסכמי את הטיעונים שלך, בקצרה, בצורה מושכלת. לא "בתגובה ל...", "בהמשך ל..." או "כמו שאמרתי...". מההתחלה עד הסוף: למה, רציונלית, ביטול הפטור ממע"מ באילת לא טוב למדינת ישראל? |
|
||||
|
||||
א. במודע בהחלט אני מצהירה שאני לא רוצה שיהרסו לי את השופינג. איני תושבת אילת, ובכל זאת אני סבורה שהעובדה שיש עיר פטורה ממע''מ משרתת את כל האזרחים, וודאי שמלונות זולים משרתים אף הם את כלל המדינה. ב. ביטול הפטור ממע''מ ימנע ממני ומשכמותי להגיע לאילת, מהארץ ומחו''ל. התיירות תמעט. ג. כיוון שאילת ממוקמת בנקודה ג''ג מרוחקת ומרבית תושביה מתפרנסים מתיירות ואין להם אפשרויות תעסוקה אחרות, הם יהפכו במהרה לנטל אמיתי על משלם המיסים. ד. בנוסף על המובטלים החדשים, מצבה הסוציו-אקונומי הוא שברגע שיוקר המחיה הנתוןיעלה, אוטומטית יצטרפו אל מתחת לקו העוני משפחות רבות, שיהיו אף הןנטל על משלם המסים. אני טוענת שביטול הפטור הוא התייעלות לכאורה, מס שפתיים שיגרום נזק לתיירות פנים וחוץ ואף יעלה למדינה הרבה יותר. |
|
||||
|
||||
ובעצם כל ישראלי. נכון - זו שממה 1, אבל שאנחנו נצא פראיירים? בעצם, למה שתיתן לנו חופשה חינם? משהו שם נראה לי חשוד. מדבר 1, רחוק מכל מקום, ליד הגבול... לא קונה. 1 במצב ההיפותטי המדובר, כמובן. |
|
||||
|
||||
אני מכיר מישהו שהיה גר במצפה רמון והיה יורד לאילת לעשות קניות. |
|
||||
|
||||
(התביעה לחדש את גביית המע''מ כשהרכבת הראשונה תעצור בתחנה המרכזית של אילת נראית לי די מוצדקת). |
|
||||
|
||||
לפי שמואל סלבין: 280 מליון דולר. http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-2753036,00.h... לפי חברת MTG שנשכרה ע"י משרדי האוצר והתחבורה: 860 מליון דולר. http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?... |
|
||||
|
||||
אני מציע להעביר את הזיכיון לסלבין תמורת 300M$ (בחוזה דרקוני שאינו מאפשר לו להתנער מהתחייבותו או לקבל תוספת עבור "הרחבות היקף" ובצ"מים), לפצות את MTG על הפרת החוזה עימה בסכום נדיב של 130M$, ולחסוך 50% מעלות הפרויקט. |
|
||||
|
||||
אפשרי, אבל אז מה שיקרה זה שלאחר הפיצוי יתגלה שהפרוייקט בעצם עולה כמו מה ששני הגורמים הציעו ביחד, לאחר שהתברר שגוף שלישי בממשלה לא מאפשר הקמת הרכבת בתוואי שאושר ע"י הגוף השני, ומאלץ את הזוכה לפנות לקבלן משנה ספציפי לצורך הברגים במסילה. מסתבר שקבלן המשנה הוא חבר של ראש גוף ממשלתי א', ועומד לפשוט את הרגל, כך שלאחר ששולמו 7 מליארד ש"ח, אין סיכוי שהפרוייקט יסתיים לפני נתב"ג 2011. וכל זה רק בגלל שהממשלה תנסה להיות סופר יעילה הפעם. |
|
||||
|
||||
במקרה שזה לא היה ברור, MTG לא נשכרה להקים את הקו אלא לבצע סקר התכנות ולהעריך את העלויות של הפרוייקט. |
|
||||
|
||||
אם כך, את 130M$ שאין צורך לפצות בהם את MTG, נא להעביר כשכר ייעוץ עבור חיסכון של 50% בעלויות הפרויקט, לחשבון הבנק של ד. הגלילי. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |