169 |
|||||
|
המאמר המלא |
פרסומים אחרונים במדור "ספרים"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
בי אדר ב' תש"ס 2000-מרץ-9 הקיבוץ הדתי העמיד דור חדש-האם הדור החדש ממשיך את מסורת אבותיו? האם הוא ממשיך לבנות את הארץ,המדינה נאמר,עם שמירה מובהקת על הלכות כדבריהם תורה ועבודה או שמא נשאר רק "עבודה" ופעמים זו עבודה בעיניים!! האם כותבי הספר העבה יודעים כמה מבני הקיבוץ הדתי מורידים את הכיפה ועוברים לצד החילוני?או לפחות כמה מתייחסים ל"שבר" הגדול הזה?האם בני הקיבוץ הדתי יודעים מקיומם במלאו של המצוות אשר היום יש חיוב לקיימם כולל מצוות הלב והעיניים?? האם המשפט "הקיבוץ ושיברו"יותר נכון מהמשפט "הקיבוץ וסיברו" |
|
||||
|
||||
יש חוזרים בשאלה בכל מקום לא רק בקבה''ד הוא מגשים ערכי תורה ועבודה וסובל מבעיות כמו כל מגזר אחר בציבור הישראלי יהיה זה מרכז הרב או הציבור החרדי או החילוני |
|
||||
|
||||
הדתיים הלאומיים בחלקם נהנים מהשניות והדו ערכיות ביחסם לתורת ישראל בהתאם למקובל ולרצוי זה אלפי שנים אני רואה את האורטודוכסיה החרדית כיושבת על קוו הרצף היהודי ולא משה ממנו למרות אילוצי הזמן בכל הזמנים לעומתם הדתיים הלאומיים הטוענים לכתר הציונות הם קוראים לה ציונות דתית -למרות שהציונות שמה כמטרה את השמדתה של היהדות כפי שמתבטאת ע''י החרדים כוונתי בודאי להשמדה רוחנית - אלו אנשים ורבנים שאינם ברמה של החרדים (ואלו שהם גדולי תורה באמת דעתם האמיתית ידועה -)שהושפעו מהשניות והדו ערכיות ''היה יהודי באוהליך ואדם בצאתך'' והתחבר לאדם שעל פי ההלכה גם הדתי לאומי קורא לו רשע , ורק מתוך הונאה עצמית יכול אדם להגיע ללא קושי לתפיסה מוטית של המציאות וליצירת ציפיות כמו אתחלתא דגאולה ללא יסוד , הלואי והיינו יכולים להגדיר את תקופתינו תקופת השינאה לשומרי תורה גם מהדתיים הלאומיים כהתחלתא דגאולה. את הדוגמא החיה אנו יכולים לראות מתקופת האינקוזיציה והקונוורסו בתקופה זו מתוך אילוץ יהודים שכחו את דתם וקיימו את מה שהיה קרוב לעולם הנוצרי ולפעמים ע''י סממנים נוצריים והמבין יבין. נכון אין בתגובתי תגובה ישירה לשאלה היכן הגברים אבל מתוך דברי אפשר להבין שקבוצה זו קרי דתיים לאומיים יעשו הכל ורק לא בדומה לחרדים וגם את המותר יעשו בהתרסה לרבנים חרדים |
|
||||
|
||||
רכשתי את הספר ואין ספק כי מדובר בחומר מרתק בעל חשיבות לכל מי שיש לו עניין בהתפתחויות בחברה הישראלית בכלל ובחברה הדתית בפרט בעשורים הקרובים מומלץ לכל |
|
||||
|
||||
מתוך היכרות עם סוג זה של כתיבה אין לי ספק כי מדובר בספר החשוב ביותר בתחום של אורתודוכסיה מודרנית |
|
||||
|
||||
כחילוני מושבע, האוכל חזיר בנסיעה על אופניים ביום כיפור, אפילו אני מצאיתי עניין במאמר ובספר. קניתי אותו בכספי (סתם, קיבלתי בחינם) ומצאתי בו עניין רב הדפים נשרפים היטב במנגל של יום שבת תודה |
|
||||
|
||||
ספר לא רע אבל אין ספק שעדיף להתחיל בספריו של הגרי''ד סולוביצ'יק |
|
||||
|
||||
בני לאו לקח חלק בשטיפת מוחם של החילים ערב גירוש יהודי חבל קטיף וצפון השומרון. "ההכנה המנטלית" נועדה לשכנע את החיילים באמצעות הפעלת חלץ פסיכולוגי לציית ציות עיוור לפקודת הגירוש הנפשעת. בסרט נראה לאו כשהוא מעווה את פרצופו כשהוא מזכיר את מתנגדי הגירוש, ומכנה אותם בכינוי "פורעי חוק". לאו שכח, כנראה, שהגירוש אינו מנוגד רק למוסר האנושי ולתורת ישראל, אלא אף למסמך "רוח צהל" שחיבר השמאלן אסא כשר, ובו נכתב: "טוהר הנשק - החייל ישתמש בנשקו ובכוחו לביצוע המשימה בלבד, אך ורק במידה הנדרשת לכך, וישמור על צלם אנוש אף בלחימה. החייל לא ישתמש בנשקו ובכוחו כדי לפגוע בבני אדם שאינם לוחמים ובשבויים, ויעשה כל שביכולתו למנוע פגיעה בחייהם, בגופם, בכבודם וברכושם. " האם לא היה בגירוש פגיעה "בחייהם, בגופם, בכבודם וברכושם" של יהודי גוש קטיף וצפון השומרון? לא נשכח ולא נסלח! |
|
||||
|
||||
לא היה בגירוש פגיעה ''בחייהם, (ו)בגופם, (ו)בכבודם וברכושם'' של יהודי גוש קטיף וצפון השומרון. היה בגירוש פגיעה ''בחייהם או בגופם או בכבודם או ברכושם'' של יהודי גוש קטיף וצפון השומרון. לא שכחתם ולא למדתם. |
|
||||
|
||||
כלומר, אתה מבין את הקוד האתי הדורש "למנוע פגיעה בחייהם, בגופם, בכבודם וברכושם", כאילו הוא דורש למנוע רק פגיעות שהן גם בחייהם, גם בגופם, גם בכבודם וגם ברכושם של אזרחים - וכל עוד לא היתה פגיעה מרובעת כזו, הקוד לא הופר? זו קריאה מרתקת של הקוד, אבל נדמה שאפילו מחבריו לא כיוונו אליה. |
|
||||
|
||||
לא. |
|
||||
|
||||
אז גם אני לא הבנתי את תגובתך. |
|
||||
|
||||
"בחייהם"? איזו פגיעה היתה בחייהם? |
|
||||
|
||||
איפה טענתי שהיתה? |
|
||||
|
||||
כדאי שתתרמו חלק מכספי הפיצויים להקמת מוזיאון, או לפחות אגף ב''יד ושם''. |
|
||||
|
||||
ראה את הערתי לשאלה היכן הגברים והוא עונה גם לך בני לאו כן השתתף לא השתתף בודאי השתפן כמו כל חבורתו |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |