היוונים והטורקים קיבלו את תוכנית מזכ''ל האו''ם לאיחוד קפריסין 1809
בתום שלושה ימים של דיונים קדחתניים בחסותו של מזכ"ל האו"ם קופי אנאן, החליטו אתמול (ו') נציגי קפריסין היוונית והטורקית כי יחלו בשבוע הבא במו"מ מואץ מתוך כוונה לאחד את האי המחולק עד ה-‏1 במאי.

הצדדים הסכימו על לוח זמנים אינטנסיבי למשא ומתן ועל צעדים שינקטו במידה ולא יעמדו בו. כמוצא אחרון, אם לא יושג הסכם עד ה-‏29 במארס, הסכימו הצדדים לאפשר לאנאן, באופן חסר תקדים, להגיש את הצעתו כפי שינסח אותה בעצמו, למשאל עם בשני צדי האי.

קפריסין חולקה בשנת 1974, לאחר הפיכה שניהלו הטורקים בצפון־קפריסין. כעת מזדרזים נציגי קפריסין הטורקית להביא לאיחודו מחדש של האי, זאת על מנת לזכות ולהצטרף לשורות האיחוד האירופי. אם לא תושג הסכמה בין הצדדים עד ה-‏1 במאי הקרוב, תכלל באיחוד רק קפריסין היוונית.
קישורים
Ynet
הארץ
CNN
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

הצעה: איחוד ישראל ופלסטין 197427
למען תוכל גם פלסטיאל להצטרף לאיחוד האירופי...
הצעה: איחוד ישראל ופלסטין 197430
אתה לא לבד.

וגם http://www.algathafi.org/medialeast/index-eb.html
(אבל הוא מעדיף "ישראטין")
הצעה: איחוד ישראל ופלסטין 197435
מספר דברים:
1. על-אף שרק רפרפתי על הלינק הראשון, נדמה לי כי הנימוק של "להצטרף לאיחוד האירופי" אינו מצוי שם כלל.
2. רפרפתי רפרוף גם על הלינק השני הכתוב בעברית יצירתית (כנראה ב-"עברבית"). לא הבנתי מדוע כותרת המאמר היא ישראטין, כאשר לאורך כל המאמר כולל בסוף הוא מאיית "פלסתינאים" ואפילו "ישראתין" עם "ת".
3. ברור כי השם "ישראטין" (ט או ת, לא משנה) עולה ראשון במחשבה, אלא שמצאתי כי יש להדגיש את האופי הפלסטליני של העניין, וכן את אלמנט האל, ועל-כן בחרתי בשם האמור ובו אדבק.
4. בסופו של דבר כולנו לבד.
מלאכתם של רשעים נעשית בידי אחרים. 198009
השכנים פה לא רחוק 198213
קצת ממה שיש לידידנו אלכסנדר מאן לומר על האיחוד הצפוי וסיבותיו: http://mann.journal.lab.co.il/thread?rep=1444
יש לו''ז 203875
הקפריסאים יצביעו על התוכנית ב-‏20 באפריל.

הצעת האיחוד נדחתה 214272
חבל מאוד מאוד.
[ואת ה"אמרתי לכם שמדינה דו-לאומית זה רעיוןלא מציאותי, תראו אפילו את הקפריסאים" אני אשמור למחר].
הצעת האיחוד נדחתה 214280
[אל תשכחי לציין מחר שהטורקים דווקא היו בעד האיחוד.]

(והנה קישור שיחזיק יותר זמן: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it... )
הצעת האיחוד נדחתה 214329
אתה מוכן להסביר איך עושים קישור שיחזיק, ולמה של אסתי לא יחזיק?
הצעת האיחוד נדחתה 214583
<Geek Alert>
הקישור שאסתי הביאה, למיטב ניחושי, מוביל לדף סטטי - דף שמאוחסן "כמו שהוא" על השרתים של "הארץ". נראה לי שהם נוהגים לעשות זאת לעדכוני חדשות למשך פרק זמן מסויים (פרטים בהמשך). הקישור שאני הבאתי הוא קישור לדף "מיוצר" - דף שתוכנת השרת של "הארץ" מייצרת עבורי על ידי קריאת נתונים מבסיס הנתונים של הארץ ויצור עמוד החדשות עבורי.
מטעמי ביצועים, העדכונים האחרונים נשמרים באופן זמני כדפים סטטים - בדרך זו שרתי "הארץ" צריכים לעבוד פחות כדי לספק את העדכונים האחרונים - הם רק שולפים קובץ מהדיסק (או אפילו מזיכרון המטמון) במקום ליצר את אותו עמוד בכל פעם מחדש. אולם הדפים הסטטים נשמרים לפרק זמן מוגבל ומוחלפים באחרים כשיש חדשות חדשות יותר. הגרסה ה"מיוצרת" תחזיק כל זמן שאתר "הארץ" יתמוך באותו פורמט של קישורים למידע בתוכו שנהוג כיום.
</Geek Alert>
הצעת האיחוד נדחתה 214622
תודה ושוב תודה, אבל ההסבר באמת גיקי.
שאלתי איך *עושים* קישור שיחזיק.
כלומר, אם נכנסתי להארץ וקראתי מאמר או ידיעה מה לעשות וממה להמנע, ואיך לזהות את ההבדל בין השניים.
הצעת הקישור התקבלה? 214624
זה מה שקורה כשמתחילים לענות בבוקר ומסיימים בערב - עניתי רק על החלק השני של השאלה שלך.

קישורים בסגנון http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/XXXXXX.html
הם קישורים זמניים (סטטים). כדי לקבל קישור קבוע, הקלק על "חדשות" בסרגל שמתחת לכיתוב "הארץ Online" בגדול, והעתק את הקישור לידיעה משם. לחילופין, אתה יכול להעתיק את המספר שמופיע בקישור הזמני (שמופיע כ-Xים בקישור לעיל, למשל המספר 419456 בקישור של אסתי - זהו בעצם "מספר המאמר" בבסיס הנתונים של אתר "הארץ"), ולשתול אותו *במקום* ה-Xים בקישור הבא: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it... - נדמה לי שזה תמיד יעבוד.
הצעת הקישור התקבלה? 214625
תודה.
הצעת האיחוד נדחתה 214321
מה שמקרה קפריסין מוכיח, בפעם המי יודע כמה, הוא שכמעט(?) כל תוכנית מדינית בחסות האו"ם אינה מציאותית ונידונה לשמר מצב לוחמה/פירוד שיה לפני ההתערבות.
היא לא מוכיחה את ה"אמרתי לכם" שלך, מאחר והחבר'ה טרם הגיעו לשלב היישום.
קופי החביב רק מוכיח שוב שאיפה שהוא שם את היד, אלהים שם את הרגל.
הצעת האיחוד נדחתה 214333
לא התכוונתי שמקרה קפריסין /מוכיח/ משהו לגבינו. הוא פשוט מהווה אילוסטרציה נוספת, למי שצריך אותה, לבעיתיות הכרוכה ברעיון המדינה הדו-לאומית.
גם אם הצעת האיחוד היתה מתקבלת (ואולי היא עוד תתקבל בסופו של דבר), זה לא מוחק את העבר הבעייתי, שבו שני הלאומים שחיים באי הזה היו במשך /שנים/ לפני פיצול האי במצב של סכסוך ממושך- בין היוונים (שהיוו כ-‏80 אחוז מהאוכלוסיה באי לפני שהגיעו המתנחלים הטורקים) לבין הטורקים.

בהסכם העצמאות השלטון בקפריסין חולק לפי מפתח עדתי, כמו בלבנון (רק עם פחות אלמנטים במשוואה), אך זה לא הציל את הטורקים מקיפוח מתמשך בידי הרוב היווני. ואילו היוונים חשבו שלטורקים יש יותר מדי כוח יחסית לחלקם באוכלוסיה. בנוסף, היו בין היוונים קיצונים שקראו לאיחוד עם יוון. וב- 1974 קרתה באי הפיכה שבה הנשיא מקריוס, שתמך בשמירה על עצמאות האי, הודח, ובמקומו תפס את השלטון אחד מתומכי האיחוד עם יוון. ואז, אחרי כמה ימים, הצבא הטורקי פלש לצפון האי, בטענה שהטורקים באי מאויימים ע"י המצב החדש.
[כלומר- להגיד, כמו שזה נוסח בידיעה שלעיל, שהטורקים עשו הפיכה בחלק הצפוני של האי, זו הצגה מאוד לא הוגנת של המצב].

אז מה זה אומר לגבינו- לא כלום בעצם. כי אלה שני מצבים שונים, והשוואות למיניהן צריכות תמיד להיות בעירבון מוגבל מאוד. אבל קפריסין היא פשוט עוד דוגמה למדינה שבה חיים שניים או יותר לאומים, וזה נגמר לא טוב. זה נגמר רע מאוד ביוגוסלביה, שם הפירוק היה מלווה בשפיכות-דמים. וזה נגמר בצורה פחות רעה בצ'כוסלובקיה, שהתפרקה לשניים בלי אלימות. אבל בכל המקרים זה, כלומר המצב הדו-לאומי, נגמר.
ומה קורה כשלא מדובר על לאומים שונים, אלא על קבוצות שמזהות את עצמן כבנות אותו לאום, אבל רק מדתות שונות- את זה ראינו אצל השכנים שלנו מצפון.

אז כשמדובר כמו אצלנו, על שני לאומים שאוחזים בשנאה זה בגרונו של זה כבר יותר ממאה שנה- אפשר אולי להבין למה אני חושבת ש"מדינה דו-לאומית" זה רעיון לא-מציאותי, שלא לומר סהרורי.
הצעת האיחוד נדחתה 214360
כלומר, אם אני מבין נכון את האנלוגיה, את בעצם אומרת שהרוב היהודי עשוי להחליט יום אחד, שבגלל של- 20% הערבים יש יותר כוח פוליטי מאשר שיעורם באוכלוסיה (!) הוא מסתפח למדינה היהודית הגדולה (הדוד סם) ואז ירדן (שהיא המדינה הפלסטינית בעצם?) תפלוש ותקים מדינת חסות משלה ביו"ש, ויוטלו עליה סנקציות מהאיחוד, בעוד ישראל, שהינה שוב קטנה ומוקפת אויבים, תזכה לעדנה בעולם.
את יודעת מה? צודקת. נשמע סהרורי משהו.

...
מצד שני, אפשר היה לחשוב על תסריט אחר, בו צד מסויים (נניח זה שחזק יותר כרגע) היה מתייחס למיעוט שבתוכו בצורה שיוויונית יותר (ר"ל כאילו המדינה גם קצת שייכת למיעוט, ולכן יש לו אי אילו זכויות וחובות בה), ובמקום לחלום עוד שנות דור על טרנספרים מרצון ומששון, היה מקבל את העובדה שהחבר'ה האלה רוצים לחיות פה ולקשור את גורלם עם שלנו (תשאלי אותם על אפשרות סיפוח לפלסטין ותקבלי תשובה מיידית), ומקבל מייד (תוך דור מקסימום) הזדהות מיידית (בערך כמו הזמן שלוקח להזדהות הבדווית והדרוזית עם המדינה להתנדף בשל היחס האמביוולנטי לעדות אלה).
כך שאין רוב ערבי - הוא סגור ללא זכות שיבה בישות פלסטינית כזו או אחרת, אבל המיעוט שכן נשאר בתחומי המדינה ה*ישראלית* הינו בעל ילודה זהה לרוב היהודי (תנאים דומים = ילודה דומה), ובמקום להיות נטל על כוחות הביטחון ורשויות הגביה הוא הופך קצת יותר לנכס.
וכחן לתיאבון? 214373
יש הרי המון מה להגיד, ועל מה להתווכח, בסכסוך הישראלי-ערבי, גם בלי לעוות לגמרי את דברי הצד השני, מר ישראלי. אין לי עניין לבזבז זמן ואנרגיה על הסברה של כוונת-דבריי, שלפי עניות דעתי נוסחו בצורה נהירה, פשוטה, ושווה לכל נפש. היתכן שאתה מעוות לגמרי את מה שאמרתי, סתם לשם ההתנצחות, למרות שדווקא כן הבנת?
יש לי הצעת פשרה מהאו"ם- בוא ניפרד כידידים ונמצא לנו בני שיח אחרים, איש לפי טעמו והרגלי השיח שלו. יום טוב.
איזה יום טוב חביב 214623
אם יורשה לי להגיב בכל זאת, לאחר ה"יום טוב" הנ"ל:
קשה התפיסה החתום מעלה לא הבין מתגובה 214333, שפותחת בכך שמקרה קפריסין לא מוכיח דבר לגבינו, אך ממשיכה ברצף בתאור מדוקדק של הבעיה ושורשי האיבה בקפריסין, שאין מדובר באנלוגיה.
דעתי הרופסת נכשלה שוב כשסיום התגובה ההיא נוסח כמשפט מסקנה מהתאור הנ"ל.
אבל אם לא התכוונת לבצע אנלוגיה, ובעצם כל תגובתך המפורטת באה לומר שיש לבחון כל נושא לגופו, הרי שכעסתי לשווא והכעסתי לשווא, ואיתך הסליחה.
יום טוב גם לרמת אביב.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים