אלפי דונמים חקלאיים בדווים בנגב הושמדו 1407
מינהל מקרקעי ישראל השמיד היום (ד') גידולי חיטה ושעורה של בדווים בשטח של 5,500 דונם בנגב, בטענה שהבדווים השתלטו על אדמות המינהל. מנגד טוענים הבדווים כי האדמות שרוססו שייכות להם.

השדות רוססו במשך כשעה מהאוויר, ממטוסים ששלח המינהל, בחומר הקוטל גידולים אך לא פוגע בבני אדם ובחיות. במבצע הושמדו גידולים באזור רהט, בין לקייה לעומר וממזרח ליישוב הבדואי חורה, מהם כ-‏2,500 דונם בשטחי אש.

מנהל מחוז הדרום במנהל מקרקעי ישראל גבריאל ויסמן אמר "עשינו מה שמוגדר בחוק 'מעשה בעלים' כדי לשמור על החזקה שלנו בקרקעות". לדבריו, במשך כמה שנים החכיר המינהל את האדמות לחקלאים בדווים, אך באחרונה גירשו אותם מהאדמות בדווים אחרים, השתלטו על הקרקעות וזרעו בהן חיטה ושעורה. שייח' ג'אבר אבו כף, המייצג בני שבט שכ-‏1,500 דונם משדותיו הושמדו במבצע, אמר כי הקרקע מוחזקת בידי בעליה החוקיים - בני שבטו.

בתחילת חודש מרץ רוססו מהאוויר אלפי דונמים של קרקע חקלאית השייכת לבדווים באזור עבדת.
קישורים
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

138797
מכוניתו של ח"כ טלב א-סנע נתפסה על מהירות מופרזת. א-סנע אומר שהוא עקב במכוניתו אחר המטוסים המרססים. YNET:
והנה שאלה מעניינת. האם חסינותו של ח"כ א-סנע צריכה לעמוד כאן (לו הוא היה נוהג, כמובן, או שאולי אפשר להרחיב אותה גם לנהגו?) כיוון שהנסיעה המהירה הייתה לצורך מילוי תפקידו כח"כ?
ח''כ א-סנע לכלא 138814
לא בגלל מהירות מופרזת אלא בגלל תמיכתו במרד הערבי הכושל באוקטובר 2000.
ח''כ א-סנע לכלא 138971
ואם המרד הערבי היה מצליח והיתה התקוממות ערבית בישראל ובפלשתין נגד היהודים?
Round-Up 138802
אותי מטריד המונח "חומר הקוטל גידולים, אך לא פוגע בבני אדם וחיות."
יש ברשותי בקבוק של "קוטל הגידולים" האמור, להלן קטעים נבחרים מהתווית שעליו:
"דרגת רעילות: IV - מסוכן"
"אחסון: אחסן את התכשיר במחסן או ארון נעול, מוצל ויבש המיועד לאחסון חומרי הדברה, מחוץ להשג ידם של ילדים ואנשים בלתי מוסמכים. אין לאחסן את התכשיר עם מצרכי מזון לאדם ולחי."
"חומר שנשפך: צריך לשפוך עליו חול כדי לסופגו ואחר כך לאסוף ולהעביר לאתר פסולת רעילה."
"השמדת אריזות: את האריזות הריקות צריך לשטוף 3 פעמים במים... אחר כך נקב, מעך והשלך את האריזה השטופה למיכל האשפה."
"אמצעי זהירות: ...בעת הטיפול בתכשיר המרוכז לבש כפפות, המנע מלנשום אידי התכשיר... בעת הריסוס לבש בגדים שיכסו את כל חלקי הגוף. אל תאכל ואל תעשן בעת השימוש בתכשיר. בגמר הריסוס רחץ במים וסבון את כל חלקי הגוף שבאו במגע עם החומר. החומר מסוכן לדגים, המנע מרחף לבריכות דגים. מנע האבסת בעלי חיים וכניסתם לשטח מרוסס תוך 15 יום מהריסוס."
כל הציטוטים מדויקים.

אחרי זה, קשה לי לקבל את הטיעון שמדובר בחומר ש"לא פוגע בבני אדם וחיות."
Round-Up 138807
אה, וזה שריססו להם את השדות לא פוגע בהם? וזה שמתייחסים אליהם כבדווים ולא כאזרחים בעלי זכויות לא פוגע בהם? וזה שאומרים שבגלל שריססו אותם עוד יצאו מהם מחבלים לא פוגע בהם? וזה ש"פוגעים בהם" וזה לא נחשב ש"פוגעים בנו" לא פוגע בהם?
מי זה ''להם'' 138817
1. השדות אינם שלהם
כך שלא ריססו להם, אלא, לכל היותר, לך ולי.

2. מתייחסים אליהם כאל בדווים ולא כאזרחים שווי זכויות
הבדווים בישראל הם בני המעמד העליון. גם לא משלמים מיסים, גם לא הולכים לצבא, גם מקבלים ביטוח לאומי וחינוך חינם וגם המשטרה לא מפריעה למשלח היד העיקרי שלהם - הברחות סמים.

3. עוד ייצאו מהם מחבלים
לי מרססים בכל שנה 63% מההכנסות שלי (עוד 5% מהנטו הולך לארנונה, ואף אחד לא מדבר על זה) ואני לא הולך לחבל באף אחד ובטח לא לרצוח אף אחד. מקסימום, מצביע למפלגה שעשויה להוריד קצת את נטל המס.
מי זה ''להם'' 138820
1.גם השדות של הקיבוצים אינם שלהם, אלא שלך ושלי, ובכל זאת, לא רק שלא משמידים להם יבולים, אלא שהם מקבלים אחוזים ממכירתם.
2.הבדוים בישראל משלמים מיסים, הולכים לצבא, מבוטחים בביטוח הלאומי כמו כל אחד אחר, וכאשר הם נתפסים (או נחשדים) בהברחת סמים, הם נעצרים ע"י המשטרה (אפילו אם הם במקרה סא"לים בצבא אליו אינם הולכים).
3. לי אין כדור בדולח, אבל אם אתה מתנבא
לך לא מרססים (וגם לא מנכים) 63% מההכנסות שלך. תעבור שוב על ה106 שלך.
מי זה ''להם'' 138829
2)יש בצה"ל גדוד בדואי כשר למהדרין
גדוד הסיור המדברי
מה זה מעמד עליון - רוטשילד ממש. 138947
משהו על מעמד כלכלי
ומשהו על הממסד, על קרקעות ועל פעולות בלתי חוקיות:
ובעניין הקרקע שלי ושלך - מבחינתי זה בסדר. שיעבדו אותה כמה שהם רוצים.
מי זה ''להם'' 138973
אם הבדווים הם בני המעמד העליון אז למה אין להם זכויות כמו לכל יהודי במדינה?
למה לא בונים להם תשתיות כמו לנו?
למה בתי הספר שלהם לא טובים כמו שלו?
ולמה יש אנשים גזענים שאומרים שהם נחותים מאיתנו?
agent orange 138884
אמרו שזה Round-Up ?
agent orange 138886
כן, מופיע בידיעה המקושרת ב''הארץ''.
Round-Up 138816
נכון.
כל קוטלי הצמחים רעילים גם לבעלי חיים.

Round-Up הוא רעל חזק במיוחד, שעשוי למנוע צמיחה כמה שנים לאחר שהמקום רוסס.
Round-Up 138819
לא נכון.
Round Up הוא קוטל סיסטמי, כלומר נקלט דרך העלים ומרעיל את הצמח כולו, עד השורשים. הוא אינו מונע נביטה.
מה שכן נכון זה שכמו כל קוטלי הצמחים הוא בעל רעילות מסוימת לבעלי חיים, אם כי ה LD 50 (דרגת הרעילות) שלו (במיוחד במגע, אבל גם בבליעה) הוא גבוה למדי.
Round-Up 138824
הנסיון מראה ששימוש בראונד-אפ מנקה את השטח לשנים...
Round-Up 138827
מה שדורון אמר, זהו קוטל סיסטמי שלא מונע נביטה לאחר הריסוס. אני משתמש בו לצרכי גינון ויכול להעיד שהשפעתו קצרת טווח. הוא הורג כל מה שצומח, אבל לא מונע נביטה חדשה בטווח של שבועות ספורים.
Round-Up 138838
השפעת חומרי הדברה היא בהחלט לא קצרת טווח, ומחקרים של השנים האחרונות מעידים על כך שבשטחים שרוססו, אפילו פעם אחת ב-‏50 השנים האחרונות, מיני צמחייה רגישים נעלמו - ולא חזרו גם לאחר יובל שנים.
פעילות מינהל מקרקעי ישראל היא פעילות מטומטמת ופחדנית (בנוסף להיותה הרסנית לאדם ולסביבה). אם המינהל רוצה להגן על אדמות המדינה מהשתלטות, הוא צריך לשלוח פקחים שיסיירו בשטח באופן שוטף, על הקרקע, ולא יירתעו מאלימות של עבריינים.
אמת 138840
Round-Up 138974
לי יש שטח חקלאי שהוא בקצה חלקה וניקוז החלקה מתבצע בקטע הזה.
בשטח גידלו תפוחים במשח כ20 שנה ולאחר שנתיים לאחר שנטענו שזיפים העצים בנקודות מסוימות לא מתפתחים טוב וצימוחים חדשים צומחים בצורה קשיחה ומעוקלת ולאחר שהרבה מומחים בדקו את התופעה הם הגיעו למסקנה שחומרי ריסוס מהסוגים החזקים, ז"א ראונד אפ בעיקר, שהתנקזו מכל החלקה "נתקעו" בנקודות האלה.

נראה כי ראונד אפ הוא חומר מזיק לשנים...
סתם שאלה סמנטית 138841
האם העובדה שהם מגדלים גידולי שדה חקלאיים לא הופכת אותם מבדווים לפלאחים?
סתם שאלה סמנטית 138882
בדווי הוא שיוך אתני-היסטורי. עורך דין בדווי נשאר בדווי במוצאו, גם אם לא באורח החיים שלו.
יותר לאט 138889
מהו שיוך אתני?
מהו שיוך היסטורי?
מהו השיוך האתני של הבדווים?
מהו השיוך היסטורי של הבדווים?
האם בדווי הוא לא "נווד ערבי החי במסגרת שבטית ומתקיים על מקנה צאן וגמלים"?
אפשר קצת יותר רטורי? 138894
אפשר קצת יותר רטורי? 138902
אבל אם כבר שאלת, הנה הסבר פשוט וברור.

אפשר קצת יותר רטורי? 138906
וזה מתיחס רק לנגב.
כידוע(?) יש בדואים גם בגליל.
בבית זרזיר לדוגמא, לא תראי הרבה אוהלים (פרט לאלו המשמשים לתירות אנתרופולוגית), לעומת זאת הבתים שם לא היו מביישים אף אחד מישובי הוילות.
גם בשאר יישובי הבדווים בגליל לא תראי יותר מדי אוהלים.
אפשר הסבר גם על הכותרת? 138909
ועל זה נאמר תטל''א. לא שאלתי על מבנה האוהל המסורתי, ולא ממה מתפרנסות המשפחות הבדוויות היום.
לא. 138912
עיניך הרואות שכתוב שם, שהבדווים מתפרנסים ממלאכות שונות, ביניהם חקלאות, ועדיין הם מתוארים כבדווים.

אם יש לך טענות, אנא נסח אותן - ולא בצורת שאלות שאמורות לגרום למנסים להשיב לך לעבוד יותר קשה ממך, בלי להבין מה רצית לומר.
לא. 138914
אין לי טענות, יש לי שאלות:
עד מתי נמשיך לקרוא להם בדווים?
למה אנחנו לא קוראים לתושבי המשולש בדווים?
למה לא לקרוא להם פשוט ערבים?
האם יש משהו שמבדיל אותם מההערבים ה"רגילים"?
האם אין כאן נסיון פטרוני ליצור תודעה עדתית פיקטיבית בקרב מי שאינו יהודי?
וכו'
לא. 138919
הגישה הפטרונית היא שלך, מפני שהשאלה היחידה כאן היא- איך האנשים האלה קוראים לעצמם!
ואני חושבת שאם תברר, תגלה שהם קוראים לעצמם, ורואים בעצמם- בדווים.
בטח תופתעי 138924
אבל שאלתי כמה (לא, לא את כולם, אפילו לא את רובם) וכל מי ששאלתי טען שהוא רואה את עצמו כערבי.

אפילו יצא לשמוע כמה דרוזים שרואים את עצמם כערבים. אבל, ההבדל ברור, לדרוזי יש דת שונה, ומנהגים שונים, לבדווי-הפלאח אין. לכן, נשאלת השאלה, מה עושה את הבדווי לבדווי ומבדיל אותו מסתם ערבי.
בטח תופתעי 138931
השייכות לשבט?
בטח תופתעי 138933
אין שבטים במשולש?
בטח תופתעי 138945
הן בנצרת (למעשה ביפיע, אבל זה כמעט), והן בכפר יסיף, שני ישובים ''ערביים'', ישנה מאפיה (של פיתות, לא של גנגסטרים) בשם ''אל באדאווי''.
בטח תופתעי 138972
למיטב ידיעתי כפר יסיף הוא כפר דרוזי. (והחומוס של אבו-אדהם הוא הכי טוב בארץ!)
בטח תופתעי 138995
טוב לדעת.
ובכל מקרה כשיהודים מדברים על ערבים זה חייב להסתיים בהמלצה איפה הכי כדאי לנגב חומוס.
בטח תופתעי 138997
כבר ציינתי, לא ערבים אלא דרוזים. ולא, זה לא חייב להסתיים ככה, אבל כשמזכירים את כפר יאסיף, אי אפשר להימנע מכך. (ולא לשכוח גם את המסבחה המצוינת של חליל ברמלה...)
בטח תופתעי 139210
כפר יסיף הוא כפר ערבי (נוצרי). שכניו ג'וליס וירכא הם כפרים דרוזים.
בטח תופתעי 139308
אני כמעט בטוח שאתה טועה, אבל מאחר ואתה גלילי אני אאמין לך.
בטח תופתעי 139493
אני זוכר שהיתה פעם איזה מלחמת עולם קטנה בין ג'וליס לבין כפר יסיף, בעקבות משחק כדורגל בליגה ד'. (שנת 1981, משהו כזה). נדמה לי שאמרו אז שתושבי כפר יאסיף הם מוסלמים.
בטח תופתעי 139519
ע"פ הלינק הבא יש קשר בין כפר יסיף לדרוזים:
בטח תופתעי 139580
הלינק האמור, פרט לשיבושים משונים בשמות הכפרים (1), מביא הן כפרים דרוזים מובהקים (2) בהם גרים רק או בעיקר דרוזים, הן כפרים "מעורבים" בהם יש אוכלוסיה דרוזית משמעותית (3), והן כפרים (כמו כפר יסיף) בהם הדרוזים מהווים מיעוט קטן.

ואגב, הכפר ינוח, למיטב ידיעתי (וכאן אני פחות בטוח מאשר בנושא כפר יסיף) הוא כפר מוסלמי, ולא דרוזי. מי שכן דרוזי (ולא מופיע ברשימה), הוא שכנו הכפר ג'ת. אולי בגלל ששני הכפרים חולקים מועצה מקומית משותפת: ג'ת-ינוח, אבל לטעון שדווקא ינוח הוא הכפר הדרוזי, זה כמו לטעון שמעלות הינה עיר ערבית, כי היא חולקת מועצה מקומית עם תרשיחא.
_____
(1)לדוגמא: ימנוח, כפר גולס,גרז (מוסך?), מוגאר, עין קיציא והשיא - מגדל שמש
(2)לדוגמא: בית ג'אן, חורפיש, דלית אל כרמל, עוספיא, וכמובן ארבעת כפרי הגולן: מסעדה, עין קיניא, בוקעתא ומג'דל שמס
(3)לדוגמא: מע'אר, פקיעין, שפרעם, ראמה
לאן נעלם זאהי ארמלי? 139597
בקשר לינוח אני לא בטוח שהוא לא דרוזי,ו...
3. שפרעם היא עיר.
לאן נעלם זאהי ארמלי? 139599
לגבי ינוח, כתבתי שאני לא בטוח. לגבי שפרעם, אתה צודק. אנחנו רגילים לקרוא לכל הישובים הלא עבריים "כפרים". (1)

___
(1) למרות שבאזור שלנו כשמדברים על "הכפר" הכוונה היא לכפר ורדים.
המתחיל בקטנוניות אומרים לו גמור 139606
נסעת פעם לכפר נצרת? :)
המתחיל בקטנוניות אומרים לו גמור 139607
לא, אבל נסעתי לכפר סבא. ולדיסלדורף.
בטח תופתעי 139578
אכן אתה זוכר נכון, תושבי ג'וליס הדרוזים, באו מצוידים בנשקם הצה''לי.
אגב, באותו זמן עמדה בראש המועצה המקומי של כפר יסיף ויולט חורי - (כנראה) האשה הראשונה בעולם שעמדה בראש מועצה מקומית ערבית.
בכפר יסיף חיים מוסלמים ודרוזים, אבל רוב תושביו, וצביונו של הכפר, הם נוצרים.
הבדואי הוא בדואי 140921
הבדווים הם לא ערבים ממש
אלה עריבים בית דגושה
מוצאם מחצי האי ערב
ומהיותם נוודים הגיעו לאן שהגיעו
על הבדואי אין מגבלות מצד החברה המוסלמית
לאחר שנתאסלם וקיבל עליו את דתו של מוחמד
לעומת הנווארים המופלים לרעה
מאחר ואינם מקבלים את דתו של הכובש
לפיכך עונשם הינו איסור להתמקם
לאורך זמן וחובה עליהם לנדוד
מקצועם הוגבל לנפחות בלבד
והם אינם רשאים לשאת נשק
חרב סכין וכו§
הבדואי כן רשאי
הבדואי רואה עלבון אם משייכים אותו
כערבי¬ הוא אינו כזה
ואילן היחש שלו אינו שזור
בתולדות הערבים
למעט הכפיה והכיבוש המוסלמי
למרות היותו מוסלמי
בסיס האמונה נותר לפיהימים ההם
ויש לבדואי יותר קרבה לדרוזי מאשר למוסלמי
הדרוזי יראה בזה עלבון למרות שלא זאת הכוונה
שבטים קטנים של נווארים עדיין
משוטטים בהרי השומרון
בולשיט 141016
הבדואים הדתיים רואים בדרוזים כופרים מכיוון שהם שייכים לפלג מוסלמי לא קונבנציונלי. לכן אי אפשר לדבר על קירבה בין הבדואים לדרוזים.
התיישבות 145831
לדעתי חשוב מאוד ליישב את הארץ באיזור הנגב והערבה במיוחד ע''מ לפזר את האוכלוסיה על פני שטחה של המדינה
הבדואים חושבים אם אין נוכחות מתיישבים יהודים בסביבתם אז אין עיין מפקחת , יש להם טעות היום בעידן החלל אנחנו רואים גם כמה ילדים יוצאים וכנסים לאוהלים של הבדואים , וכמה פחונים צצים מידי יום , ולאחרונה בעשור השנים האחרונות מתחילים התיישבויות קבע באופן מסיבי באיזור הנגב של ערבים בדואים .
אני עצמי מוכן ליישב את כל משפחתי באיזור הערבה לשמש דוגמה , וע''מ לא להסיג גבול אני מוכן לקנות את אותה קרקע שעליה אתיישב.אשמח לקבל הכוונה למימוש ההתיישבות מהגורמים המוסמכים לכך
התיישבות 146012
למה אתה צריך "לשמש דוגמא"? רוצה לגור בערבה? תהנה, למה לא? אבל למה המגורים בנגב צריכים להיות איזה מודל חינוכי שצריך לשאוף אליו במיוחד?
למה צריך לתת דוגמא לאנשים כדי שיעברו לערבה, ולנגב ולמדבר?
וחוצמזה, מתי בפעם האחרונה הגעת דרומית לקרית גת? פשוט לי נראה שליד הישובים הבדואים (ברמת חוקיות כזו או אחרת) יש גם לא מעט ישובים יהודיים. להבים ליד לקיה, עומר ליד שבט הטראבין‏1, וכאלה.
אבל אם אתה רוצה לעבור לגור בנגב, וואלה, וולקאם! אם אתה רוצה לקבל הכוונה למימוש ההתיישבות‏2 אני בטוחה שהגורמים הרלוונטים ישמחו לעזור לך.

1מחליטה לשמור בדיחה מתבקשת לעצמה.
2מה שמעלה את השאלה- למה אם מישהו עובר לאזור הוא "מתיישב" אבל אם הוא עובר לתל אביב הוא "סתם עובר דירה"?

_________
העלמה עפרונית חזרה לשטח C.
שידור חוזר 196619
ושוב שימוש בראונד- אפ

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים