אלפי דונמים חקלאיים בדווים בנגב הושמדו | 1407 | ||||||||
|
אלפי דונמים חקלאיים בדווים בנגב הושמדו | 1407 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
מכוניתו של ח"כ טלב א-סנע נתפסה על מהירות מופרזת. א-סנע אומר שהוא עקב במכוניתו אחר המטוסים המרססים. YNET: והנה שאלה מעניינת. האם חסינותו של ח"כ א-סנע צריכה לעמוד כאן (לו הוא היה נוהג, כמובן, או שאולי אפשר להרחיב אותה גם לנהגו?) כיוון שהנסיעה המהירה הייתה לצורך מילוי תפקידו כח"כ? |
|
||||
|
||||
לא בגלל מהירות מופרזת אלא בגלל תמיכתו במרד הערבי הכושל באוקטובר 2000. |
|
||||
|
||||
ואם המרד הערבי היה מצליח והיתה התקוממות ערבית בישראל ובפלשתין נגד היהודים? |
|
||||
|
||||
אותי מטריד המונח "חומר הקוטל גידולים, אך לא פוגע בבני אדם וחיות." יש ברשותי בקבוק של "קוטל הגידולים" האמור, להלן קטעים נבחרים מהתווית שעליו: "דרגת רעילות: IV - מסוכן" "אחסון: אחסן את התכשיר במחסן או ארון נעול, מוצל ויבש המיועד לאחסון חומרי הדברה, מחוץ להשג ידם של ילדים ואנשים בלתי מוסמכים. אין לאחסן את התכשיר עם מצרכי מזון לאדם ולחי." "חומר שנשפך: צריך לשפוך עליו חול כדי לסופגו ואחר כך לאסוף ולהעביר לאתר פסולת רעילה." "השמדת אריזות: את האריזות הריקות צריך לשטוף 3 פעמים במים... אחר כך נקב, מעך והשלך את האריזה השטופה למיכל האשפה." "אמצעי זהירות: ...בעת הטיפול בתכשיר המרוכז לבש כפפות, המנע מלנשום אידי התכשיר... בעת הריסוס לבש בגדים שיכסו את כל חלקי הגוף. אל תאכל ואל תעשן בעת השימוש בתכשיר. בגמר הריסוס רחץ במים וסבון את כל חלקי הגוף שבאו במגע עם החומר. החומר מסוכן לדגים, המנע מרחף לבריכות דגים. מנע האבסת בעלי חיים וכניסתם לשטח מרוסס תוך 15 יום מהריסוס." כל הציטוטים מדויקים. אחרי זה, קשה לי לקבל את הטיעון שמדובר בחומר ש"לא פוגע בבני אדם וחיות." |
|
||||
|
||||
אה, וזה שריססו להם את השדות לא פוגע בהם? וזה שמתייחסים אליהם כבדווים ולא כאזרחים בעלי זכויות לא פוגע בהם? וזה שאומרים שבגלל שריססו אותם עוד יצאו מהם מחבלים לא פוגע בהם? וזה ש"פוגעים בהם" וזה לא נחשב ש"פוגעים בנו" לא פוגע בהם? |
|
||||
|
||||
1. השדות אינם שלהם כך שלא ריססו להם, אלא, לכל היותר, לך ולי. 2. מתייחסים אליהם כאל בדווים ולא כאזרחים שווי זכויות הבדווים בישראל הם בני המעמד העליון. גם לא משלמים מיסים, גם לא הולכים לצבא, גם מקבלים ביטוח לאומי וחינוך חינם וגם המשטרה לא מפריעה למשלח היד העיקרי שלהם - הברחות סמים. 3. עוד ייצאו מהם מחבלים לי מרססים בכל שנה 63% מההכנסות שלי (עוד 5% מהנטו הולך לארנונה, ואף אחד לא מדבר על זה) ואני לא הולך לחבל באף אחד ובטח לא לרצוח אף אחד. מקסימום, מצביע למפלגה שעשויה להוריד קצת את נטל המס. |
|
||||
|
||||
1.גם השדות של הקיבוצים אינם שלהם, אלא שלך ושלי, ובכל זאת, לא רק שלא משמידים להם יבולים, אלא שהם מקבלים אחוזים ממכירתם. 2.הבדוים בישראל משלמים מיסים, הולכים לצבא, מבוטחים בביטוח הלאומי כמו כל אחד אחר, וכאשר הם נתפסים (או נחשדים) בהברחת סמים, הם נעצרים ע"י המשטרה (אפילו אם הם במקרה סא"לים בצבא אליו אינם הולכים). 3. לי אין כדור בדולח, אבל אם אתה מתנבא לך לא מרססים (וגם לא מנכים) 63% מההכנסות שלך. תעבור שוב על ה106 שלך. |
|
||||
|
||||
2)יש בצה"ל גדוד בדואי כשר למהדרין גדוד הסיור המדברי |
|
||||
|
||||
משהו על מעמד כלכלי ומשהו על הממסד, על קרקעות ועל פעולות בלתי חוקיות: ובעניין הקרקע שלי ושלך - מבחינתי זה בסדר. שיעבדו אותה כמה שהם רוצים. |
|
||||
|
||||
אם הבדווים הם בני המעמד העליון אז למה אין להם זכויות כמו לכל יהודי במדינה? למה לא בונים להם תשתיות כמו לנו? למה בתי הספר שלהם לא טובים כמו שלו? ולמה יש אנשים גזענים שאומרים שהם נחותים מאיתנו? |
|
||||
|
||||
אמרו שזה Round-Up ? |
|
||||
|
||||
כן, מופיע בידיעה המקושרת ב''הארץ''. |
|
||||
|
||||
נכון. כל קוטלי הצמחים רעילים גם לבעלי חיים. Round-Up הוא רעל חזק במיוחד, שעשוי למנוע צמיחה כמה שנים לאחר שהמקום רוסס. |
|
||||
|
||||
לא נכון. Round Up הוא קוטל סיסטמי, כלומר נקלט דרך העלים ומרעיל את הצמח כולו, עד השורשים. הוא אינו מונע נביטה. מה שכן נכון זה שכמו כל קוטלי הצמחים הוא בעל רעילות מסוימת לבעלי חיים, אם כי ה LD 50 (דרגת הרעילות) שלו (במיוחד במגע, אבל גם בבליעה) הוא גבוה למדי. |
|
||||
|
||||
הנסיון מראה ששימוש בראונד-אפ מנקה את השטח לשנים... |
|
||||
|
||||
מה שדורון אמר, זהו קוטל סיסטמי שלא מונע נביטה לאחר הריסוס. אני משתמש בו לצרכי גינון ויכול להעיד שהשפעתו קצרת טווח. הוא הורג כל מה שצומח, אבל לא מונע נביטה חדשה בטווח של שבועות ספורים. |
|
||||
|
||||
השפעת חומרי הדברה היא בהחלט לא קצרת טווח, ומחקרים של השנים האחרונות מעידים על כך שבשטחים שרוססו, אפילו פעם אחת ב-50 השנים האחרונות, מיני צמחייה רגישים נעלמו - ולא חזרו גם לאחר יובל שנים. פעילות מינהל מקרקעי ישראל היא פעילות מטומטמת ופחדנית (בנוסף להיותה הרסנית לאדם ולסביבה). אם המינהל רוצה להגן על אדמות המדינה מהשתלטות, הוא צריך לשלוח פקחים שיסיירו בשטח באופן שוטף, על הקרקע, ולא יירתעו מאלימות של עבריינים. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
לי יש שטח חקלאי שהוא בקצה חלקה וניקוז החלקה מתבצע בקטע הזה. בשטח גידלו תפוחים במשח כ20 שנה ולאחר שנתיים לאחר שנטענו שזיפים העצים בנקודות מסוימות לא מתפתחים טוב וצימוחים חדשים צומחים בצורה קשיחה ומעוקלת ולאחר שהרבה מומחים בדקו את התופעה הם הגיעו למסקנה שחומרי ריסוס מהסוגים החזקים, ז"א ראונד אפ בעיקר, שהתנקזו מכל החלקה "נתקעו" בנקודות האלה. נראה כי ראונד אפ הוא חומר מזיק לשנים... |
|
||||
|
||||
האם העובדה שהם מגדלים גידולי שדה חקלאיים לא הופכת אותם מבדווים לפלאחים? |
|
||||
|
||||
בדווי הוא שיוך אתני-היסטורי. עורך דין בדווי נשאר בדווי במוצאו, גם אם לא באורח החיים שלו. |
|
||||
|
||||
מהו שיוך אתני? מהו שיוך היסטורי? מהו השיוך האתני של הבדווים? מהו השיוך היסטורי של הבדווים? האם בדווי הוא לא "נווד ערבי החי במסגרת שבטית ומתקיים על מקנה צאן וגמלים"? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אבל אם כבר שאלת, הנה הסבר פשוט וברור. |
|
||||
|
||||
וזה מתיחס רק לנגב. כידוע(?) יש בדואים גם בגליל. בבית זרזיר לדוגמא, לא תראי הרבה אוהלים (פרט לאלו המשמשים לתירות אנתרופולוגית), לעומת זאת הבתים שם לא היו מביישים אף אחד מישובי הוילות. גם בשאר יישובי הבדווים בגליל לא תראי יותר מדי אוהלים. |
|
||||
|
||||
ועל זה נאמר תטל''א. לא שאלתי על מבנה האוהל המסורתי, ולא ממה מתפרנסות המשפחות הבדוויות היום. |
|
||||
|
||||
עיניך הרואות שכתוב שם, שהבדווים מתפרנסים ממלאכות שונות, ביניהם חקלאות, ועדיין הם מתוארים כבדווים. אם יש לך טענות, אנא נסח אותן - ולא בצורת שאלות שאמורות לגרום למנסים להשיב לך לעבוד יותר קשה ממך, בלי להבין מה רצית לומר. |
|
||||
|
||||
אין לי טענות, יש לי שאלות: עד מתי נמשיך לקרוא להם בדווים? למה אנחנו לא קוראים לתושבי המשולש בדווים? למה לא לקרוא להם פשוט ערבים? האם יש משהו שמבדיל אותם מההערבים ה"רגילים"? האם אין כאן נסיון פטרוני ליצור תודעה עדתית פיקטיבית בקרב מי שאינו יהודי? וכו' |
|
||||
|
||||
הגישה הפטרונית היא שלך, מפני שהשאלה היחידה כאן היא- איך האנשים האלה קוראים לעצמם! ואני חושבת שאם תברר, תגלה שהם קוראים לעצמם, ורואים בעצמם- בדווים. |
|
||||
|
||||
אבל שאלתי כמה (לא, לא את כולם, אפילו לא את רובם) וכל מי ששאלתי טען שהוא רואה את עצמו כערבי. אפילו יצא לשמוע כמה דרוזים שרואים את עצמם כערבים. אבל, ההבדל ברור, לדרוזי יש דת שונה, ומנהגים שונים, לבדווי-הפלאח אין. לכן, נשאלת השאלה, מה עושה את הבדווי לבדווי ומבדיל אותו מסתם ערבי. |
|
||||
|
||||
השייכות לשבט? |
|
||||
|
||||
אין שבטים במשולש? |
|
||||
|
||||
הן בנצרת (למעשה ביפיע, אבל זה כמעט), והן בכפר יסיף, שני ישובים ''ערביים'', ישנה מאפיה (של פיתות, לא של גנגסטרים) בשם ''אל באדאווי''. |
|
||||
|
||||
למיטב ידיעתי כפר יסיף הוא כפר דרוזי. (והחומוס של אבו-אדהם הוא הכי טוב בארץ!) |
|
||||
|
||||
טוב לדעת. ובכל מקרה כשיהודים מדברים על ערבים זה חייב להסתיים בהמלצה איפה הכי כדאי לנגב חומוס. |
|
||||
|
||||
כבר ציינתי, לא ערבים אלא דרוזים. ולא, זה לא חייב להסתיים ככה, אבל כשמזכירים את כפר יאסיף, אי אפשר להימנע מכך. (ולא לשכוח גם את המסבחה המצוינת של חליל ברמלה...) |
|
||||
|
||||
כפר יסיף הוא כפר ערבי (נוצרי). שכניו ג'וליס וירכא הם כפרים דרוזים. |
|
||||
|
||||
אני כמעט בטוח שאתה טועה, אבל מאחר ואתה גלילי אני אאמין לך. |
|
||||
|
||||
אני זוכר שהיתה פעם איזה מלחמת עולם קטנה בין ג'וליס לבין כפר יסיף, בעקבות משחק כדורגל בליגה ד'. (שנת 1981, משהו כזה). נדמה לי שאמרו אז שתושבי כפר יאסיף הם מוסלמים. |
|
||||
|
||||
ע"פ הלינק הבא יש קשר בין כפר יסיף לדרוזים: |
|
||||
|
||||
הלינק האמור, פרט לשיבושים משונים בשמות הכפרים (1), מביא הן כפרים דרוזים מובהקים (2) בהם גרים רק או בעיקר דרוזים, הן כפרים "מעורבים" בהם יש אוכלוסיה דרוזית משמעותית (3), והן כפרים (כמו כפר יסיף) בהם הדרוזים מהווים מיעוט קטן. ואגב, הכפר ינוח, למיטב ידיעתי (וכאן אני פחות בטוח מאשר בנושא כפר יסיף) הוא כפר מוסלמי, ולא דרוזי. מי שכן דרוזי (ולא מופיע ברשימה), הוא שכנו הכפר ג'ת. אולי בגלל ששני הכפרים חולקים מועצה מקומית משותפת: ג'ת-ינוח, אבל לטעון שדווקא ינוח הוא הכפר הדרוזי, זה כמו לטעון שמעלות הינה עיר ערבית, כי היא חולקת מועצה מקומית עם תרשיחא. _____ (1)לדוגמא: ימנוח, כפר גולס,גרז (מוסך?), מוגאר, עין קיציא והשיא - מגדל שמש (2)לדוגמא: בית ג'אן, חורפיש, דלית אל כרמל, עוספיא, וכמובן ארבעת כפרי הגולן: מסעדה, עין קיניא, בוקעתא ומג'דל שמס (3)לדוגמא: מע'אר, פקיעין, שפרעם, ראמה |
|
||||
|
||||
בקשר לינוח אני לא בטוח שהוא לא דרוזי,ו... 3. שפרעם היא עיר. |
|
||||
|
||||
לגבי ינוח, כתבתי שאני לא בטוח. לגבי שפרעם, אתה צודק. אנחנו רגילים לקרוא לכל הישובים הלא עבריים "כפרים". (1) ___ (1) למרות שבאזור שלנו כשמדברים על "הכפר" הכוונה היא לכפר ורדים. |
|
||||
|
||||
נסעת פעם לכפר נצרת? :) |
|
||||
|
||||
לא, אבל נסעתי לכפר סבא. ולדיסלדורף. |
|
||||
|
||||
אכן אתה זוכר נכון, תושבי ג'וליס הדרוזים, באו מצוידים בנשקם הצה''לי. אגב, באותו זמן עמדה בראש המועצה המקומי של כפר יסיף ויולט חורי - (כנראה) האשה הראשונה בעולם שעמדה בראש מועצה מקומית ערבית. בכפר יסיף חיים מוסלמים ודרוזים, אבל רוב תושביו, וצביונו של הכפר, הם נוצרים. |
|
||||
|
||||
הבדווים הם לא ערבים ממש אלה עריבים בית דגושה מוצאם מחצי האי ערב ומהיותם נוודים הגיעו לאן שהגיעו על הבדואי אין מגבלות מצד החברה המוסלמית לאחר שנתאסלם וקיבל עליו את דתו של מוחמד לעומת הנווארים המופלים לרעה מאחר ואינם מקבלים את דתו של הכובש לפיכך עונשם הינו איסור להתמקם לאורך זמן וחובה עליהם לנדוד מקצועם הוגבל לנפחות בלבד והם אינם רשאים לשאת נשק חרב סכין וכו§ הבדואי כן רשאי הבדואי רואה עלבון אם משייכים אותו כערבי¬ הוא אינו כזה ואילן היחש שלו אינו שזור בתולדות הערבים למעט הכפיה והכיבוש המוסלמי למרות היותו מוסלמי בסיס האמונה נותר לפיהימים ההם ויש לבדואי יותר קרבה לדרוזי מאשר למוסלמי הדרוזי יראה בזה עלבון למרות שלא זאת הכוונה שבטים קטנים של נווארים עדיין משוטטים בהרי השומרון |
|
||||
|
||||
הבדואים הדתיים רואים בדרוזים כופרים מכיוון שהם שייכים לפלג מוסלמי לא קונבנציונלי. לכן אי אפשר לדבר על קירבה בין הבדואים לדרוזים. |
|
||||
|
||||
לדעתי חשוב מאוד ליישב את הארץ באיזור הנגב והערבה במיוחד ע''מ לפזר את האוכלוסיה על פני שטחה של המדינה הבדואים חושבים אם אין נוכחות מתיישבים יהודים בסביבתם אז אין עיין מפקחת , יש להם טעות היום בעידן החלל אנחנו רואים גם כמה ילדים יוצאים וכנסים לאוהלים של הבדואים , וכמה פחונים צצים מידי יום , ולאחרונה בעשור השנים האחרונות מתחילים התיישבויות קבע באופן מסיבי באיזור הנגב של ערבים בדואים . אני עצמי מוכן ליישב את כל משפחתי באיזור הערבה לשמש דוגמה , וע''מ לא להסיג גבול אני מוכן לקנות את אותה קרקע שעליה אתיישב.אשמח לקבל הכוונה למימוש ההתיישבות מהגורמים המוסמכים לכך |
|
||||
|
||||
למה אתה צריך "לשמש דוגמא"? רוצה לגור בערבה? תהנה, למה לא? אבל למה המגורים בנגב צריכים להיות איזה מודל חינוכי שצריך לשאוף אליו במיוחד? למה צריך לתת דוגמא לאנשים כדי שיעברו לערבה, ולנגב ולמדבר? וחוצמזה, מתי בפעם האחרונה הגעת דרומית לקרית גת? פשוט לי נראה שליד הישובים הבדואים (ברמת חוקיות כזו או אחרת) יש גם לא מעט ישובים יהודיים. להבים ליד לקיה, עומר ליד שבט הטראבין1, וכאלה. אבל אם אתה רוצה לעבור לגור בנגב, וואלה, וולקאם! אם אתה רוצה לקבל הכוונה למימוש ההתיישבות2 אני בטוחה שהגורמים הרלוונטים ישמחו לעזור לך. 1מחליטה לשמור בדיחה מתבקשת לעצמה. 2מה שמעלה את השאלה- למה אם מישהו עובר לאזור הוא "מתיישב" אבל אם הוא עובר לתל אביב הוא "סתם עובר דירה"? _________ העלמה עפרונית חזרה לשטח C. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |