55,000 עובדים זרים עזבו את הארץ בשנה האחרונה | 1574 | ||||||||
|
55,000 עובדים זרים עזבו את הארץ בשנה האחרונה | 1574 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
המצב נהיה טיפה יותר גרוע, ומיד הם בורחים לעבוד בבניין בקנדה. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
"חברי הכנסת ציינו, כי ישנו שיפור רב בתנאי אחזקתם של הנשים." רק לי המושג "תנאי אחזקה" נשמע קצת מוזר, כאשר מדברים על בני אדם ולא על קוקר-ספניילים? |
|
||||
|
||||
ולא לשכוח כי אלה נשים, שלפי פסיקת הרב אבינר, הצלת חייהן עומדת ממילא בעדיפות נמוכה לעומת הצלת חיי גברים. מה יקרה אם יפרוץ אסון חו"ח של שריפה או כדומה? צוותי ההצלה ימצאו את עצמם מבזבזים את זמנם הן בטיפול בנשים והן בגויות ר"ל, במקום להציל את מי שצריך להציל אולי באותו רגע במקום אחר. |
|
||||
|
||||
איזו פסיקה? אפשר אסמכתא (עדיף קישור)? |
|
||||
|
||||
יש לציין שהרב לא פסק, אלא רק ציטט מהמשנה. |
|
||||
|
||||
מוזר, תמיד חשבתי שהרחם מעלה את ערכה של אישה, אבל מה אני מבין ביהדות. אם כבר הרב אבינר מצטט, אפשר גם מן התלמוד (מיוחס לרבי יוחנן): "כל תלמיד חכם שנמצא רבב על בגדו, דינו מיתה". לך תוכיח אחרי זה שציפור עשתה את זה לפני דקה ולא הספקת להחליף, ושאתה בכלל לא חכם... כך שגם עמנו הגברים לא עשו חסד גדולי ישראל. |
|
||||
|
||||
מעניין, אוכפים את זה בישיבות? מי מחליט ממה להתעלם (כי נדמה לי שלא ממש הוציאו תלמידי חכמים להורג בשנים האחרונות, או שהם ממש נקיים, או שלא מספרים לנו משהו...) וממה לא? הסנהדרין-שלא-קיימת-בימינו-על-כן-לא-מחליטים? |
|
||||
|
||||
מי מחליט שלא אוכפים היום את החוק לפיו עבדות היא חוקית ורצויה? הרי המחוקק שהיה אחראי על זה כבר מת, לא? עד מתי תימשך הדמגוגיה של ציטוט תורני עתיק, הוצאתו מהקונטקסט ורוח התקופה (העולמית ולא רק יהודית) ו...הופ! איזה חשוכים היהודים האלה, מש"ל? |
|
||||
|
||||
מי שמחליט היום הן שלושת רשויות השלטון, והן רואה לנכון לשנות חוקים מדי פעם. אני תהיתי, ולא קיבלתי תשובה עדיין, מי מחליט בציבור הדתי מה תקף ומה לא. לפני כאלף שנה קם הרב גרשום והחליט שנישואין ליותר מאישה אחת אסורים, למרות שהותרו בעבר. שאלתי היא מי קם היום וקובע שהלכות שנקבעו קודם אינם תקפות יותר? ולענייננו המקורי. להבנתי, הרב אבינר, שהביא את הציטוט המקורי באותה תוכנית רדיו (שהצלת גבר קודמת להצלת אישה) בעצמו, לא התנער ממנו והתייחס אליו כדרך פעולה נורמטיבית גם בימינו. תקני אותי אם אני חוטא לאמת. |
|
||||
|
||||
החוק הדתי מתנהג כמו כל מערכת חוקים, ויש לו רשות מחוקקת חיה ופועלת. אין היום סנהדרין, ולכן הפסיקה נתונה בידי הרבנים. הם נדרשים בעיקר לשאלות חדשות שנוצרות (השתלת איברים, טכנולוגיה בשבת וכולי). להלכות קדומות יש ערך היסטורי תרבותי ולימודי רב, אך כיוון שהמשתמשים בהלכה הם אנשים מהעולם גם ראייתם משתנה ברבות השנים, וממילא אין דורש לאכוף את עניין הכתם בבגד (שגם בזמן שנהגה, חשוב להבין, לא נאכף. זו אמירה חינוכית שמטרתה להבהיר חשיבותו של עניין). וגם אם יקום רב שיחליט מחר שצריך להוציא להורג כל תלמיד שנשפך עליו הדיו של הפיילוט, הרי החוקים הללו מעוגנים בחוקי יסוד (תורה) יחד עם ''אחרי רבים להטות'', ורוב הרבנים יסכימו שהחוק בטל. לא שמעתי את הרב אבינר. אני מניחה שהוא אמר ''לפי ההלכה, הצלת גבר קודמת'' ולא התייחס למקרה קונקרטי (קרי-אילן ואילנה במעלית, את מי נציל קודם). העניין הוא, שגם אם הרב אבינר סבור שיש להציל רק את אילו ואת אילנה לדחוף לפיר, זה לא אומר שזו דרך היהדות ולא אמר שהרב פסק הלכה למעשה. הרי כל הרבנים יודעים מהי ההלכה לגבי מקושש עצים בשבת ולא דורשים לממש אותה. אם הפנו לרב שאלה קונקרטית (לא ''מה ההלכה אומרת'' אלא ''מה יש לעשות כיום במקרה ו..'') ותשובתו הייתה- להציל את הגבר קודם, או-אז אפשר ללכת הלאה ולדון על טיב פסק ההלכה. |
|
||||
|
||||
אני רק יכול לקשר שוב לדבריו, כפי שהובאו באתר NFC, כדי שתחווי דעתך: http://nfc.msn.co.il/archive/001-D-28481-00.html?tag... . אוסיף שדווקא המילים "הלכה למעשה" מופיעות בדיווח המקושר ולפי התיאור הוא אף נתן דוגמאות קונקרטיות (חובש דתי הנתקל בשני פצועים קשה וגו'). אוסיף עוד שלמיטב הבנתי (ותקני אותי אם אני טועה) הרב אבינר נחשב לאחד הפוסקים העיקריים והמקובלים, אם לא המקובל שביניהם, אצל הציבור הדתי-ציוני, ואם כך נראה לי בהחלט סביר לפרש זאת כ"דרך היהדות", או לפחות "דרך הפלג הדתי-ציוני", למרות שזו בכלל לא הייתה טענתי המקורית בתגובה שהתחילה את הפתיל הזה. |
|
||||
|
||||
יש שם בתגובות בערך את כל הדיון הזה. ראה תגובתה של חנה קהת. |
|
||||
|
||||
אז איפה זה מעמיד את הרב אבינר, ביחס למה שכתבתי לגביו? |
|
||||
|
||||
הרב אבינר הוא אכן דמות מקובלת, והוא אכן סבור שיש להציל את הגבר קודם. כמו שציינת בעצמך אין לנו היום סנהדרין, מי שיש לו שאלה הולך לרב "שלו", ואחרי רבים להטות. בדיחה: הרב הגיע לניו יורק, ונשאל ע"י העיתונאים מה דעתו על זונות העיר. " מה, יש כאן זונות?" תהה הרב. הכותרת בעיתון למחרת הייתה "שאלתו הראשונה של הרב הייתה, האם יש זונות בעיר". וחידה: אישה בהריון, רופא, ילד וגאון נמצאים בחדר אטום, החמצן אוזל ויש רק מסיכה אחת. את מי תציל? והאם זה ילמד אותנו על חוסר הכבוד שאתה רוכש לנשים\ילדים\חוכמה\רפואה? במילים אחרות: הרב הוא רב מקובל, אם פסק כך זו זכותו. ממש כמו פסיקות של בית המשפט, אם זה יגיע לידי מעשה ויעורר מחלוקת העניין יידון והרוב יקבע, ומכל מקום השאלה (והתשובה) אינה מעידה באיזשהו אופן על מעמד האישה ביהדות. |
|
||||
|
||||
רק לעניין החידה: אם אבחר מישהו ואנמק ב"כי צריך לבחור מישהו ואין ברירה" זה לא ילמד אותנו כלום על דעותי. אם אבחר ואנמק בסיבה אחרת, למשל "את הרופא, כי הוא גבר ועל כן חייו שווים יותר בעיני" אז כן, אני חושב שזה אומר משהו לגבי. אגב, איך מסתדר "אחרי רבים להטות" עם "עשה לך רב"? (אלא אם כן "רבים" היה רבים של רב :) ) |
|
||||
|
||||
כמה הלכות כאלה אמרו אבינר ורבנונים אחרים מסוגו, בלא שדלפו ל"אנשים שאינם מבינים"? כמה סודות כאלה לחשו "אלה שמבינים" בינם לבין עצמם, על חשבונינו, כל האחרים? ידיעה זו היא שירות אינפורמטיבי חשוב ביותר לאלה שלא יודעים עם מי יש לנו עסק. במקום להתעצבן על הרב שאמר את האמת שלו שהוא כנראה רגיל בה בסתרי סתרים ובחדרי חדרים, עלינו להודות לnfc שחשף אמירה זו ולקוות שיחשוף אמירות נוספות, שלאף אחד לא יהיו אשליות מי הוא הרב אבינר ולקראת מה הוא מנהיג את הציבור שלו. כך לא נתעורר יום אחד הלומים בכיכר. |
|
||||
|
||||
מסתבר שלרב אבינר יש ספר הנקרא "אשת חיל." למישהו יש מושג מה נאמר בו? (אם לא, אוכל לגלות בעצמי תוך שבועות מספר) |
|
||||
|
||||
מדובר על נשים בתנ"ך, וכמובן, מה אפשר ללמוד מהן. אתה מחפש משהו יותר ספציפי? |
|
||||
|
||||
לא לא, זה כבר לא רלוונטי. תודה, על כל פנים. |
|
||||
|
||||
בתגובה 102944 סעיף ג'. |
|
||||
|
||||
תפני את השאלה הזאת לרב אבינר, לא אלינו. |
|
||||
|
||||
לא, אין זה נאכף כי אין הדבר מתאים לרוח הזמן. אך זהו אחד מאותם דברים המצויים בכתובים ואף נחשבים לדבר השם1, ומשום כך עשויים לבוא לידי ביטוי בשעת כושר. אבל סתם הבאתי את זה, כדי לשעשע את ההמונים בימים קשים אלה. 1 בהנחה שהתלמוד הוא חלק מן התושב"ע. אם אני טועה כאן, אשמח לתיקון... |
|
||||
|
||||
זה מושג נוראי גם בעיני. מצד שני, אין להתעלם מכך שהוא מקובל ומשתמשים בו לגבי אסירים ועצירים, גם לא זרים. וגם לא נשים. הוא לא הומצא בהקשר לנושא הזרים. |
|
||||
|
||||
נניח שזה סביר להתיחס כך אל אסירים ועצירים ולהשתמש במונח צער בעלי חיים זה. האם זה נשמע למישהו הגיוני שנשתמש במושג זה גם לגבי עובדים זרים? מדובר בסה"כ באנשים שבאו לעבוד בארץ שאין להם בה אזרחות. לא מדובר בפושעים ששוללים מהם זכויות יסוד כמו הזכות לחופש (ומכאן אולי עלולה לבוא המילה "אחזקה"). עובדים זרים צריכים להתגורר ולא להיות "מוחזקים". צריך לדבר על התנאים הסוציאליים שלהם ולא על תנאי האחזקה שלהם. מדובר בעובדים זרים ולא בפרדות עבודה המיובאות מארצות נכר (רל"מ). ___________ רל"מ - אמוטיקון "רצוי ולא מצוי". |
|
||||
|
||||
מדובר במהגרים לא חוקיים, במסתננים השוהים כאן בלי רשות ובניגוד לחוק. הם צריכים לקבל את אותו יחס שמקבלים כל האסירים שעברו על החוק. יותר מזה: טכנית הם אינם אזרחים, ולכן יש לדבר קודם על התנאים הסוציאלים של האסירים שהם אזרחים והמדינה מחויבת להם, ורק אחר כך על תנאים סוציאלים של אלו שאינם אזרחים. כמובן שיש עוד פרמטרים מלבד החוק היבש, ולכן נעשה מאמץ לשפר את תנאיהם, ובצדק. אבל מכאן ועד לדרוש שיקבלו יחס מועדף ותנאים טובים משל אסירי הבית רחוקה הדרך. אתה יכול לומר שאנשים, באופן כללי, אינם פרדות ולכן הביטוי רע בעיניך. גם בעיני. אבל אתה מפריד ואומר- לעובדים זרים צריך להמציא טרמינולוגיה נקיה יותר ויחס טוב יותר. באתי לומר- לא. עם כל הכבוד, מדובר באנשים שעברו ביודעין על החוק. כל טרמינולוגיה המקובלת ביחס לפושעים נכונה גם לגביהם. אלו מהם שהגיעו כחוק מתגוררים בבתים שהם שוכרים, אלו שהסתננו מוחזקים במעצר. |
|
||||
|
||||
ומה עם אלה שלא הסתננו אלא סוננו? מהו הפשע של אלה: "384 מתוכן *קורבנות* סחר בנשים" ? |
|
||||
|
||||
בקשר לנשים-אתה נכנס כאן לדיון שונה. הרי גם אזרחיות ישראליות שחפצות לעסוק בזנות ונופלות לידים של סרסור שכולא\\מענה\\גוזל\\מרמה אותן נחשבות קורבנות סחר בנשים. אתה לא באמת מאמין שמישהו תפס בחורות בפיליפינים, העמיס על ספינה ופתח לו פה בית בושת, נכון? סביר יותר שהוא הציע להן עבודה ורימה אותן, או שהן באו לפה לבד והתגלגלו לידים הלא נכונות. וזה לא סותר את העובדה שהן הגיעו לא בדרך המקובלת או החוקית, ולכן המדינה עושה את הדבר הנכון ביותר לעשות- שולחת אותן חזרה למקום ממנו באו. הבעיה היא, שהעובדים הזרים, ממש כמו העובדות הזרות, לא רוצים לעזוב. הם מתחבאים ומסתתרים מחשש שיחזירו אותם לשם. והרי זכור לך הפיגוע אחריו הם סרבו לקבל טיפול רפואי מחשש שיגורשו. עם כל הסימפטיה לכך שהם רוצים להישאר- זה לא חוקי והם יודעים את זה. עובד זר *שרוצה* לחזור לארץ מולדתו יכול לעשות זאת בקלות. אלו שבורחים נתפסים, נכלאים, ומחכים להחלטה בענינם. האם יש לדאוג שישררו תנאים הולמים בתאי המעצר? ודאי. אבל זה לא כי אנחנו סבורים שלפועלים זרים מגיע טיפול אנין יותר בכפפות של פשע לגיטימי, אלא כי אנו סבורים שלכל אדם זכויות בסיסיות גם אם עבר על החוק. לגבי אלו ש"סוננו"- אי ידיעת החוק הרי אינה פוטרת, ומי שסינן חייב אף הוא בעונש. ממש כפי שישראלים שמוכרים תמונות לא חוקיות בקניונים ברחבי העולם מגורשים, וזה לגיטימי. הדבר היחידי שלא לגיטימי הוא אם הם זוכים לתנאי מעצר לא ראויים. עלה על דעתך לדרוש עבורם תנאים סוציאלים, תנאי מעצר מועדפים ושאר ירקות? |
|
||||
|
||||
אנחנו לא חלוקים על היחס ההוגן לו זכאים העובדים הלא-חוקיים באשר הם בני-אדם, אבל הערה הכרחית לגבי נסיבות "אי-חוקיותם": רוב (אם לא כל) העובדים באו (הובאו) לארץ כעובדים חוקיים. קצת קשה להתגנב לארץ מתאילנד, סין או רומניה. הם הפכו ללא-חוקיים בעקבות התנערות המעבידים החוקיים שהשאירו אותם מול שוקת שבורה. להתייחס אליהם כמי שעברו על החוק זה בלתי אנושי. |
|
||||
|
||||
אני לא בטוח לחלוקה היחסית, אבל נדמה לי שחלקם מגיעים גם כתיירים ואחרים מגיעין בקבוצות ("נבחרות ספורט", "להקות") ונבלעים בשוק העבדים^H^H^H^H^H^H העבודה הישראלי. |
|
||||
|
||||
אפשר לקבל את הרושם שמתוך אלפי תיירים המגיעים כל יום למדינה ישנם גם מאות "מסתננים". בנוסף אתה מתייחס לפסטיבלים ואירועי ספורט בין לאומיים המתקיימים בארץ בתדירות גבוהה ואשר מהווים פלטפורמה להסתננות נוספת. כמה מהאומללים האלו באמת נכנסים לארץ בצורה זו? 100 בשנה? אולי כפול? לא נראה לך מוזר שהממשלה ממשיכה לדון ולאשר גם בימים אלו מכסות נוספות ל"ייבוא" פועלים זרים? נח לנו להתחמק מהעובדות הלא מחמיאות אבל האמת העגומה היא שאנחנו אחראים לסבל של עשרות אלפי אנשים שמגיעים לארץ בצורה חוקית. התהליך: א. הממשלה מאשרת מכסה תחת לחץ החקלאים/קבלנים/תעשיינים. ב. חברות כח האדם מכינות את המשלוח בארצות המוצא. מעבר לשכר אותו מקבלת חברת כח האדם מהמדינה ומהמעסיק בארץ הן גם גובות תשלום ניכר מכל פועל המבקש להצטרף למשלוח. ג. הפועלים מגיעים לארץ וחלק גדול מהם מגלה מהר מאוד שהתנאים אינם כפי שהובטחו לו, חברת כח האדם מתנערת ממנו ופתאום אין מי שדובר את שפתו במשרד כאשר הוא מבקש את הכסף שהפקיד. חלק ניכר אחר מהפועלים מתוודע לתופעה ישראלית טיפוסית - הקומבינה. המעסיק מוצא את כל הסיבות הידועות איך לא לשלם עבור עבודתם. ד. הפועל מוצא עצמו בודד במדינה זרה. כל הגורמים שהביאו אותו לכאן מתנערים/מתעלמים ממנו וזרועות החוק (של אותה ממשלה שאישרה את הגעתו) מתיחסות אליו כאל נגע. הוא גם שמע מחבר שיש איזה גוף התנדבותי שמספק עזרה משפטית במקרים כאלו אך הוא גם שמע סיפורים במקביל שהעומס שם הוא נורא וכן שיש מתחזים המציגים את עצמם כעורכי דין מטעם אותו גוף, דורשים תשלום כלשהו ונעלמים. ה. הפועל שחושב עכשיו על צמצום הנזקים והחזרת הכסף אשר לווה על מנת לשלם לחברת כח האדם מצטרף למעגל הרחב של עבודות שחורות. בקיצור, זה לא חוקי וזה לא עובד. |
|
||||
|
||||
"בעיית העובדים הזרים" נובעת מהחוק הישראלי המעוות. על פי החוק, אין אפשרות לאדם לבוא לישראל כדי לעבוד אלא הוא חייב להיות מיובא על ידי מעסיק. המעסיק הוא זה שמקבל את האישור ולא העובד. דבר זה הופך את המעסיק ל"בעלים" של העובד ונותן בידיו כוח אבסולוטי על העובד. מכאן העניינים מתפתחים באופן טבעי. 1. העובד תלוי במעסיק ואסור לו לעבוד אצל אף אחד אחר. 2. המעסיק מנצל את העובדה הזאת, משלם לו פחות ממה שהוסכם או מלין את שכרו של, משכן אותו בתת-תנאים וכו. 3. באיזשהו שלב, לעובדים נמאס והם בורחים, מרגע שברחו הם הופכים ל"בלתי חוקיים". כדי להוסיף על הסיבוך הם גם בדרך כלל מחוסרי דרכון משום שהמעסיקים נוהגים להחרים להם את הדרכון. 4. המשטרה, ברוב המקרים, משתפת פעולה עם המעסיקים. בכל מקרה, העברה של העובד (בריחתו) חמורה יותר בעיני המשטרה מאשר כל תלונה שיכולה להיות לעובד על המעסיק וגורלו של העובד הוא גירוש מיידי. המעסיק כמובן יכול עתה לבקש עוד פעם אישור להביא עוד עובדים וחוזר חלילה. למיטב ידיעתי, רוב רובם של העובדים הזרים הבלתי חוקיים הגיעו למצב הזה כתוצאה מהתהליך שתיארתי ולא כתוצאה מהסתננות (שנראית בלתי אפשרית לאור אמצעי הביטחון החמורים בנמלי הים והתעופה) מספרם של המסתננים זעום, בעיקר מדובר בזונות שמסנינים אותן דרך גבול מצריים. הפתרון הפשוט לבעיה הוא שינוי החוק המטופש שמזמין את הניצול הזה. האישור צריך להנתן *לעובדים* ולא למעסיקים. ברגע שזה יקרה יוכל העובד לבחור את מקום העבודה שלו וחופש הבחירה הזה יהווה חסימה יעילה מפני ניצול של המעביד. רישוי העבודה יהיה הסכם בין העובד למדינה ומכאן שיחסי הכוחות בין המעסיק לעובד יהיו דומים יותר ליחסי הכוחות בין מעסיק לעובד ישראלי. רצוי מאוד גם שבמסגרת נתינת האישור ינתן לעובד הסבר, בשפתו, באשר לזכויותיו וחובתיו. בעקיפין, ניתן לראות שהדבר יגרום לעליה מסויימת בשכרם של העובדים הזרים מה שיקטין את המוטיווציה להעסקתם על פני ישראלים. (למרות שלדעתי אין תחרות אמיתית בין עובדים זרים לישראלים משום שהאחרונים פשוט אינם מעוניינים לעבוד בכל אותם העבודות של הזרים) |
|
||||
|
||||
לצערי, לא מצאתי אפילו נקודה אחת בה אני יכול לחלוק עליך. לפיכך אאלץ להסכים עמך ולחזור לקאזה בחיפושים אחר green velvet בגרסת ההופעה. |
|
||||
|
||||
מדינת ישראל אינה שונה משאר מדינות העולם (ארה''ב, קנדה ומדינות האיחוד האירופי, לכל הפחות) - ההיתר ניתן לעובד עבור עבודת מסוימת אצל מעביד מסוים (נקוב בשם). עם סיום קשרי העבודה עם המעביד המסוים, פג אישור העבודה. זו הסיבה למרדף אחר הגרין קרד (בארה''ב) - משחרר אותך מהתלות במעביד. |
|
||||
|
||||
בארה"ב, כפי שציינת, יש גרין קארד שהוא חלק מתהליך ההתאזרחות, שעריה של קנדה, למיטב ידיעתי, פתוחים להגירה על פי קריטריונים וכל אדם העומד בקריטריונים רשאי להגר לקנדה ולעבוד בה (בישראל אין שום דרך להתאזרח אלא אם כן אתה יהודי). ייתכן כמובן שבארה"ב וקנדה קיימות אפשריות לרשיונות "אד הוק" כאשר מעסיק מעוניין להזמין אדם מסויים לעשות עבודה מסויימת. בדומה (או זהה) לרישיון המוענק לאמן מבצע לעשות סיבוב הופעות במדינה. בצרפת, שבה עבדתי כשנתיים, ישנו תהליך סבוך שבו ניתן לקבל כרטיס שהיה (קארט דה סז'ור) רישיון השהיה והעבודה איננו מוגבל למעסיק מסויים. למרות שמאוד עוזר אם יש לך מעסיק שמעוניין בך ויכול להמליץ עליך. בכל מקרה, נוהגן של מדינות אחרות איננו ממש רלוונטי. המצב בישראל הוא המעניין וההגיון+העובדות בשטח מצביעות על עיוות גדול ופגיעה קשה בזכויות האדם של העובדים הזרים. הפושעים האמיתיים יושבים בכנסת. |
|
||||
|
||||
בישראל יש דרך להתאזרח אם אתה לא יהודי - להתחתן עם אזרח (לא בישראל כמובן), אלא אם כן אתה פלסטיני. |
|
||||
|
||||
וגם לפי סעיפים 5, 6, 8 ו-9 לחוק: |
|
||||
|
||||
5.(א)(3) מי זכאי לשבת בישראל ישיבת קבע? 5.(א)(6) האם נהוגה גם במדינות אחרות הדרישה לותר על אזרחות במדינה אחרת לשם קבלת אזרחות? 5.(ב) "אם ראה זאת לנכון". לשר הפנים יש את הזכות המלאה לא להעניק למישהו אזרחות מ*כל טעם ונימוק*. האם סעיף זה לא הופך את החוק להמלצה בלבד? הרי לשר הפנים יש את הזכות לא להעניק למישהו אזרחות מבלי שקרטריונים ברורים ומגבילים לכך יהיו מנוסחים בחוק עצמו. לא? 6.(א)(1) מי "זכאי" לשרת שירות סדיר בצה"ל? 9. כמו שהחוק מעניק ב-5(ב) לשר הפנים את הזכות המלאה למנוע את ההתאזרחות מפלוני (בלי לציין שום קריטריונים) בסעיף זה מקבל שר הפנים את הזכות להעניק לאלמוני אזרחות (הפעם יש כמה קריטריונים, אך מאוד אמורפיים ולא ברורים - הגנה, תרומה לביטחון,תרומה לכלכלה או תרומה לכל "ענין חשוב אחר של המדינה"). זה מזכיר לי את החוק שעוסק בגיוס לצה"ל. הוא אומנם לא מפלה בעצמו בין אוכלוסיות (על בסיס אתני, דתי וכו'), אבל האפשרות לאפליה היא אינהרנטית בו ומתאפשרת בזכות ניסוח החוק (ואז אפשר להגיד "החוק לא מפלה" למרות שכוונת המחוקק להפלות די ברורה [לי] מניסוח החוק). |
|
||||
|
||||
בגרמניה יש שתי דרכים עיקריות לקבל אזרחות: אזרחות מכוח הדם - בדומה לחוק השבות הישראלי, בן לגרמני או נכד לגרמני הוא גרמני. אזרחות מתוך הגירה - מי שגרה בגרמניה כחוק 5 שנים, (למשל בת זוג של גרמני, עובדת ברשיון, פליטה וכד') עומדת בתנאים מסויימים (ללא עבר פלילי, יודעת גרמנית וכד') ומוותרת על כל אזרחות אחרת. יש לציין, שגרמני המבקש אזרחות אחרת, חייב לוותר על אזרחותו הגרמנית, אולם גרמני שמקבל אזרחות אחרת ללא בקשה מצידו (למשל, ע"י חוק השבות בישראל או מהיותו בן להורה גרמני ולהורה לא גרמני) לא מאבד את אזרחותו. |
|
||||
|
||||
אזרחות ישראלית היא מכח האמא ולא מכח הדם, אם אני לא טועה. ההגדרה פה היא לא גנטית אלא דתית/הלכתית. אני לא חושב שיש בעולם משהו מקביל לחוק השבות הישראלי (אשמח לקבל תיקון). בכל מקרה, עיקר התיחסותי בתגובה 164611 היה לגבי סמכויות עוקפות החוק (ללא שום קריטריונים ברורים בחוק) שניתנות לשר הפנים. אפילו אין בחוק איזו תוספת, שבית המשפט יוכל לפרש ולאשר/לפסול החלטה של שר פנים. אפילו אין איזו תוספת אמורפית שאומרת משהו בסיגנון "שר הפנים יכול... תוך כדי הפעלה של שיקולים ראויים". ההדגשות שלי: סמכות השר לא להעניק אזרחות, אם יחפוץ בכך (בלי קריטריונים בחוק): 5.(ב) מי שביקש להתאזרח ונתקיימו בו התנאים שבסעיף-קטן (א), יעניק לו שר הפנים, **אם ראה זאת לנכון**, את האזרחות הישראלית על ידי מתן תעודת האזרחות. סמכות השר להעניק אזרחות, אם יחפוץ בכך (עם קריטריונים אמורפיים עד כדי כך, שהוא פשוט יכול להחליט לבד מה טוב למדינה ולהעניק אזרחות מבלי שהחוק יסתור את החלטתו): 9.(4) לתושב ישראל הנמצא בישראל שהשר שוכנע כי הוא מזדהה עם מדינת ישראל ויעדיה והוא או בן משפחתו שירתו שירות פעיל בצבא-הגנה לישראל או פעלו פעולה של ממש לקידום הבטחון, הכלכלה או **ענין חשוב אחר של המדינה** או שהענקת האזרחות כאמור היא מעניניה המיוחד של המדינה; בפסקה זו "בן משפחתו" - בן זוג, הורה, בן ואח. |
|
||||
|
||||
הזכות לעלות היא שילוב הלכתי-גנטי: כל יהודי, מבחינה הלכתית, רשאי לעלות; גם נכדים מבחינה גנטית של יהודים רשאים לעלות, יחד עם בני הזוג, וזאת אפילו אם היהודי שבגינו הם זכאים לעלות כבר אינו בין החיים. |
|
||||
|
||||
הסבר לי את היתרון הגנטי שיש לבן לאב יהודי ואם מוסלמית על פני בן לאב מוסלמי ואם יהודיה. זהו לא שילוב הלכתי-גנטי, אלא הגדרה הלכתית טהורה. אם נניח מקרה שבו מדובר על ילד להורים מגוירים (שהיו נוצרים עשר דורות אחורה), אז על איזה הרכב גנטי יהודי אנחנו בדיוק מדברים? יהודי זה בממים, לא בגנים. |
|
||||
|
||||
כפי שאמרתי, שילוב: הגדרת "יהודי" היא הלכתית. הגדרת "זכאי לאזרחות מתוקף קשרי הדם שלו עם יהודי" היא גנטית. |
|
||||
|
||||
האם *כל* מי שקשרי הדם שלו עם יהודי "זכאי לאזרחות מתוקף קשרי הדם שלו עם יהודי" (כולל זה שאביו יהודי ואמו לא)? אם התשובה לשאלה זאת היא לא, אתה נשאר רק עם השורה השנייה בתגובה שלך - ההגדרה ההלכתית. בכלל, מה למדינה ולהגדרה הלכתית (משולבת או לא משולבת)? |
|
||||
|
||||
כן, קרא את נוסח החוק עצמו, שהבאתי קודם. גם נכד גוי של יהודי זכאי לאזרחות ישראלית מתוקף חוק השבות. אני מעדיף שלא לעסוק בשאלה שהצגת. לא אני ניסחתי את חוק השבות או את התיקון לו. |
|
||||
|
||||
כמו כה''ב רק עם ''שונתה'' באמצע. |
|
||||
|
||||
על סמכות השר להעניק אזרחות מכח סעיפים 5-8 לחוק האזרחות על שקול הדעת ועל ביקורת בג"צ על שקול הדעת ראה בג"צ פטל נ' שר הפנים1, פסקה 68 ואילך. בעקבות בג"צ זה 2 פרסם משרד הפנים הנחיות והוראות למתאזרח3. __ 2 ראה שם, פסקה 87(ג). 3 |
|
||||
|
||||
אני חושבת שדוקא כאן מדינת ישראל מעניקה פתרונות הולמים. עובד שחוקיותו פגה עקב רמאות ומעוניין לחזור למולדתו יכול להסגיר עצמו למשטרת ההגירה, לקבל עורך דין שייצג אותו או לפנות לעמותה לזכויות הפועלים הזרים, שפועלת בקרבם ומיידעת אותם. העובדה היא, שהשכר הזעום שהם מרוויחים כאן עדיין שווה להם את האי-חוקיות והם רוצים להישאר. וזו בעיה, כי אין לנו מה להציע להם והם לא עומדים בתנאים שהמדינה הציבה להפיכה לאזרחים חוקיים. ברגע שהם הפכו ללא-חוקיים (במקרים שאתה מתאר,או מלכתחילה) עליהם לעזוב. אין להם כסף? שיפנו לשלטונות. ברחו? הם עוברים על החוק. |
|
||||
|
||||
אפילו האנשים העובדים עוזבים אותנו? מה יהי הלאה? האם נדונו לשמר את ההודנה כדי לשמור על זרם העובדים מהגדה ומעזה? |
|
||||
|
||||
כן. |
|
||||
|
||||
130 מיליון שקל. ומקומות העבודה היחידים שהיא יצרה הם של שוטרי משטרת ההגירה. כבר היה יותר זול לחלק את הכסף לעובדים הזרים בלי לרדוף אחריהם. |
|
||||
|
||||
בשביס, עגנון, שלום עליכם, ועוד רבים וטובים, מהם אם לא סופרים יהודים? |
|
||||
|
||||
או שלעוד מישהו נראה תמוה הקישור המובנה בין "עובדים זרים" לבין "סחר בנשים"? כאילו מה, הסיני(1) שמסתובב אצלנו ביישוב ומרצף דונמים של קרמיקה וגרניט פורצלן, הוא בעצם סרסור? __ (1) יכול להיות שלא מדובר בסיני אחד אלא ביותר(2), בשבילי כל הסינים נראים אותו דבר. (2) כמו שאומרת הבדיחה הידועה, פעם היו שני סינים. תראו כמה יש היום. |
|
||||
|
||||
הקישור מתאים משתי סיבות - אחת, הנשים ה''נסחרות'' הן חלק (לא גדול, אני מניח) ממצבת העובדים הזרים הבלתי חוקיים. שתיים, השיטות הנאלחות בהן מייבאים את הנשים (לצרכי מין) אינן שונות בהרבה מאלו הננקטות לגבי חלק גדול מהעובדים הזרים האחרים - הפקדת הדרכון, קיזוז דמי הטיסה, איום בפיטורין (ההופכים את העובד לבלתי חוקי), תנאי המגורים האיומים, היחס הגרוע, התשלום הזעום. |
|
||||
|
||||
יש שני סוגים של מתקנים. נשים קרבנות ''סחר בנשים'' נצאות ב''מתקן משמורת'' והן חופשיות לצאת ולבוא. מעמדן הן של עדות ולא של חשודות בעבירה. עובדים זרים המיועדים לגירוש נמצאים במעצר. |
|
||||
|
||||
פניה נרגשת לנשים מובטלות בישראל! 384 משרות מתפנות בימים אלה ממש. לא רק באתר jobtov אפשר למצוא עבודה. |
|
||||
|
||||
שכחת לציין את הדרישות לעבודה. אלו היו נשים עובדות, אחרי הכל. |
|
||||
|
||||
זה כמו להגיד אני רשע מוצלח אני גזען נחמד שוביניסט היתה ועודנה מילת גנאי. או כבר לא? |
|
||||
|
||||
את כנראה אישה: 1. חוש הומור מקולקל 2. אפילו גבר פמיניסט לא היה טורח להגיב לשוביניסט. עכשיו נראה אם תגיבי על זה. |
|
||||
|
||||
אני לא אשה. אני חושב שזה מיאש שאנשים מתגאים בהיותם שוביניסטים. ''אני רוצח המונים גאה'' בקרוב על מסך הטלויזיה שלכם |
|
||||
|
||||
אני דמגוג בחסד - סדרה בהמשכים ב''אייל''. |
|
||||
|
||||
מכיוון שאחד התנאים להיות אדם פמיניסט הוא ניתוח לעקירת חוש ההומור, אני חושש שזה מותיר את מי שאוהב את חוש ההומור שלו בצד של אלו שיכולים להגניב מדי פעם איזו הלצה שוביניסטית אל תוך דבריהם. בכלל, פוליטיקל קורקטנס זה אחד הדברים הנוראיים ביותר שקרו אי פעם לצחוק האנושי. טוב, חוץ מהעובדה שהם מקור לא אכזב לדברים מצחיקים לאללה בפני עצמם. אבל בשביל זה צריך לעמוד מבחוץ. דובי, שוביניסט גאה. |
|
||||
|
||||
ואני בדיוק סיפרתי לחברות שלי כמה אתה חמוד... |
|
||||
|
||||
אתה מזהה "פמיניזם" עם אידיאולוגיה (ועוד פוליטיקלי קורקט) ו"שוביניזם" עם שיקוף המציאות, זה הכשל. אני חושדת שאתה מבין יפה מאוד שמדובר בכשל, אבל מה איכפת? העיקר שאתה מעצבן אחרים בדברים האלה, וזה בעיניך הוכחה שאמרת אמת. שיעורי בית: נסה לחשוב על פמיניזם שאינו פוליטיקלי קורקט. הישאר עשרים דקות בתנוחה זו. הממפ. |
|
||||
|
||||
איפה ראית שהוא רואה בשוביניזם את שיקוף המציאות? בסיומת של התגובה שלו? אני לא חושב שהוא היה רציני (זאת היתה הפואנטה - חוסר חוש הומור בקרב אידיאולוגים). אביב, גזען גאה, חושש משמנים וממש שונא אנשים נמוכים במיוחד. |
|
||||
|
||||
אתה, שקט אתה. וחוץ מזה הוא אמר: "מכיוון שאחד התנאים להיות אדם פמיניסט הוא ניתוח לעקירת חוש ההומור, אני חושש שזה מותיר את מי שאוהב את חוש ההומור שלו בצד של אלו שיכולים להגניב מדי פעם איזו הלצה שוביניסטית אל תוך דבריהם". מה זה אומר? * יש אדם פמיניסט, שעבר ניתוח לעקירת חוש ההומור 1. זה מכווץ, מלאכותי, לא טבעי. * השוביניסטים לא עברו ניתוח. השוביניזם הוא המצב הטבעי, המשוחרר, הנינוח - כמו שרירי הבטן אחרי צחוק בריא. הייתי מתפייטת עוד, אבל אני צריכה ללכת להחליף צנון. BRB. 1 נובע מזה גם שאין הומור פמיניסטי. בזזט - שגוי! אולי קננגיסר הצעיר מתכוון שהפמיניזם לא כולל בדיחות על נשים. |
|
||||
|
||||
אחת. חזיר שביניסטי שכמותך! |
|
||||
|
||||
אחת מבריגה ואחת בשביל האחווה הנשית. |
|
||||
|
||||
זה לא מצחיק! |
|
||||
|
||||
האחרון שאמר לי להיות בשקט מצא את עצמו בבגאג' של מכונית (לא להבהל, זו בסה"כ היתה בדיקה בטחונית בכניסה לאיזה קניון). בוודאי שיש הומור פמיניסטי, אבל רק כאשר הוא לא מאמין במה שהוא אומר, בדיוק כמו עם הומור שוביניסטי (הומור שיביניסטי/פמיניסטי או שנובע מכל איזם שהוא, שבאמת מאמין בנכונות הבדיחה שהוא מספר, אף פעם לא הצליח להצחיק אותי במיוחד). בדיחות על כושים (למשל) זה דבר שיכול להיות מצחיק למדי, כל עוד זה לא יוצא מפיו של גזען. |
|
||||
|
||||
יש סיבה טובה שלא כתבתי "בצד של השוביניסטים" אלא "בצד של אלו שיכולים להגניב מדי פעם איזו הלצה שוביניסטית אל תוך דבריהם". מה שניסיתי להגיד הוא שאמירות שוביניסטיות הן מצחיקות. הפמיניסטיות, לעומת זאת, נוטות לקחת הערות כאלו אישית ונורא להעלב, ולכן הן חסרות חושומור. השאר אינם "שוביניסטים" (משום שהעולם אינו מתחלק רק לפמיניסטים ושוביניסטים), אלא סתם אנשים, שמוכנים לצחוק על משהו גם(!) אם הם לא חושבים שהוא משקף נאמנה את המציאות. אולי יש הומור פמיניסטי, אבל הוא לא מצחיק. את מוזמנת להזים טענה זו, אם את מכירה בדיחה פמיניסטית טובה. |
|
||||
|
||||
יופי. עכשיו כל בדיחה שאני אביא, אתה תצחק בשקט ובסוף תגיד שזה לא באמת מצחיק? |
|
||||
|
||||
אני מבטיח לדווח נאמנה על תגובתי כפי שהייתה במציאות. לחלופין, אפשר לעשות את זה בסגנון ''אלי נגד העולם'', ולהפגש כדי שתספרי לי כל בדיחה פמיניסטית שאת יכולה להעלות על הדעת ואני אשתדל לא לפרוץ בצחוק (או בבכי). אם תרצי, אפשר לארגן גם זירה וקהל, ולב''פ יכולה להחליף את נערת השלט. (דובי, לוקח סיכונים) |
|
||||
|
||||
בדיחה פמיניסטית (שחוקה?): איך גבר מתאבד? הוא קופץ מן האגו למנת המשכל. למישהו יש עוד אחת? |
|
||||
|
||||
גברים לא יבינו מה זה מנת משכל. |
|
||||
|
||||
זו לא בדיחה פמני_טי_1. זו בדיחה תבניתית ורב שימושית. אפשר להשתמש בה כנגד כל אוכלוסיה או אדם. אני מכנה בדיחות כאלה - "בדיחות דוד לוי". גזור ושמור: ====================================== איך X מתאבד? הוא/היא קופץ/ת מן האגו למנת המשכל. ====================================== _______________ 1 הבטחתי לברקת לא להשתמש במילת ה-פ' המפורשת :) |
|
||||
|
||||
וגירסה למהדרין: איך גבר ערס מתאבד? הוא קופץ מגובה העקב. (ואיך חנון מתאבד? מספר את הבדיחה הנ"ל לערס) |
|
||||
|
||||
נו, אז מהבדיחה האומללה שלי ועד עתה לא היה לאף אחד משהו טוב? נו, אז היה כמה משפטים של נשים וכמה של גברים, למען השיוויוניות: "אני לא זוכרת כמה זה עלה" "יום אחד תבוא ולא תמצא אותי כאן!" "הורדתי 8 קילו, על השבוע הראשון" "את הטבעת הזו הוא קנה לי ליום ההולדת, בהפתעה גמורה" "יקירי, זה היה פשוט נפלא" "אני לא אספר לאף אחד" "אני בת 29" "ניסיתי להודיע לך, אבל היה תפוס שעות" "תאמיני לי, הייתי מעדיף מזכיר במקום מזכירה" "הייתי גומר אותו, אבל הוא לא שווה מכות" "יש לנו ישיבה הערב, שתימשך עד מאוחר" "פעם הייתי עושה 100 כפיפות בטר בדקה" "הנסיעות האלה לחו"ל הורגות אותי" "אני לא יודע אפילו איך קוראים לה" "שמעתי כל מה שאמרת, חוץ מהמשפט האחרון" ועל ערסים והיחסים בין המינים: 1) השטן מעיר ערס באמצע הלילה ומאיים: "באתי לקחת את הנשמה שלך!" הערס: "אין בעיה אחי! הנה היא, ישנה פה לידי". 2) ערס ואישתו עוצרים מונית: "כמה אתה לוקח לי עד דיזנגוף?" שואל הערס. הנהג: "עשרים שקל". הערס: "וכמה זה איתי ועם אישתי ביחד?" הנהג: "גם עשרים שקל". הערס לאישתו: "אמרתי לך שאת לא שווה כלום". וסתם ערסים: 3) ערס אחד זכה בלוטו. החבר'ה שבאו לבקר שאלו אותו איך הצליח לנחש ששה מספרים. "חלמתי בלילה על מספרים זוגיים, אז שמילאתי סימנתי את המספרים שמסתיימים בשלוש ובאחד". אחד החברים: "יא דפוק! המספרים שמסתיימים באחד ובשלוש הם אי זוגיים!" הערס הזוכה: "אתה עם המתמטיקה שלך תישאר עני כל החיים". 4) ערס צורח על קופאית בסופרמרקט: "הרי רק לפני דקה אמרת לי שבחיים לא ראית שטר של מאה חמישים שקל, אז איך את יודעת שהוא מזויף?" עד כאן להפעם. שינה ערבה וסופ"ש רגוע. |
|
||||
|
||||
תודה לך, אפופידס - הנה הבנתי מה אני לא אוהבת בבדיחות האלה. לא רק בדיחות על נשים, גם על גברים. בדיחות מלחמת המינים פשוט לא מצחיקות אותי. הסטריאוטיפים שם עבשים לטעמי, מזכירים לי את הבדיחות ב"גמד". בדיחות הערסים, לעומת זאת, העלו על פני חיוך, מה שאומר שאני סנובית מתחסדת שלעולם לא תתקבל לקשת המזרחית למרות מוצאה (ובהתעלם מהבורקסים). כנ"ל בדיחות על מרוקאים 1 ופולנים 2, משעשעות אותי מאוד. לא יודעת מה זה אומר. כנראה אותו הדבר. לגבי חוש ההומור של דובי, אני עוזבת את זה בצד ומדמיינת שאלה קופי בונובו. 1 למה מרוקאית לא ממהרת לענות לטלפון? כדי שיחשבו שיש לה בית גדול. 2 למה פולניה ממהרת לענות לטלפון? כדי שיחשבו שיש לה אלחוטי. |
|
||||
|
||||
אכן חביבות בדיחותייך והעלו הן חיוך על פני. ומה עם: "בז', צריך לצבוע את התקרה בבז"' - פולניה ברגע השיא. ? גם אני לא אוהב את רוב הבדיחות על יחסי המינים, ובפרט לא את רוב המשפטים בתגובתי הקודמת. אבל אני לא יודע אם זה בגלל ששמעתי כל אחת מהן פעמים כה רבות, ובדיחות, מה לעשות, משביחות עם הזמן כיין לבן. (אה, חרוז!), או בגלל שיש סוגים מסויימים של בדיחות שאני נוטה לא לאהוב - למשל, בדיחות גסות לשם הגסות, בדיחות מרושעות ועוד כמה. מצד שני, לפעמים אני כן צוחק במקום בו האנשים הרגילים אולי היו מגיבים אחרת. דוגמא אחת, היום, שני מתווכי דירות ניסו עלי איזה תת-תרגיל למתחילים. לא שזה בלתי אפשרי לעבוד עלי, אבל זה היה כה שקוף ומשוחק כה גרוע שפשוט התפקעתי מצחוק, שסחף גם אותם חיש מהר. דוגמא שניה, דווקא חשובה וחינוכית: לאחר שנהג עצר לי וראיתי שגם השני עוצר, חציתי את הכביש במעבר חציה ברחוב הלל בירושלים. כשעברתי על פני הרכב השני, האיץ לפתע הנהג השני כך שהועפתי על מכסה המנוע ומשם על הכביש. הנהג פתח את החלון, והתחיל לצעוק עלי למה קפצתי לו על המכסה מנוע! מרוב תדהמה וצחוק על גודל החוצפה, שכחתי לרשום את מספר הרכב והמשכתי לדרכי. מה חינוכי בכל זה? ובכן, כנראה שהוא כלל לא ראה אותי. פניו היו אומנם בכיווני והוא גם האט את הרכב, מה שגרם לי להיות בטוח שהוא ראה אותי, אך למעשה הוא כלל לא הסתכל עלי והאיט את הרכב מסיבה לא ברורה. בגלל שהוא חבש משקפי שמש לא יכולתי לראות את עיניו. ילדים, הזהרו ממשקפי שמש! חוץ מזה, מזרחית? את? כאילו אבי ביטר, אריה דרעי, ויקי שירן וכאלה? אז מה תעשי עכשיו כשאין "בריזה"? אני מקווה שזה יותיר לך יותר זמן לכתיבה באייל! __________________ אפופידס, ללא דעות קדומות (-: |
|
||||
|
||||
אכפת לך לפרט על תרגיל המתווכים? |
|
||||
|
||||
לא ממש תרגיל, יותר תרגילון. זה התחיל בזה שכמו מתווכים אחרים סיפר לי המתווך מטעמי שבעצם הוא רצה לקנות את הדירה, אלא שהוא בדיוק עתה קנה דירה ואין לו כסף לעוד אחת. היה שם עוד קטע שאני לא זוכר ואז בחדר המדרגות, כשירדנו שאלתי בעדינות אם יש טעם לדבר על המחיר1 ואז הוא פנה למתווך מטעם המוכר ושאל "שמת במודעה את המחיר הנמוך, נכון?" והשני ענה כן, ואמר מחיר הגבוה ב5000$ ממה שהופיע במודעה. הבעייה היתה המשחק החובבני ולא התסריט עצמו. זה מה שגרם לי לפרוץ בצחוק, שסחף גם אותם. לבסוף ניתקתי קשר עם השניים, לאחר שהתברר שלמרות יכולת ההצחקה שלהם, די קשה לעשות איתם עסקים, אתה מבין, יש אנשים שבשבילם האמת היא רק נקודת מוצא למשהו עשיר הרבה יותר. למרבה המזל לא כל המתווכים הם כאלה, רק המקצוענים. והיו חוויות נוספות שתקצר היריעה מהרחב: בעלת דירה שהיא מורה ומחנכת בבי"ס, שלא מצאתי אף ספר בביתה (אבל איזה גוף...); דירה שבאתי אליה ואז המתווך אמר לי במבוכה שבעל הבית מת באותו היום, אז אולי אפשר לדחות בשבוע את העניין; דירה שבאתי אליה ביחד עם קונה פוטנציאלית אחרת, שסירבה בכל תוקף לעלות לשם כי היא חשה "ויברציות שליליות משם"; דירה שהמתווך אמר לי שיש לה סיפור שאני צריך לדעת. "למה אתה צוחק?" הוא שאל אותי, עניתי לו "משהו עם בית קברות אינדיאני?" הוא אמר שלא והסביר לי את העניין. התוצאה היתה שבעלת הבית אמרה לי ששטח הדירה 90, בעוד שדי ברור היה שמדובר בלפחות 100 מטרים. "אז כמה הארנונה?" ניסיתי להתחכם, "1400" היא אמרה "מה?!" נשנקתי. "טוב, אז 1200"... חוץ מזה היא דאגה שבכל החדרים, חוץ מזה בו היא ישבה, יהיה ריח לא נעים, כדי להבריח קונים. חוויות. 1 או, בתרגום מאפופידית: "גם ב10,000$ פחות אני לא מתחיל את המו"מ, אז תרים אלי טלפון אם יהיה בכלל על מה לדבר" |
|
||||
|
||||
בהחלט. היא נראתה לי כבת 40-42, היא לבשה מכנסיים קצרים הדוקים (היא היתה לפני שעת הספורט שלה) שחשפו רגליים חטובות ושזופות. חולצתה היתה הדוקה לא פחות (אם כי שכחתי לבחון אזור זה, שכן פתאום נזכרתי למה באתי) ובאופן כללי היא הפגינה סימפטיה ופתיחות. בעלה לא היה בבית. היא ממוצא צפון אפריקאי ו... בעצם אני לא עונה על שאלות כאלו! כבר עתה אני מתבייש לקרוא את ההודעה הזו. מצידי, זהו סוף הפתיל! |
|
||||
|
||||
כבר אמרתי לך שאני מתה עליך (-; ? |
|
||||
|
||||
אלמלא נחפזתי להכריז על סוף הפתיל הייתי מודה לך (: |
|
||||
|
||||
ממה שאני זוכר מדברי המתווך, מדובר בגירושים מן הסוג הלא נעים. בית המשפט פסק שיש למכור את הדירה במכרז. איני זוכר אם רצונה של האישה היה למנוע את מכירת הדירה או רק להוריד את מחירה - למשל אם מדובר בסכום קבוע שיעבור אליה והשאר לבעלה. אגב, בחדרים, למעט בסלון בו היא ישבה היה ריח חזק של כלב. המתווך סיפר לי שהיא הביאה את הכלב במיוחד למטרה זו. אגב, ככמה איילים נוספים, גם אני גר בקומה שלישית ללא מעלית וכאלו גם רוב הדירות שראיתי עד כה. סתם, נזכרתי. |
|
||||
|
||||
אה :-) מוזר. אני מכירה כמה אנשים שלבית שלהם יש ריח של כלב, סתם ככה, וולונטרית. גם אני בקומה כנ"ל. דיברו בזמנו על התקנת מעלית אצלנו, אבל זה כנראה בלתי אפשרי - זה בניין של "חצאי קומות". |
|
||||
|
||||
ואני כבר לא :) |
|
||||
|
||||
אח, איזה דברים מענינים קוראים לאיילים. |
|
||||
|
||||
לגבי "בריזה", לא יודעת מה אעשה. שמעתי שיש מבצע בעמידר, אולי זה יעזור לי להרגיש שייכת. סיפורך נגע לליבי, וגם הזכיר לי סצינה סוריאליסטית לגמרי, בשבוע שעבר, ביום שישי בשתיים בלילה, ליד השעון ביפו 1. כל הכביש היה מלא מכוניות. ופתאום, משום מקום צץ בנאדם קטן, שתוי לגמרי, קרח עם קוקו בפוני. הלך הלך הלך, מלא אגרסיות, התעצבן שהוא לא יכול לחצות את הכביש, ופשוט טיפס בהליכה על מכסה המנוע של מונית שעמדה שם. הפרצוף של נהג המונית באותו רגע - ובכן, היה צריך לנצל את הפה שהוא פתח בתדהמה כדי לעשות לו סי.טי למעיים. בכל אופן, הקטנצ'יק עלה על המונית (פיזית), ירד ממנה ופתאום מעד ונפל. כמו גדול, קם מייד בעצבים והמשיך ללכת כאילו כלום. עניין של פאסון. בחיי שזה היה חומר לסרט של פליני. 1 אני לא כזאת חיית מסיבות, סתם ניסיתי להתחבר לחוויה של קזבלן. |
|
||||
|
||||
מה זאת אומרת אין "בריזה"? פעם אחרונה שבדקתי, הוא קיים. אולי אתה מתכוון לכך שאין להם חומר חדש (מלבד העונה החדשה של שמש) כך שהם משדרים את "ז'אקו והיצאניות" בשידור חוזר כל יומיים? |
|
||||
|
||||
נדמה לי שהם קיבלו החלטה להפוך לערוץ שמשדר סרטים ישראליים. |
|
||||
|
||||
תגובה 149602 העורכת הזאת זה בטח דובי או איזה שוביניסט שדומה לו. |
|
||||
|
||||
היצירתיות של דובי הולכת בכיוונים אחרים (מד"ב?). חוץ מזה אם זה היה דובי הוא היה משאיר בטעות את הדואל |
|
||||
|
||||
אבל אני לא זוכר. |
|
||||
|
||||
טוב שראיתי, לא צריך לטפול על דובי כל האשמה משוטטת. האמת היא שזאת אני. |
|
||||
|
||||
האמת הפשוטה היא, שבדיחה טובה באמת (כזאת שהיא חדשה, מפתיעה, מלאת הומור ושמעולם לא שמענו) תצחיק כל אדם בעל חוש הומור, וזה ממש לא משנה מה יהיה הנושא שלה (מבדיחות על מלחמת המינים ועד בדיחות גזעניות. מבדיחות קרש על שפנים ועד בדיחות שואה). ההומור מתחיל לברוח כאשר אנשים מתחילים להאמין בתוכן הבדיחות שלהם (או שמתקבל רושם כזה) או כאשר הם ממחזרים חומר לעוס עד כדי עיסה. מכאן מגיעה התופעה הישראלית של מופעי סטנד-אפ גרועים במיוחד (בדיחות ערסים שחוקות, בדיחות על זוגות נשואים ובדיחות גזעניות, בד"כ עם זקן, שנשמעות יותר כמו דעות או פרופוגנדה, מאשר כמו בדיחות). ראו ערך מופעי הסטנד-אפ הממש גרועים ב"ביפ" (בהנחיתו של קיצ'ס) ותופעת מופעי הבידור שמאוד נפוצים בישראל (כל החנה לסלאו והקושנירים למינהם, שמאפשרים לרבים להגיד - הלכתי להצגה בתאטרון). מופעי סטנד-אפ אמיתיים רואים ב-comedy central. שם רואים הומור מקורי, שבא לידי ביטוי באישיות הפריקית והיחודית של כל סטנדאפיסט שעולה על הבמה. הם (טוב, לא כולם) באמת מצחיקים. מאז ילדים סורגים1 (ורועי לוי גם), אני מתקשה למצוא בישראל מישהו מצחיק. אפילו טל פרידמן (המצוין) מתחיל לחזור על עצמו. יש המלצות? _________ 1 לפני תקופת הפריים טיים בערוץ 2 ומיחזור החומר. |
|
||||
|
||||
הילדים הביאו DVD של אדי איזארד, טרנסווסטייט אנגלי. צחקתי ונהנתי http://www.izzard.com/downloads תמונה משעשעת http://www.salon.com/ent/movies/int/2002/12/11/izzar... |
|
||||
|
||||
תודה (אבדוק בהזדמנות). אבל לא חסר לי אנגלים שיצחיקו אותי, חסרים לי ישראלים שמצחיקים בשפת הקודש. מישהו? |
|
||||
|
||||
אני את הבדיחה הראשונה שמעתי דווקא על פולניה. ולמה אין מקום ליותר מפולניה אחת בגן עדן? כי שתי פולניות זה כבר גיהנום. |
|
||||
|
||||
''קודם כל - תירגעי''. |
|
||||
|
||||
מה זה ירוק, כתום, ורוד, צהוב עם פסים חומים ונקודות אדומות? פולניה בחתונה. לאחר החימום הקל, הלקט הבא מוקדש לברקת: Chauvinist Joke Collection
How many men does it take to open a beer? None. It should be opened by the time she brings it. Why is a launderette a really bad place to pick up a woman? Because a woman who can't even afford a washing machine will never be able to support you. Why do women have smaller feet than men? So they can stand closer to the kitchen sink. How do you know when a woman's about to say something smart? When she starts her sentence with "A man once told me..." How do you fix a woman's watch? You don't. There's a clock on the oven. If your dog is barking at the back door and your wife is yelling at the front door, who do you let in first? The dog of course... at least he'll shut up after you let him in. What's worse than a male chauvinist pig? A woman that won't do what she's told. I married Miss Right. I just didn't know her first name was Always. I haven't spoken to my wife for 18 months. I don't like to interrupt her. What do you call a woman who has lost 95% of her intelligence? Divorced. Bigamy is having one wife too many. Some say monogamy is the same. Scientists have discovered a food that diminishes a woman's sex drive by 90%. Wedding cake. Marriage is a 3-ring circus :- Engagement ring, wedding ring and suffering. The last fight was my fault. My wife asked, "What's on the TV?" I said, "Dust!". Do you know the punishment for bigamy? Two mother-in-laws. Young Son: "Dad, is it true that in some parts of Africa a man doesn't know his wife until he marries her?" Dad: "That happens in every country, son." A man inserted an 'ad' in the local classified paper: "Wife Wanted". Next day he received a hundred letters. They all said the same thing: "You can have mine." A man meets a genie. The genie tells him he can have whatever he wants, provided that his mother-in-law gets double. The man thinks for a moment and says, "OK, give me a million dollars and beat me half to death." |
|
||||
|
||||
דווקא צחקתי בבדיחה עם ה-18 חודשים. ואסיים בגלישה למחוזות האבסורד: מה יותר גרוע מתולעת בתפוח? השואה. |
|
||||
|
||||
לאלאלא. לא מספרים את זה ככה. הנה: מה יותר נורא מלמצוא תולעת אחת בתפוח? למצא שתי תולעים בתפוח. מה יותר נורא מלמצוא שתי תולעים בתפוח? השואה. |
|
||||
|
||||
שמעתי גם: מה יותר גרוע מלמצוא תולעת בתפוח? למצוא חצי תולעת. |
|
||||
|
||||
שהחבר הכי טוב שלך מת. ___________ העלמה עפרונית, אנינה כתמיד. |
|
||||
|
||||
ואתמול גיליתי ש- מה יותר גרוע מלמצוא זחל בחפיסת שוקולד? למצוא חצי זחל בחפיסת שוקולד. ומה עוד? למצוא שני זחלים בחצי חפיסת שוקולד, שאמורה היה להפוך לגנאש, שימרח על קינוח רב הוד, שכבר מוכן מכל בחינה אחרת, וכבר מושקעים בו זמן, עבודה, תקוות, מצב-רוח טוב, והרבה חומרים יקרים, בכללם החצי השני של החפיסה. |
|
||||
|
||||
אתה מדבר על זחלים ממש? אמתיים? ספר מיד מאיפה השוקולד הזה! אסור לקנות אותו! |
|
||||
|
||||
אני קונה אותו לעתים קרובות ועד כה היה בסדר גמור, אז בינתיים אני לא רואה סיבה להשמיץ. |
|
||||
|
||||
למה אתה קונה כל פעם אותו שוקולד? הוא לא נשאר שלך אחרי הקניה הראשונה? |
|
||||
|
||||
להחליף את המערכת!!! וללמד את הרומנים מיד איך עושים חדשות! - מהיום והלאה באייל, רק 100% חדשות טובות!!! |
|
||||
|
||||
מזג אויר מצוין נצפה היום בחופי הים התיכון. בצה''ל מציינים בסיפוק שמזה יומיים לא התרחש כל פיגוע (טפו טפו). שלושה מובטלים סיימו בשעה טובה לקבל את דמי האבטלה שלהם, ומהיום - רשמית - אינם מובטלים עוד. ילדים רבים ברחבי הרץ שמחים על החופש הגדול. |
|
||||
|
||||
במסיבת עיתונאים הודיע מפכ"ל המשטרה כי שני הזחלים הרכים שברחו מביתם נמצאו, שקועים בשינה עמוקה, מתחת לדוכנו של ז'וז'ו-בנדורה בשוק הכרמל. לדבריהם לא זו בלבד שאביהם המאמץ התעלל בהם רגשית, אלא שהשוקולד גם איננו האלמנט הטבעי שלהם ולכן יצאו לחפש את התפוח האולטימטיבי אך עייפו ונרדמו. השניים הוחזרו לבית אבא, שלא שמח במיוחד לראותם ונאלץ (לקריאת ה-50% השליליים של הידיעה - נא לפנות למערכת בטאון ממשלת רומניה, "בוקרשטי לעצטע נאייעס") |
|
||||
|
||||
A woman needs a man like a fish needs a bicycle (טוב, אותי זה מצחיק).
|
|
||||
|
||||
זו לא בדיחה, זו שורה משיר של U2, אאל"ט. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
זה שאתה לא חושב שזה בדיחה זה כי השארת את חוש ההומור על שולחן הניתוחים. |
|
||||
|
||||
ולמה ערס לא ממהר לענות לטלפון סלולרי? כדי שכל אלה שעל ידו ישמעו עד הסוף את הצליל החדש שיש לו. |
|
||||
|
||||
הצליל = הרינגטון. |
|
||||
|
||||
תגובה 168165 |
|
||||
|
||||
למה צריך מיליוני זרעונים כדי להפרות ביצית אחת? כי הם לא עוצרים לשאול כיוונים. |
|
||||
|
||||
Q. If February is Black History Month and March is Women's History Month, what happens the rest of the year?
A. Discrimination. |
|
||||
|
||||
גם אתה לא מצטייר כאדם סימפטי יותר מדי. _________ העלמה עפרונית, ירדה מההאמר, אבל עדיין נמוכה במיוחד. |
|
||||
|
||||
אז אפשר להגיד שכל הסיפור הזה עם הקו בסוף התגובה הוא תסביך פאלי, שרק פמיניסטית מסוגלת לחשוב שהוא מחוכם. |
|
||||
|
||||
כן, אני מניחה שבאמת אפשר. אבל בשביל מה? |
|
||||
|
||||
יותר מדי זה רע, לא? אני מסתפק בלהיות סימפטי במידה (יש שיאמרו מועטה ויש שיאמרו רבה, תלוי את מי שואלים). |
|
||||
|
||||
טוב, רדו ממני, אוקיי? יא-אללה. פאדיחה אחת ויזכרו לך אותה לכל החיים... |
|
||||
|
||||
אחת? תיכף יבוא הממונה (המקורי) על עניינים כאלה, ויזכיר לך את כולן... |
|
||||
|
||||
זו בדיוק הטעות שלך - עשית רק פאדיחה אחת. קח דוגמא ממני - עשה לעצמך המון פאדיחות. רק כך תבטיח שאף אחד לא יציק לך שוב ושוב עם אותה פאדיחה טורדנית. אם אתה לא יודע איך לעשות לעצמך פאדיחות, קרא שוב את התגובה שאתה קורא עכשיו, היא דוגמא מצוינת. |
|
||||
|
||||
שהרי על כל עוזב מביאים סוחרים העבדים, סליחה, קבלנים, עבדים חדשים, לא? |
|
||||
|
||||
שר הפנים אברהם פורז הציע היום בדיון הקבינט החברתי-כלכלי לקבוע מאסר בפועל של עד 3 שנים למעסיקי עובדים זרים בלתי חוקיים. שר האוצר בנימין נתניהו קיבל את ההצעה וביקש להכין הצעת חוק בנושא. |
|
||||
|
||||
ז"א, כשאתה הולך להעסיק מישהו אתה צריך לבדוק את הסטטוס החוקי המדוייק שלו? ואם הוא משקר, אתה אשם? כולל מי שאתה מעסיק פעם בשבוע בנקיון הבית? |
|
||||
|
||||
"סטטוס חוקי מדוייק"?! בסה"כ לראות את תעודת-הזהות שלו (אחרת איך תדווח עליו למוסד לביטוח לאומי?). ואם הוא משקר (מציג תעודה מזוייפת למשל) ואתה מאמין לו בתום-לב, בוודאי אינך אשם. |
|
||||
|
||||
אז מה איכפת להם שלוקחים להם את הדרכונים? |
|
||||
|
||||
לעובדים זרים אין תעודת זהות ישראלית. לכן אם העובד הפוטנציאלי מציג תעודת זהות ישראלית, זה סימן שהוא תושב ישראל ולכן העסקתו חוקית בד''כ. אם לאו, אפשר שהוא עובד זר, ואז העסקתו ללא היתר אינה חוקית. |
|
||||
|
||||
גם ירון לונדון שאל את זה. הוא דיבר עם כמה משפטנים (עלומי-שם) ו"היו כאלה שאמרו שיש לי פה קייס". עו"ד עודד פלד מהאגודה לזכויות האזרח אומר שמעסיק חייב לדווח לביטוח הלאומי על כל העסקה של עובד ולכן לא רק לגיטימי לשאול את העובד מי הוא ומנין הגיע, אלא אף חובה לעשות זאת. כל זאת בכתבה על חייהם הקשים של המעסיקים העבריינים, במוסף "הארץ" במהדורה המודפסת: |
|
||||
|
||||
הקישור לא עובד, ובכלל כל היום לא הולך לי להכנס לאתר הארץ. זה רק אצלי? |
|
||||
|
||||
אצלי זה עובד יופי. |
|
||||
|
||||
יופי גם לי. ניסיתי דרך המועדפים ודרך הקלדה בעברית (נטקס). ניסיתי דרך הלינק בארץ צבי ודרך הקישור של מיצפטל. וזה לאורך היום כולו. מה קורה כאן? האם למישהו מהמומחים יש עצה. כל שאר הקישורים בסדר, ובלי "הארץ" חיי אינם חיים. |
|
||||
|
||||
טוב ויפה שמשטרת ההגירה תתפוס ותמגר ותכלה ותמוטט ותחסל את כל העובדים הזרםי בתוך בתיהם של אנשים (להעביד עובד זר בבית זה לא חוקי, וזה לא עובד!). אבל מאין אמורים הקשישים, המקבלים סיעוד וטיפול מעובדים זרים (בעיקר עובדות פיליפיניות), להשיג תחליף מיומן ושווה-ערך לעובדים אותם יהיה עליהם לגרש? האם משטרת ההגירה תסייע בעדם? (דמגוגיה זולה, נכון) וברצינות, מה יעשו הקשישים האלה בזמן שייקח להכשיר ישראלים כדי למלא את מקום הזרים, אפילו תחת ההנחה שיהיו ישראלים כאלה? אני מניח שביבי מקווה שהם ישכילו למות בשקט, ולא לעמוד בדרכו. (שוב דמגוגיה זולה. אני ממש מפגיז היום) |
|
||||
|
||||
(וגם אתמול תגובה 167547) |
|
||||
|
||||
מי שמעסיק עובד זר בסיעוד בהיתר, אין עליו לגרש את העובד וממילא אינו צריך להשיג תחליף. יתר על כן, הוחלט לאחרונה שהמס החדש על העסקת עובד זר לא יחול על עובדים בסיעוד. |
|
||||
|
||||
לא "הוחלט לאחרונה" אלא נקבע מלכתחילה בחוק כי ההיטל בשיעור 8% מההכנסה לא יחול על עובד המועסק במתן טיפול סיעודי. |
|
||||
|
||||
זו לא עבודה שמצריכה הכשרה ארוכה - רק תכונות אנושיות מסויימות והוראות בסיסיות. השאיפה היא שבאמת יהיו עתה מספיק ישראלים שירצו לעבוד בכל עבודה, כשחרב הפסקת דמי האבטלה ותשלומי העברה מאיימת עליהם. |
|
||||
|
||||
בימים הסטודנטיאליים שלי התפרנסתי במשך שנה מנקיון בתים, כמו הרבה סטודנטיות אחרות. זה היה מאוד מקובל אז - חוה אלברשטיין אפילו כתבה שיר על סטודנטית שמנקה כדי לממן טיול בעולם. היום נראה שזה כבר לא כך, אבל אולי אני לא מספיק מעורה בסצינה הזו (היום אני מצד המעסיקים). האם סטודנטיות ישראליות עדיין מנקות בתים? ואם לא, האם זה בגלל העובדים הזרים שהחליפו אותם 1, או סתם בגלל שינויים אחרים בזמן? 1 ואם כן, במה העובדים הזרים עדיפים עליהן? התעריף אותו תעריף. |
|
||||
|
||||
אבל אני מוכנה להתערב שמעט מאוד מכלל הסטודנטיות שאני מכירה, היו מוכנות לעבוד בנקיון בתים. מן הראוי לציין שאני אחת מהן (ולו רק בגלל העובדה שאני לא מסוגלת לנקות אפילו את החדר שלי). |
|
||||
|
||||
זה העניין - בשנת הלימודים 91-92 זה היה להיט. |
|
||||
|
||||
אצלנו בכל פעם שהייתי מישהי שניקתה את הבית בשכר, היא הייתה סטודנטית. 1 1עד לשלב שבו ה"מישהי" הפכה להיות אנחנו. _________ העלמה עפרונית ושני גימ"לים. |
|
||||
|
||||
אין בעיה. פשוט נשלח את הקשישים לצרפת, ושם כבר ידעו מה לעשות איתם. |
|
||||
|
||||
מרכז המחקר והמידע של הכנסת מעריך כי מדינת ישראל אינה יכולה לוותר על העסקת עובדים זרים בתחום הסיעוד, אחרת "תעמוד לפני שוקת שבורה בטיפול בקשישים, מאחר שלא דאגה לפתרונות חלופיים". מהסקירה, שנכתבה על ידי המרכז לבקשתו של ח"כ שאול יהלום מהמפד"ל, עולה כי מצד אחד צמצמה הממשלה את אפשרויות האשפוז עבור קשישים וחולים כרוניים שזקוקים לו. מנגד, צמצמה את האישורים הניתנים להעסקת זרים. (בגלי צה"ל שמעתי הבוקר כי בסקירה גם צויינה העובדה שישראלים מסרבים לעבוד בסיעוד קשישים בשל השעות הרבות והשכר הנמוך). בעקבות נתונים אלו אמר ח"כ יהלום כי "הפתרון הטוב, היעיל והזול ביותר לטיפול בקשישים הדורשים סיוע של 24 שעות ביממה הוא העובדים הזרים. כל טיפול אחר לקשישים אלו הוא דמיוני. הוא ייקר את השירות פי כמה ויחייב את המדינה בהוצאות השתתפות שאינה יכולה לעמוד בהן, או בבניית מוסדות לטיפול בקשישים, שאף הם עולים ממון רב". |
|
||||
|
||||
ולעומת זאת, מנתונים שפרסם האגף למידע וניתוח כלכלי במשרד השיכון עולה כי מספר עובדי הבניין הישראלים עלה ב-2003 ב-12%, בעוד במספר הפועלים הזרים המועסקים בבנייה נרשמה ירידה של 38%. שר השיכון אפי איתם מהמפד"ל אמר בתגובה לנתונים כי למרות החלטת ממשלת ישראל לעודד העסקת ישראלים בבנייה באמצעות תמיכה של 1,000 שקל לעובד, עד היום לא יושמה ההחלטה, ובכוונתו לפנות למשרד האוצר ולדרוש את יישומה. |
|
||||
|
||||
חזרתי לפני שבועיים מתאילנד עם מטוס של חברת אלעל כשבתוכו לא פחות מ - 300 עובדים תאילנדים הלובשים מעילים של חברת מנפאוור. בזמן שמשטרת ההגירה מגרשת עובדים זרים ודואגת לעדכן את מספרם של העובדים הלא חוקיים שנתפסו בפשיטות באמצעי התקשורת , הממשלה מאפשרת כניסתם של עובדים זרים אחרים ארצה. לענין תנאי אחזקת עובדים זרים המיועדים לגירוש , הם מוחזקים בתנאי מעצר תחת סורג ובריח כאשר אפילו על חלונות חדריהם ישנם סורגים. הרגשת העובדים הזרים הנכנסים למקום כזה (שנקרא אגב מתקן כליאה ובו הם ממתינים עד גירושם) היא הרגשה של כלא במלוא מובן המילה. השיפור בתנאי אחזקתם במתקנים אלו הם בניית מקלחות ושירותים והשמת טלוויזיה המחוברת ל-yes. דמיינו עצמכם כלואים בחדר למשך יום-יומיים במקרה הטוב ללא אפשרות לצאת החוצה כלל (ממש מלון "הילטון"). הדבר פוגע ביסוד החירות של האדם ואחרי הכל מה הוא עשה ? רצח ? גנב ? פשע ? בסה"כ נשאר כאן ללא היתר ... |
|
||||
|
||||
רואים שאין לך ראש קרימינלי. אם עוד לא הבנת, זו היתה עבודה של מבריח מעילים. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |