קופת חולים ''מאוחדת'' בחולון מציעה: ברכה ממקובל | 1390 | ||||||||
|
קופת חולים ''מאוחדת'' בחולון מציעה: ברכה ממקובל | 1390 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
אין ספק שלקופת חולים עדיף ה"רנטגן" על ה MRI. גם יותר זול בהשקעה ראשונית, וגם אינו מוביל להמשך טיפולים יקרים. וכאן המקום להזכיר את דיון 1027. |
|
||||
|
||||
כל שקל שזה מכניס לכיסו שווה את משקלו בזהב את מי הוא גונב |
|
||||
|
||||
"הקופה מתמקדת בהענקת טיפול רפואי ולא בשום פעילות אחרת" אומר דובר הקופה. אך האם בבתי מרקחת של הקופות לא מוכרים תרופות טבעיות (שלא הוכחה יעלותן המדעית ולכן הן נמכרות כתוסף מזון ולא כתרופה)? מה רע בשירותים נוספים (לא בהכרח ברכת מקובלים) הניתנים דרך קופות החולים? |
|
||||
|
||||
טוב, בוא נודה על האמת. לא מדובר במחלוקת על היקף שירותי קופת החולים גם אם הסניף בחולון קורא לזה ''הרחבת השירותים שנותנת הקופה למבוטחיה'' ויועץ התקשורת טוען ששירותי הקופה הם רק ''טיפול רפואי''. מדובר בשאלה של אמונה. |
|
||||
|
||||
גם אם זו שאלה של אמונה, אני לא מבין מדוע עומדת להורות (או כבר הורתה) הנהלת הקופה לבטל את שעות הקבלה של המקובל (לא שאי פעם חשבתי להשתמש בשרותי מקובל, זה לא מקובל עלי [הכנס כאן בדיחת מקובלים נוספת]). למיטב ידיעתי כל קופות החולים מספקות כיום טיפולים אלטרנטיביים מסוגים שונים שאינם מוכחים מדעית1, כך שלהעדיף טיפול אלטרנטיבי אחד על פני טיפול שני, על בסיס דתי, נראה לי מפלה משהו. 1 בשבוע שעבר גיליתי שלקופת חולים כללית למשל יש מרפאה שלמה לטיפולים אלטרנטיביים במרכז הכרמל. |
|
||||
|
||||
אפליה בין טיפולים על בסיס דתי? לטיפול אין "זכויות" שצריך להגן עליהם. יותר טוב ( IMHO) לברר האם אין כאן בעיה של אפליה בין מבוטחים. נוצרים יכולים לקבל שרות מהמקובל הזה? |
|
||||
|
||||
נו באמת... התכוונתי לקהל המבוטחים והשירותים המוענקים להם על ידי המרפאה. אני לא רואה סיבה לתת שירותי רייקי אבל לא לתת ברכות ממקובלים1. 1 שניהם מטופשים באותה מידה בעיני, אבל מי שמרגיש עם זה יותר טוב, שיהיה בריא. |
|
||||
|
||||
ראשית, הבנתי למה התכוונת אבל לא יכולתי להתאפק. שנית, ניסיתי להעיר שהענקת טיפולי "מקובלות" הם אפליה כלפי האוכלוסיה הלא יהודית המטופלת בקופה1. האם המקובל מוכן גם לברך לא יהודים? שלישית, יש פה בעיה של כסף(טפו)- המשכורת של המקובל ( והמשרד והטלפון והמזכיר\ה )יבואו ממיסי החברים ועל חשבון טיפולי רייקי ויעוץ אסטרולוגי (למשל) שיכלו לשרת את כלל חברי הקופה. רביעית, אני מסכים שכל הטיפולים לעיל הם שטויות ועדיף לקופות החולים להשקיע במשהו שהוכח מדעית ( כמו ארומוטרפיה או פרחי באך). 1 אפשר לנסות לטעון שטיפולי מקובל זה כמו גיניקולוגיה, וזה מתאים רק לחלק מחברי\ות הקופה, אבל זה נראה לי כחורג אפילו ממדת הסהרוריות2 של הדיון הזה 2 בתור אחד מהסהרורים המשתתפים בדיון אני מרשה לעצמי לקבוע קביעה זו. עם יתר הקוראים , סליחה על ההתלהמות. |
|
||||
|
||||
מה לגבי החברים הדתיים של הקופה, שאינם יכולים להשתמש בשירותי הרייקי1 משום היותם בגדר "עבודה זרה"? כבר עכשיו יש לך אפלייה מובנית, כנראה. 1 הכנס כאן טיפול כלשהו שנחשב "עבודה זרה". |
|
||||
|
||||
אתה בטוח בזה? |
|
||||
|
||||
מה? רייקי זה עבודה זרה? למה לא אמרו לי?! וברצינות: מה עבודה זרה בזה? |
|
||||
|
||||
רייקי זו רק דוגמה, לא מחייבת. מדובר על טיפול כלשהו שיהודים יראו בו ''עבודה זרה''. |
|
||||
|
||||
נניח שיש עדה דתית שנמנעת מקבלת עירויי-דם (נדמה לי שבאמת יש כזו, אבל זה לא משנה כי ממילא עברנו לדוגמאות לא מחייבות). האם זה מונע מקופ"ח לתת עירויי-דם לאחרים? |
|
||||
|
||||
לא, אבל זה לא מה שטענתי. אני אמרתי ''אם אתם נותנים רייקי, תנו גם מקובלים, אני מ'כפת לי''. כלומר, אני לא רואה סיבה עניינית לתת אחד ולא לתת את השני. אלו שנמנעים מקבלת עירויי דם הם ''עדי יהוה'' בארה''ב. |
|
||||
|
||||
יש גם כת נוצרית שנמנעת מקבלת כל טיפול רפואי, לא זוכרת מה שמם. |
|
||||
|
||||
יש גם בישראל כאלו. לפני שבועיים או שלושה הופיעו בעמוד הלפני אחרון של מוסף ''הארץ'' בני משפחה שנמנעים משרותי החינוך והבריאות הפורמלים. האמא הצהירה שילדיה הקטנים גם לא חוסנו בטיפת חלב ואפילו כשהם חולים הם לא פונים לרופא. |
|
||||
|
||||
אני יודעת. יש גם כת נוצרית אחרת, שמעבר לקבלת עירויי דם, מתנגדת לכל סוג של טיפול רפואי. יש להם שם פיוטי מאוד, שכרגיל שכחתי. |
|
||||
|
||||
seventh day adventists
( I think) There is also a sect called christian scientists with a similar philosophy |
|
||||
|
||||
תיקון: המתנגדים לטיפול רפואי מכל סוג שהוא: המדע הנוצרי. המתנגדים לקבלת עירויי דם ומוצרי דם: עדי יהוה. |
|
||||
|
||||
נכון ותודה. |
|
||||
|
||||
קריסטיאן סיינטיסטס christian scientists
|
|
||||
|
||||
שעליהם כבר נטען לא מעט פעמים שאין בינהם לבין נצרות - או מדע - דבר וחצי דבר. |
|
||||
|
||||
קרישצ'יאן? |
|
||||
|
||||
אינדזשן דזשו |
|
||||
|
||||
המלך טשרלס. |
|
||||
|
||||
הבעיה שלי היא עם המטפל, לא עם המטופלים. אם מטופל לא מעונין באנטיביוטיקה נגד הגחלת שלו, קשה מאוד( מוסרית) לכפות את הטיפול. מצד שני, תארו לכם פציינט שרוצה יעוץ קבלי והמקובל התורן אומר :"סליחה, אני לא עובד עם גויים". מכיוון שידיעותי בקיבול מסתכמות באלקטרודינמיקה, האם מישהו יודע מהי הגישה ה"מקובלת"- האם למקובל מותר להתעסק עם שאינם בני ברית, כן או לא? |
|
||||
|
||||
לנתן בוקובזה אין בעיה לקבל גויים כי הוא אינו חרדי אמיתי רק לבוש כמוהם ומבזה את החרדים עדיף שיוריד את הכיפה מעל ראשו ושלא יחחלל שם שמים |
|
||||
|
||||
נרגעתי- אין כאן אפליה. אגב, אני מקווה שאתה כותב דרך פרוקסי שנמצא בצ'ילה, אחרת עלולים לאתר אותך ולהגיש נגדך תביעת דיבה ( יש תקדימים באתר הזה). |
|
||||
|
||||
זה לא אותו הדבר. מדריכת הרייקי לא תסרב לתת שירות לאדם דתי בגלל היותו דתי, פה זה עניין של בחירה של הלקוח/מטופל, וזה לגיטימי לחלוטין. האפלייה מתבטאת בזה שהשירות עצמו ניתן מראש למטופלים/לקוחות יהודיים בלבד, מתוך ההנחה שהוד מקובלותו לא יברך, רחמנא ליצלן, גוי. |
|
||||
|
||||
באיחור רב, אבל ננסה: ארומותרפיה ופרחי באך הוכחו מדעית, או שזו עוד עובדה סהרורית במסגרת הדיון? |
|
||||
|
||||
שליפה מהמותן. כדי לחדד את מה שאני הולך לספר אצטרך לצוד עוד חומר, אבל באופן כללי: באך היה רופא אנגלי. בערך 5 שנים לאחר שהוא הכניס את טכניקת פרחי באך שלו, הוא כבר היה בין המתים, כך שלא נראה שהיו לו הוכחות כלשהן. פרחי באך אמורים לסייע בצורה שקשה מאד למדוד. יש תערובת אחת האמורה להפחית חרדה מפני "גורם לא ידוע" ואחרת המפחיתה חרדה מפני "גורם ידוע". בשורה התחתונה: נראה כעורבא פרח, אך יש להתעמק יותר כדי להגיע למסקנה הזו באופן נחרץ יותר. |
|
||||
|
||||
באתר הרשמי של "מרכז ד"ר אדוארד באך" נכתב בעמוד הביוגרפיה של ד"ר באך שהוא "נפטר בשלווה" בגיל 50. בגיל 44 הוא הפסיק את עיסוקו ברפואה וגם "נטש את השיטות המדעיות". בגיל 48 הוא עבר להתגורר במאונט ורנון, שם הוא מצא את "שאר 19 התרופות". בגיל 50, כאמור, הוא נפטר. השיטה שלו היתה לסבול מאותו מצב רוח אותו הוא ניסה לרפא, ואז לנסות תערובות צמחים עד שהיה יוצא מאותו מצב הרוח. התערובת האחרונה שאותה ניסה לפני שהתחלף מצב רוחו היתה זו שהוא ייחס לה את הריפוי. הוא עבד בצורה עונתית: באביב ובקיץ חיפש פרחים לניסוייו, בסתיו ובחורף הוא השיא עצות למעוניינים. מה שמשאיר, ככל הנראה, מעט מאד זמן לבדיקת החומרים בשיטת הניסוי והטעייה שהיתה, לכאורה, שיטתו, ואם היה צריך להחליף 19 מצבי רוח בשנתיים האלה, לא ברור לי כיצד "מת בשלווה" או מה היתה הסיבה לפטירתו. ד"ר אדוארד באך נפטר בשנת 1936. מאז, כמובן, אסור לשנות שום דבר בחומרים שלו, כמו בכל כת דתית אחרת. נותרו ברפואה הקונבנציונלית מעט מאד חומרים שהשתמשו בהם גם אז וגם כיום. המקור: http://www.bachcentre.com/centre/drbach.htm |
|
||||
|
||||
תודה. בחיפוש קצר העליתי בחכתי את זה (לקצרי-הרוח, כתוב כאן "לא"): Wien Klin Wochenschr. 2002 Dec 30;114(23-24):963-6
"Flower remedies": a systematic review of the clinical evidence. Ernst E. Institute of Health & Social Care Research, Peninsula Medical School, Universities of Exeter & Plymouth, 25 Victoria Park Road, Exeter, EX2 4NT, U.K. Edzard.Ernst@pms.ac.uk BACKGROUND: Flower remedies (also called "Bach" flower remedies) are used by an increasing number of individuals, and many health claims have been made for them. No systematic review of flower remedies has so far been published. AIM: The aim of this systematic review is to summarise and critically analyse the data from all available controlled clinical trials of flower remedies. METHODS: Six databases were searched to identify all controlled clinical trials of flower remedies in humans for any medical condition. No language restrictions were applied. Key data were validated and extracted into table format according to pre-defined criteria. Statistical pooling was not possible, and results were evaluated in narrative form. RESULTS: Four studies met the inclusion/exclusion criteria. Two trials suggested a positive outcome. Those studies that controlled for placebo-effects and minimised selection bias through randomisation failed to demonstrate effects beyond a placebo response. CONCLUSION: The hypothesis that flower remedies are associated with effects beyond a placebo response is not supported by data from rigorous clinical trials. |
|
||||
|
||||
לא ידוע לי על הוכחה מדעית על פרחי באך. בקשר לארומתרפיה, ידוע לי שיש כיום מאמצים לחקור את העניין מדעית, אבל אין לי מושג אם יש מחקרים אמינים שהוכיחו את העניין. חיפוש קצר בגוגל העלה כמה קישורים בנושא, אבל לא עברתי עליהם ממש לעומק: |
|
||||
|
||||
תודה. יש כאן די הרבה עבודה אם רוצים לבחון לעומק, אם כי חלק ניכר מההפניות אפשר לסנן בקלות מראש. אם יהיה לי זמן אקרא כמה מהמאמרים היותר מבטיחים ואדווח - אלא אם, כמובן, מישהו אחר כבר עשה זאת או למד את הנושא ומוכן לחלוק. דוגמה למאמר מבטיח: Limonene-Induced Regression of Mammary Carcinomas, by J.D. Haag, M.J. Lindstrom, and M.N. Gould, Cancer Research 52, 4021-4026, July 15, 1992 דוגמה למאמר שאפשר לדלג עליו:The Use of Lemon Essential Oil as a Sandfly Repellent, by E. Rojas, J.V. Scorza, Transaction of Royal Society of Tropical Medicine and Hygiene (1991) 85, 803 אגב, דומה שחלק ניכר מהמאמרים בקישור הראשון דנים באפקטים של ארומתרפיה על *חיות* חולות (למשל עכברושים). זה בהחלט מסקרן, אך חשוב לציין שגם בדרכים קונוונציונליות יותר מוצאים *הרבה* חומרים שעובדים יפה מאוד1 במודלים (חיות) ונכשלים לחלוטין בבני-אדם.1 דוגמה מרשימה ממש מעכשיו היא החיסון לאיידס של Vaxgen. קופים שחוסנו באמצעותו לא חלו באיידס גם לאחר שהנגיף הוזרק להם לווריד, ממש כך, אך ניסוי קליני רחב היקף בבני-אדם שהסתיים לפני חודש-חודשיים נכשל לגמרי (ותשאלו: איך בדיוק עושים ניסוי קליני לחיסון לאיידס?) |
|
||||
|
||||
או. ידעתי שתשאלו. הנה תיאור הניסוי מהזיכרון, ייתכן שאני טועה בפרטים. לוקחים קבוצות סיכון (דומני שבדקו יותר מ-5,000 גייז פעילים בארה"ב ובערך חצי מהמספר הזה של מזריקי-סמים בתאילנד), נותנים לחלק מהאנשים את החיסון ולחלק פלצבו, ושולחים אותם לדרכם עם אזהרה שלא לשנות את אורח חייהם *בגלל* החיסון (שייתכן שהוא פלצבו, וייתכן שהוא לא עובד). מחכים שנה ובודקים אם יש הבדל בין כמות החולים המחוסנים ללא-מחוסנים. ניסוי לא פשוט משום בחינה. למרבה הצער הוא נכשל לגמרי (חוץ מהטייה סטטיסטית קלושה בתת-האוכלוסיה של השחורים, אבל מדובר במעט מאוד אנשים). זאת על אף ההגיון הבהיר של מנגנון הפעולה של החיסון וההצלחה המסחררת בקופים. |
|
||||
|
||||
זה היה בצחוק. אחת התגובות הראשונות שלי באייל וכפתור הציניות עוד לא עבד (אפילו דוא''ל עוד לא היה לי). |
|
||||
|
||||
אשמח מאוד אם רק נוצרים יקבלו כי יהודים מותר להם להתייעץ רק עם רב ירא שמים ולא אחד שמתיימר להיות רב |
|
||||
|
||||
מה שהתכוונתי לומר הוא שההחלטה לבטל את קבלת הפנים למקובל (1:1) לא נבעה מאופי השירות שקופ"ח נותנת אלא בתפיסתם של מקבלי ההחלטות שמקובל הוא "שטות" ו"רייקי" (לשם דוגמה) זה רציני. זה גרם לאפליה. בתור אדם דתי אני שמח על ההחלטה: 1. כי לא צריך לערב מין בשאינו מינו. אין לי בעיה ללכת למקובלים, אבל אין מקומם בקופות חולים. להפך זה גורם לאנשים לחשוב שקבלה היא פתרון למחלות ובעיות ואין זה כך. 2. אם יתנו למקובל להיכנס לקופת חולים, יוכלו כתות ודתות אחרות לטעון נגד אפליה ולנסות להכניס יעוץ דתי משלהן או מסיונרי. אז אני מעדיף שאף אחד לא יוכל להיכנס. |
|
||||
|
||||
מדובר באמת בשאלה של אמונה כי להתייעץ עם הנוכל בוקובזה אפשר להגיע לאפיקורסות אף אחד לא הכתיר אותו הוא הכתיר את עצמו נגד דעת רבנים |
|
||||
|
||||
כאשר קופת חולים כלשהי מספקת את השרותים האויליים הנקראים 'רפואה אלטרנטיבית', היא מעניקה להם מראית עין של הכשר, כאילו באמת מדובר בסוג של רפואה. כל קופות החולים מעניקות שירות כזה, וגם הקופה שבה אני עובד כרגע (אם כי משתדלים לא לעשות את זה באופן מופגן לידי מטעמים של פיקוח נפש). הדבר המדהים ביותר הוא ההיקף העצום של המשתמשים בשירותים האלה. היות שכל השירותים האלה ניתנים בתשלום מלא, הפיתוי לקופה הוא גדול, ונקל להבין מדוע היא מאפשרת את זה. זה בערך כמו השימוש שמשרד החינוך עושה במפעל הפיס. |
|
||||
|
||||
לא יודע לי יש בעיה רפואית שעד היום לא נימצא לה פיתרון , והתשובה של המומחים הייתה תלמד לחיות אם זה. אני לא יודע אם הטיפול האלטרנטיבי יפתור אותה אבל במקרים שבהם הרפואה הרגילה אומרת תלמד לחיות אם זה אולי שווה לנסות שיטות אחרות? למשל טיפול סיני , הם שנים עובדים שם בשיטות מגוונות ויתכן שיש במה שהם עושים גם כן פתרונות, למשל תרופות סבתא שלאחר בדיקות הוכחו שיש בהם חומרים שכן עוזרים לבעיות רפואיות אילו ואחרות. הייתי בהרצאה של דן דן, הוא חוקר שנישלח ללמוד את התרופות של האינדיינים לפני שאילו יעלמו מהעולם, האם אילו אינן תרופות אלטרנטיוויות כיום? אני לא אומר שכל טיפול פותר או יכול לפתור אולם יתכן וחלק מהפיתרונות שמציאה הרפואה הזו כן יכולים לשפר מצב של חולה ואו לפתור בעיות שהרפואה הרגילה לא מצאה להם פיתרונות. _______________ אגב עדיין לא הלכתי לבדוק את הנושא ממש דרך הפיתרונות הללו במקרה שלי אולם אני לא שולל את זה לחלוטין מראש. |
|
||||
|
||||
אז אולי כדאי שננסה גם את הקבלה. הרפואה הסינית נחקרה, כפי שנחקרו גם שיטות אחרות. רפואה סינית, 'תרופות סבתא' ותרופות אתניות שונות הן בדרך כלל תרופות המופקות מצמחים. אני מניח שגם התרופות האינדיאניות הן כאלה. תרופות צמחיות נחקרות כל הזמן. מדי פעם מוצאים תרופה צמחית שיש לה פעילות רפואית. בחלק מהמקרים הרעיון לטיפול התחיל מהאמונה המקומית בדבר סגולות הריפוי. כך גילו את השפעותיו של הדיגיטליס, שהיה תרופה עממית בריטית לטיפול במחלות לב. כך הפיקו את האטרופין מהבלדונה, כך בודדו את הקוררה מהרעל הקטלני שבו משחו האינדיאנים הדרום אמריקאיים את חיציהם. כך חוקרים כיום את השפעתו של החילבה על מחלת הסוכרת ועוד. לצמחים רבים נמצאו שימושים רפואיים, גם כשלא התחילו את המחקר מאמונות עממיות. יש חמרים אנטיביוטיים המופקים מצמחים, לקפאין יש השפעות רפואיות וכן הלאה. כשהתרופה נמצאת יעילה, היא הופכת חלק מהארסנל של הרפואה הקונבנציונלית. אם מוצאים שהיא אינה יעילה, לא מאמצים אותה. אין שום מנגנון שמוציא את התרופות הלא יעילות מהמאגר של ה'רפואה' האלטרנטיבית. כלומר - זה בסדר לחקור את התרופות של האינדיאנים, וכנראה שגם עושים את זה. אם ימצאו משהו, זה לא ייקרא רפואה אלטרנטיבית. |
|
||||
|
||||
קבלה זה רעיון טוב. הפרופסור האחרון שראיתי בנוגע לבעיה שלי המליץ לי לפנות לרמב''ם. (לצערי אני רציני) אני לא מכיר מספיק אבל הטענה ששיטת הדיקור הסיני למשל עובדת למרות שאינה רפואה רגילה. יתכן ושיטות אחרות גם בהן יש יותר או פחות, השאלה האם כדי לפסול כל דבר מראש.. אז כמו שאמרת למה שלא ננסה ריקוד ירח ועוד כמה דברים מטורפים אחרים, כיוון שלכל אחד מאיתנו יש מנגנון בקרה שלפעמים עובד יותר טוב ולפעמים פחות טוב ואומר לנו זה שווה משהו או שעובדים עלינו בעיניים, לפעמים העבודה בעיניים אפילו עולה לנו כסף. |
|
||||
|
||||
לא יודע איך זה שם בדרום, אבל אצלנו בצפון כאשר הרופא ממליץ לפנות לרמב''ם, הוא מתכוון למרכז הרפואי. |
|
||||
|
||||
במקרה של הפרופסור שהנו די מפורסם בתחומו הוא התכוון דווקא לרמב''ם מלפני שנים. לאחר שהסביר כי יתכן וכאשר מחקר הגנים יסתיים יהיה פיתרון למה שיש לי. |
|
||||
|
||||
יכול לעזור לבעיות מסויימות, לא לכל דבר. זה לא יעזור במצב שבו צריך ניתוח, למשל. אלא בהקלה של כאבים, בחיזוק ובאיזון המערכת כולה, ובמה שרק מתחיל להשתבש אבל עוד לא "הצטבר" לכלל בעייה רצינית. גם צמחים יכולים לעזור. [ריפוי סיני מסורתי כולל בד"כ צמחים ודיקור, לא רק דיקור] לגבי השיטות האחרות- אני די ספקנית. |
|
||||
|
||||
גם אני ספקן גם לנושא הדברים האחרים וגם לדיקור הסיני, אולם לפעמים שווה לנסות גם דברים שאנו ספקנים אליהם, כמובן תלוי במחיר. אם היו אומרים לי שמידה והם לא פותרים את הבעיה או משפרים אותה מאוד הם לא גובים כסף הייתי אצלם כבר מיזמן. |
|
||||
|
||||
מספרים שבעת העתיקה הסינים היו משלמים לרופא תשלום קבוע על עבודתו הטובה. לעת מחלה הפסיקו לשלם לו. |
|
||||
|
||||
מעניין שווה להחזיק אדם בריא ואם הוא מת ממחלה תמיד אפשר להאשים את החולה כי הוא לא שילם לרופא |
|
||||
|
||||
אבל זה בדיוק מה שאנחנו עושים. כל זמן שהאדם הוא בריא, קופת חולים נהנית מתשלום ביטוח הבריאות שלו. כאשר הוא חולה, הקופה משלמת הרבה יותר ממה שהוא משלם. כשהוא מת נפסקים התשלומים ההדדיים. |
|
||||
|
||||
טוענים שעכשיו יעילות הדיקור הסיני הוכחה: |
|
||||
|
||||
טוב לראות שיש מי שחוקר את זה, אבל בינתיים הם רק הראו שדיקור /כלשהו/ מועיל לכאבי פרקים. יהיה מעניין אם הם יקחו את זה הלאה וינסו לבסס/לשלול את ההשערה בעניין האנדורפינים. [משהו כמו לחלק חולים לשתי קבוצות. חלק יידקרו בדיקור סיני, וחלק אחר בסתם נקודות אקראיות בגוף]. |
|
||||
|
||||
כדאי לקרוא את המאמר המקורי לפני שמתלהבים, ואת התגובות אליו. המאמר נמצא בכתובת http://bmj.bmjjournals.com/cgi/content/full/329/7476... והתגובות בכתובת http://bmj.bmjjournals.com/cgi/eletters/329/7476/121... . מה שנעשה במחקר הוא שילוב של דיקור, טיפול חשמלי ותרופות. קבוצת הביקורת נבחרה כך שהמחטים לא הוחדרו לעומק העור, ולכן גם הטיפול החשמלי ניתן רק על פני העור. זה אינו טיפול פלצבו כהילכתו. היה טוב יותר לו הנקודות הנבחרות לטיפול הפלצבו היו באותו עומק, אך לא באותם איזורים של טיפול האמת. כך שלמעשה, מי שקיבל את טיפול הפלצבו לא קיבל דיקור סיני, אך גם לא קיבל טיפול חשמלי אפקטיבי, והמחקר אינו מבדיל בין ההשפעות הנפרדות של שני הטיפולים. טיפול חשמלי להקלת כאב הוא מתודה רפואית מקובלת. הוא אינו חלק מהרפואה הסינית המסורתית. כדאי לשים לב להבדלים המקדמיים בין הקבוצות, המופיעים בכתובת http://bmj.bmjjournals.com/cgi/content-nw/full/329/7... .בקבוצה שטופלה היה שיעור הגברים כפול מאשר בקבוצת הפלצבו. בקבוצה שטופלה היה שיעור גבוה של נשואים, לעומת שיעור גבוה של אלמנים ואלמנות בקבוצת הביקורת. בקבוצת הביקורת היה שיעור גבוה של חסרי השכלה פורמלית. ציון Ahlbäck score, שהוא מדד רנטגני לחומרת אוסטאוארתריטיס, היה גבוה יותר בקבוצת הביקורת מאשר בקבוצת הטיפול. קבוצת הביקורת אופיינה גם ביותר שנות מחלה ובכך שרוב חבריה סבלו מבעיות בשתי הברכיים ולא בברך אחת. בקצרה - הקבוצות לא היו שוות זו לזו. בקבוצת הביקורת יש מספר רב של נשים אלמנות הסובלות מאוסטאוארתריטיס בחומרה קשה, ולכן היא קבוצה חולה יותר. הקבוצה החולה יותר נותרה חולה יותר גם לאחר המחקר. עם זאת, מדד WOMAC, שהוא מדד פונקציונלי בעיקרו, היה שווה בין שתי הקבוצות בתחילת המחקר, והשתפר בקבוצת הטיפול. יתכנו לכך הסברים שונים, אך המחקר המסויים הזה סובל מבעיות מתודולגיות. |
|
||||
|
||||
1. תודה על הקישור, ועל ההערות המאירות מאוד. 2. בעניין הטיפול החשמלי, שלדבריך אינו חלק מהרפואה הסינית המסורתית, ובכן זה לא מדוייק. מה שנעשה כאן זה חיבור אלקטרודות ל/מחטים/, כך שזרם חשמלי קל מרטיט אותן. זה חלק מקובל מהדיקור הסיני המודרני. והזרם החשמלי בא כתחליף לשיטה המסורתית שבה (לפעמים, תלוי כמה משקיעים בפציינט הספציפי, מה שתלוי אולי בעושרו/חשיבותו של הפציינט) היו מסובבים את המחטים ידנית. דרך אחרת (מודרנית וגם מסורתית) היא נעיצת מוקסות מודלקות על המחטים. (המוקסות כאן הן גושים קטנים של לענה מיובשת, שמודלקת כמו טבק מיובש, וכששמים אותה על המחט היא מחממת את המחט, והטענה היא שגם הצמח הספציפי הזה טוב לטיפול). |
|
||||
|
||||
הנה עוד (?) מחקר עם תוצאות חיוביות: http://www.sciencedaily.com/releases/2004/12/0412222... |
|
||||
|
||||
זהו תקציר של מאמר. המאמר המקורי פורסם ב-Annals of Internal Medicine, וניתן בשלב זה לקראו בתשלום בלבד. בעוד 6 חודשים הוא אמור להיות מוצע לקריאה ללא תשלום. עורכי העיתון מסבים את תשומת לב הקוראים שחלק גדול מהנבדקים לא היו זמינים בתום המחקר: 25% מקבוצת הטיפול האמיתי, 25% מקבוצת הטיפול המזוייף ו-43% מקבוצת הבקרה (שטופלו על ידי סדנת הרצאות). בתקציר לא מופיעה הסיבה להיעלמותם של המטופלים האלה. אם מישהו כאן יזכיר את הנושא בחודש יוני 2005, נוכל לקרוא את המאמר ולהתייחס בצורה מפורטת. התקציר הנוכחי: http://www.annals.org/cgi/content/abstract/141/12/90... |
|
||||
|
||||
יכון להיות שהדיקור עוזר נגד כאבים. להרזיה, בכל אופן, הוא לא עוזר. ניסיתי לפני כמה שנים ואני מכיר עוד שניסו, ובכמה מקומות שנישאו אז בפי כל. במקרה שלי לא רק שהדיקור לא עזר להרזיה, אלא שגם המחטים הקבועות בתנוכי האוזן גרמו דלקת מאוד מכאיבה. בסופו של דבר מה שעזר זה דיאטה - בתחום הזה כנראה שאין חדש תחת השמש. אגב, יש שם בכתבה תגובות מאוד מוזרות, כולל אחת שמאוד מאוד התרגשה ואמרה שבעלה נהייה "תותח במיטה", בעקבות דיקור לכאבים בברך. היתה שם מטפלת בדיקור שהסבירה למה הדיקור לכאב עזר גם במיטה, אבל ההסבר שלי הוא קצת שונה: יש מישהו (או יותר ממישהו אחד) שקפץ על העגלה ומעוניין לנצל אותה להגדיל את רווחיו מהעיסוק המכניס. |
|
||||
|
||||
התבלבלתי קצת, התכוונתי לענות לתגובה 263316, והתגובות שעליהן אני מדבר הן, כמובן, מהכתבה המלונקקת בתגובה זו. |
|
||||
|
||||
אני לא ממש מומחה באקופונקטורה, אבל נדמה לי שהדיקור לא אמור להרזות אותך באורח פלא, אלא להקל עליך את הדיאטה (כלומר, להפחית את התאבון). ולגבי ה"תותח במיטה", ההסבר הוא פשוט: ברגע שנעלמו הכאבים בברכיים, יותר קל לרוץ ולקחת שוונג. |
|
||||
|
||||
כן, זהו עצם העניין: זה *לא* הפחית את התיאבון כהוא זה, ולא הקל את הדיאטה בשום דרך. אתה צודק בקשר לברכיים והשוונג, אבל ההסבר ל*תגובה* הנלהבת של הגברת הוא, חוששני, ההסבר שלי. |
|
||||
|
||||
מחקר שפורסם במגזין לרפואה פנימית מראה שהשפעת אקופונקטורה על גלי חום בנשים לא עולה על טיפול דמה. |
|
||||
|
||||
אולי שיעסיקו פותחות בקלפים ובטארוט. לורדה מיפו יהיה משרד מסודר, עם שעות קבלה, היא גם תרשום טיפול: טבילה 3 פעמים עם הראש במקווה וזריית מלח בפינות הבית כנגד עין הרע. הקופה האלילית הכללית קופת פותחים מאוחדת כמו שכשאתה חולה, אתה רואה רופא, כך כל פעם שיש עליך נאחס, כנס לכאן. אנשים ילמדו 7 שנים לתואר מדעי הנאחס - נאחסולוגיה ראשית ואח"כ יעשו עוד שנתיים התמחות: יחסי אישות, פרנסה או בריאות. לא נדע מאיפה זה בא לנו |
|
||||
|
||||
אני לא רואה בעניין שום פסול. טיפול פסיכו סומטי עובד, אז למה לא? אשר לאפלייה של דתות אחרות, יש לטעמי מספיק מבחר של קופות חולים. |
|
||||
|
||||
ומכיוון שטיפול פסיכו סומטי עובד, יכולות קופות החולים לחסוך, ובמקום לקנות תרופות יקרות לעבור, לא רק לתחליפים גנרים, אלא פשוט לפלצבו, ובלצ''ג. |
|
||||
|
||||
הקצנת טענתי למידה זו לא מקובלת עלי. כידוע, טיעון ''המדרון החלקלק'' אינו תקף לוגית |
|
||||
|
||||
המקובלים צופים אירוע גורלי ביותר מחר- [וכמו שאמר התרנגול בערב יום כיפור- אם נחיה, נראה]. |
|
||||
|
||||
אבל נרגעתי כשתפסתי שאם לא יקרה כלום מחר, הם יטענו שזה בזכות התפילות שלהם. חוץ מזה גם זריחת השמש היא ארוע גורלי. _______________ 1- בשבילם |
|
||||
|
||||
נראה שהפעם המקובלים פגעו בול: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2489275,00.h... אבל בעצם זה קרה כבר אתמול. אם כך, פיקשוש. |
|
||||
|
||||
יש עוד חצי יום. אל תרגיז את הכוחות... אבל למקרה שהיום הוא באמת סוף העולם או משהו אני אוריד מהלב כבר עכשיו בנוגע לדודו טופז (זה היה בלינק של שכ"ג, למי שלא קרא). מהרגע שהמאבטחת של אולפני הרצליה התלוננה עליו יצאו כל חבריו הטובים בעיתונות להגנתו בשצף קצף, למשל- גדעון רייכר, שמישהו צלצל אליו ב"יש עם מי לדבר" ורצה להתלונן על טופז ורייכר ממש לא נתן לו לפתוח את הפה מרוב פרץ מלות ההגנה שלו על דודו וחירוף המתלוננת. אז כן, אולי המתלוננות מחפשות פרסום, ולכן הן מתלוננות על טופז על מעשי הטרדה "קטנים", בעוד שנגד מטריד אחר הן לא היו מתלוננות. אבל בהחלט נראה שטופז מסתובב בשטח ומטריד! שלא יקשקש על "נשיקה ידידותית" או על "חיבוק אבהי", שישמור את ידיו ולשונו לעצמו! טוב, אז ניפגשים פה בחצות ודקה, לסיכום היום?... |
|
||||
|
||||
אהבתי את המשפט: "אותו מקובל, אגב, התריע גם לפני ה-11 בספטמבר כי אירוע בעל השלכות יוצאות דופן עתיד להתחולל." גם לי היתה התגלות. אני מודיע במפורש: אירוע בעל השלכות יוצאות דופן עתיד להתחולל. זהו. שלא תגידו שלא ידעתם וזיכרו שקראתם את זה לראשונה כאן. |
|
||||
|
||||
מן הסתם, הכתב ידאג לכתוב follow-up על הסיפור שלו. מעניין איזה אירוע דרמטי מסביר את ההמולה הלא-מקובלת. |
|
||||
|
||||
ההמולה הלא-מקובלת קשורה מן הסתם לדג הקרפיון הניו-יורקי, שצעק אזהרות בעברית (עד שהורידו לו נבוט על הראש והרגוהו) ... |
|
||||
|
||||
בחלם היו מטביעים דגים סוררים. |
|
||||
|
||||
שמתם לב שלמנהיג הקהילה קוראים Zalmen Rozen (סלמון ורוד)? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
במהלך חיפושים ברמלה אחר נעדרת פנה שוטר למקובל, שאמר לו שלהערכתו היא נמצאת באחד מבתי הכנסת בעיר. ואכן, בעקבות קבלת המידע מצאו אותה לבסוף השוטרים כשהיא יושבת על אחד הספסלים באחד מבתי הכנסת. לא מפורט בידיעה האם הערכתושל המקובל התבססה על טכניקות קבליות או פשוט על הכרות עם הקהילה. |
|
||||
|
||||
כתבנו ברמלה מוסר: הרב המקובל ערך חישובים מסובכים שהסתמכו על אותיות שמה של הנעדרת, התפלל בכוונה שלמה, העלה זכרם של צדיקים וקדושים, לחש מיני לחישות ונופף בשבעה קמיעות ואז ארע הנס: הוא נזכר שבתפילת השחרית נתקל בדמות לא מוכרת, מוזנחת ומלוכלכת במקצת, יושבת על אחד הספסלים בבית הכנסת השכונתי. נפלאות הן דרכי השם. |
|
||||
|
||||
אולי נזכר שנתקל בדמות *כן* מוכרת - הרי מדובר באשה בת למעלה משבעים - אשר אולי כבר התגלגלה לבית הכנסת השכונתי אליו היא רגילה גם משיטוטיה הקודמים, מכל חייה ומאז הגיעה לגיל השיטוט הבלתי-מבוקר. אכן, נס. |
|
||||
|
||||
שקר וכזב לא היה ולא נברא |
|
||||
|
||||
איך אתה יודע? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |