126
המאמר המלא פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "מוזיקה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

שתי דברים 1945
מה שקראת בתור ''סיכפוס'' הוא למעשה ג'ירפות בפונט מוזר (ומעורפל) ואינו חלק משם האלבום.

אני מסכים אם הנאמר חוץ מדבר אחד רוב שירי הג'ירפות הם מובנים למרות שחלק מהמשפטים לא.
בזזזזזזזזזזזט. 1964
טעות!
לנושאי המגבעת יש שני תקליטים.
בזזזזזזזזזזזט. 1968
גם באתר של נטמיוזיק מדברים על דיסק אחד. מה הדיסק השני?
בזזזזזזזזזזזט. 1986
עד כמב שאני יודעה הם שחררו שתי קלותט מחתרת. חוץ מהדיסק
סליחה? אני אמרתי דיסק? 2025
האלבום הראשון של נושאי המגבעת הופץ על קלטת בלבד. יש בו את הגרסא המקורית של לייב אין בית שמש, ועוד שיר אחד שמופיע באגנטה שאני לא זוכר כרגע.
מי שזוכר את הקליפ של לייב עם המלים שרצות על גליל של נייר טואלט, בטח יזכור שהוא לא נשמע בדיוק כמו באגנטה, וזאת מהסיבה הפשוטה שלקליפ השתמשו בגרסא המקורית המוזכרת לעיל.
אין לי מושג איך קוראים לקלטת (אם בכלל יש לה שם). אני זוכר שהעטיפה נראתה פשוט כמו נייר קלף (או שזה משהו שאחי אילתר). אני עדיין מחפש אותה מדי פעם בין הקלטות הישנות שיש לי בבית מהאחים שלי, אבל בינתיים בלי הצלחה.
האדמה מקולקלת 2074
הקליפ "לייב אין בית שמש" משתמש בגרסה המקורית של השיר כי הקליפ נעשה יחד עם האלבום הראשון, שזה אומר כמה שנים טובות לפני יציאת "מי רצח את אגנתה פאלסקוג". באלבום הראשון ההוא לא היו שירים נוספים שבוצעו שוב באגנתה, אבל כן היו בו כמה יצירות מופת עם טקסטים דווקא די ברורים. "לונדון, פאריז, ורסאי, הם כולם שמות של מקומות שאף פעם לא נגיע אליהם", נשמע מוכר למישהו? ומה עם "זאת עיר משעממת, כן משעממת, אפשר לצפות את השמש בחומר משמר"? פשוט נכסי צאן ברזל של המוסיקה הישראלית לדורותיה.

האלבום-קלטת הראשון של נושאי המגבעת, שנקרא בשם הלא בלתי-צפוי "נושאי המגבעת", ייצג תופעה רחבה יחסית של להקות ירושלמיות במקור שדי מאסו בעיר הזאת ויצרו בעקבות זה הרבה נויז עצבני. להקות נוספות שעשו את זה באותה תקופה היו להקת "ישראל" (המעולה לדעתי) ולהקת 3ח (מבטאים את זה בדיוק "שלוש חית", למה אתם שואלים?) של רן סלאוין שאח"כ הצטרף לאדם הורביץ מנושאי המגבעת להרכב ארט-רוק מומלץ שנקרא בשם "ריר".

אה, ועוד תיקון, נושאי המגבעת הוציאו כאמור קלטת, דיסק, וגם סינגל שאם אני לא טועה היו בו "אני טקסט פוליטי" ו"מתנה לחג" בביצועים חיים ממועדון "זמן אמיתי". חוץ מזה היו להם גם כמה שירים ממש איזוטריים שלא יצאו באף תקליט כמו למשל השיר המשעשע "רוכסן" שאני די אשמח אם מישהו יספר לי איפה אפשר למצוא אותו בימינו.

אסף
העז רקובה 2119
די בטוח שיש לי את הסינגל (או מקסי סינגל, לא זוכר) של טקסט פוליטי בבית, אבל למה
שמישהו ירצה להקשיב לדרעק בדיעבד הזה?

"היא יכולה היתה להיות קשקש של דג/
זה היה משמח אותך?/
אני מחזיק אקדח אדום/
האדמה שואלת למה" (לא באמת ציטוט משום מקום, אבל בקלות היה יכול להיות)
האדמה מקולקלת 3752
יצא להם גם דיסק אוסף מחודש שכלל את הקלטת ההיא ועוד כמה שירים באוזן השלישית.
האדמה מקולקלת 23645
את השיר המצוין "רוכסן"ניתן להשיג יחד עם שירים שהפכו לקלאסיקות לכל מעריץ של המגבעות כמו:נושאי המגבעת,קול של אלוהים אחר,האלוהים שלי עייף,אני טקסט פוליטי?(בגרסא הראשונה והטובה)ועוד שירים מצוינים בדיסק האוסף של חברת "פוך" בהנהלתו של מנהל המגבעןת לשעבר שערבני השמן הדיסק יצא לחנויות ב 1998וניתן למצוא אותו בכל חנות דיסקים.נושאי המגבעת הוציאו קלטת ב1987 עם שירים כמו:השקרן,אי אפשר להסביר,המוהלת,ביקור בהר.בשנת 1989 תקליט סינגל לאני טקסט פוליטי שכלל את השירים:נושאי המגבעת וקול של אלוהים אחר.ב1991 הוציאה את הדיסק "מי רצח..."בהד ארצי.ב1992 התפרקה הלהקה. ב1998 ככתוב בראשית דבריי הוצא הדיסק האחרון והמצוין שמתמצת את פעילות הלהקה ב17 שירים...
תמוה. 108341
הדיסק הראשון של נושאי המגבעת *כן* כולל שירים (חוץ מ'לייב אין') שלהם יצאו גרסאות שונות מאוחר יותר ב'אגנתה' ('אני טקסט פוליטי', 'מתנה לחג'), ובין השאר הוא כולל את אותו 'רוכסן'. אצלי, לפחות.
פתרון התעלומה 109087
הדיסק (''הראשון'') שיש לך הוא למעשה האלבום השני של נושאי המגבעת, כי האלבום הראשון יצא רק ע''ג קלטת.
בזזזזזזזזזזזט. 14975
בזזזזזזזזזזזט. 14977
האלבום הראשון או יותר נכון מיני אלבום נקרא:"אני טקסט פוליטי?"יצא לאור בשנת 1989 ע"י האוזן השלישית מכיל ארבעה קטעים:
אני טקסט פוליטי?
אני טקסט פוליטי?2 (רק מנגינה)
קול של אלוהים אחר
נושאי המגבעת
האלבום יצא במהדורה מצומצמת ובמשך הזמן נהפך לפריט אספנות(כמובן שלי יש אותו)
כמו כן בין שני האלבומים נושאי המגבעת הוציאו קסטה שכמו התקליט הקודם גם היא יצאה במהדורה מוגבלת אך רוב השירים מתוכה מופיעים בדיסק אוסף האחרון שלהם.
בזזזזזזזזזזזט. 2011
עוד טעות שלי.
ב''מי רצח...'' יש שלושה עשר שירים.
מתנצל.
בזזזזזזזזזזזט. 2396
שוב טעות

שלושה תקליטים
בזזזזזזזזזזזט. 3477
האלבום הראשון של נושאי המגבעת נקרא "נושאי המגבעת מעולם לא יצא על דיסק".
השני הוא "מי רצח את אגנתה פאלסקוג".
השם של השלישי הוא משהו כמו: "נושאי המגבעת כולל חלק מהאלבום הראשון וקטעים מההופעות".

נ.ב. אם מישהו מקוראי תגובה זו הצליח לשים את ידו על הקלטה או איפורמציה כלשהי על נושאי המגבעת (מלבד "אגנתה") אנא, שלח/י לי דוא"ל!
נושאי המגבעת בהופעה עכשיו בוידאו 41562
ברגע של חולשה רכשתי באחרונה קלטת וידאו של נושאי המגבעת בהופעה (40 ש"ח בחנות 'החור בשחור' בת"א). בקלטת 11 שירים מהופעה בקולנוע אלנבי מתאריך 16.4.1989 וכן שני קליפים - 'נושאי המגבעת' ו'תקוות גדולות'. רכישה אומללה כפי שהסתבר לי - הסאונד מחורבן וגם ההופעה לא משהו, אך זה נופל להגדרה של 'הקלטה או איפורמציה כלשהי על נושאי המגבעת'. המעוניינים בקלטת מוזמנים לפנות אלי או לחנות, אני לא ממליץ.

מלבד זאת, 'מי רצח' נעלם מביתי באורח מסתורי, ועתה אני מחפש בנרות ממי לצרוב אותו. מי מן הקוראים המחזיק בדיסק, מתגורר בסביבות הרצליה / חיפה, ולא מתנגד עקרונית לצריבת מדיה, מתבקש באדיבות ליצור עמי קשר. אגב, דובי, לך זה נשמע הוגן לצרוב לשימוש עצמי אלבום שרכשתי פעם בכסף מלא ואבד?

באשר לטקסטים של הלהקה, יצא פעם מאמר במגזין במה חדשה שפרשן את 'אני טקסט פוליטי' והפתיע אותי אישית. עד אז הנחתי גם אני שאין משמעות עמוקה מאחורי הטקסטים. מומלץ.
וזה האתר 41580
האינפורמטיבי והלגמרי לא רע, של נושאי המגבעת. האתר כולל גם קטעי שירים להורדה (באיכות די רעה, אם אני זוכר נכון) וגם קישורים לכתבות רבות ולחומר אחר אודות הלהקה (כולל פרשנותו (היפה) של עמי ברנד).
זה הופעה 22543
הדיסק השני של נושאי המגבעת הוא הקלטה של הופעה שלהם - כמעט כל השירים נמצאים גם ב''מי רצח...''.
ביזארי. מאוד ביזארי. 2036
האמת במערומיה: גם ביום מעורפל במיוחד, נדמות בעיניי שתי הלהקות הנ"ל בהירות בהרבה מהמאמר התמוה הזה. אודה כי לא ממש הבנתי את כוונת המחבר, אם כי נדמה לי שהמטרה הייתה להשוות בין שתי הלהקות הללו. איני מעריץ גדול של אף אחד משני ההרכבים, אבל בתור חובב מוסיקה אובייקטיבי, אני מתקשה, עוד יותר לאחר קריאת המאמר, להבין את החיבור ביניהן.
אני מבין שהמלל נשמע משונה בשני הספסימנטים, אולם כך גם אצל עוד מאות ואלפי יוצרים אחרים ברוק העולמי והעברי כאחד. מוסיקלית, על אחת כמה וכמה איני רואה את הדומה, אלא בעיקר את השונה. נושאי המגבעת ניגנה, כזכור לי, רוק-פאנק-ניו ווייב (בסגנון שהיה מקובל בעולם הרחב בשנות השמונים, איך לא) הרפתקני, אותו הייתי משווה אולי ללהקה רטורית, מינימל קומפקט ודומיהם, ואילו הג'ירפות עסקו בעיקר בשירי פופ סטנדרטיים, אולי דוגמת כל הרכב אחר מהתקופה האחרונה (אני לא ממש מעודכן).
ורק הערה קטנה - שתי גיטרות מובילות (אני לא משוכנע, אגב, שזה היה המקרה בנושאי המגבעת), הוא לא עניין נפוץ ברוק, ובהחלט אינו "הרכב רוק קלאסי".
אממ.. 9300
ג'ירפות לא עוסקים בשירי פופ סטנדרטיים.
נו, אז מי רצח את אגנתה פלסקוג? 2855
יצא לי לשמוע ברדיו שני שירים מתוך דיסק חדש, של ביצועים חדשים לשירים של אבבא. כן כן.
אם שני השירים האלה מייצגים, אז רשימת האמנים בדיסק מהווה תשובה לשאלה שבכותרת כאן.
להקה מתוקה שרה על מועקה? 3212
טוב, זה ציטוט של שלמה ארצי, שאני מאוד לא אוהבת אותו, אבל זה ממש מתאים.

קראתי את הספר של מר טאוב, זה לא ה-מקום לביקורת, אבל משום ההקשר אוסיף הערה קטנה, שלדעתי גדי'לה ידע לתת דוגמאות מכמה דברים מועטים ביותר שהוא הכיר ומאד התלבשו על התיאוריה חסרת האחיזה שלו.
נושאי המגבעת, שגם אני חוטאת בהאזנה לגב' פאלסקוג, הביאו עימהם משהו חדש, פרוע, ובלתי מוגדר, שכנראה ב-‏1991 היה חסר מאוד.
לא הייתי מגזימה ומשווה את זה למה שהיה עם "שבלול" האלמותי והנפלא, המשובח, הנאצל ב-‏1970, אבל חבורת מתבגרים ערומים שטופי זיעה ואקורדים צורמים עוררה ענין גדול.
ואז כמובן הם שמו לב כמה כיף, וסליחה על הביטוי, לשים זין על כולם.
שלום חנוך (הנפלא ביותר, בעיני) הוא בלון נפוח עפ"י פישוף ושות', ובכלל, כל כותבי הטקסטים הגדולים שלנו נזרקו לאשפתות כשבאו החבריה והחליטו שהם פורצים בסערה לתודעת הקהל עם אימרות חסרות פשר, שצר לי מאוד רעי וידידי, חובבי הלהקה (שגם אני קצת משתייכת אליהם), אבל לא ניראה לי שהם הבינו מה שהם כתבו.
בכלל, נראה לי שחלק מהעידן הפוסטמודרניסטי, וסליחה על הביטוי הדוחה, זה קודם למצוא איזה סמל/אימרה/משפט מפוצץ, ואז לחשוב מה הוא מסמל ומה משמעותו.

וגם הג'ירפות, שאלבומם גם שוכן בביתי (לא מתוך בחירתי האישית) מתעטר לו באימרות כביכול גאוניות, שהעם הפשוט והנבוב באשר הוא לא מסוגל להבין.
כן, גם אני אוהבת לשוחח עם כיסא.

כדי לא להלאות אתכם הרבה ולהתיש כוחכם, אסכם ואומר:
נושאי המגבעת עוד יזכרו הרבה, גם אם הלהקה נשמה 5 דקות.
הג'ירפות לא. כי הג'ירפות נשמעות כמו חיקוי לעצמן, לעניות דעתי, וצוארן לא מספיק ארוך כדי ללאכול מצמרת העץ אליו הן פנו.
צל"ש לעצמי על המטאפורה.

וסליחה אם תגובתי העצבנית לא נגעה בכל מאת האחוזים בכתבה, אבל הייתי חייבת.
ואל תשכחו, לפני שאנשים שונים בעלי טעם שונה עושים ממני בובת וודו לתקוע בה מסמרים ולהגיש לי זרי חוחים, שהכל הכל הכל זה
טעמי-האישי-ודעתי-בלבד
ותודה להורי שהביאוני עד הלום.

אתם מוזמנים להגיב. באמת.
מה, אבל את לגמרי צודקת 3271
וגם המטאפורה של צמרת העץ לא רעה, אם חשוב לך צל''ש ממישהו אחר.
בגדול, אני חולק עליך 3537
אבל את זה כולם כבר יודעים. אבל אמירה קטנה שלך היא מאוד לא מדויקת-''חלק מהעדין הפוסט מודרני זה למצוא משהו ואח''ד לחשוב מה הוא אומר'' זוהי אמירה לא מודיקת, הענין הוא שהמשמעות היא דבר מיותר לחלוטין בעולם הפוסט מודרני. באומנות הפוסט מודרנית בעיקר זו מהזן של נושאי המגבעת אין משמעות למשמעות..

אבל הנה הסבר אחר לחלוטין להבדל בין נושאי המגבעת- ההבדל בין סוראליזים (ג'ירפות) לדאדא (נושאי המגבעת) במקרה כזה יש משקל למכלול של השירים של הג'ירפות ואין שוםפ משמעות לנושאי המגבעת.. או ההבדל בין זנים שונים של סוראליזים ( במקרה כזה יש משמעות לשירים)
מחאה נגד הקפיטליזם 4263
כדאי לציין שבשיריהם המעורפלים ברובם של נושאי המגבעת ניכרת מחאה,עמומה אמנם, נגד הערכים החברתיים תרבותיים בעידן הקפיטליזם.
אני לא מכיר את התקליט לעומק, אבל "הבא בתור הוא סוס" עוסק למעשה בתופעות המבטאות את ירידת הערכים בעידן הקפיטליסטי, שרק הלכו והתחזקו בישראל של העשור האחרון. "לא אוהב את כל האנשים" - ניכור, "משהו מאוד מדאיג קרה, מדאיג שאנ'לא מצליח להיזכר מה זה היה" - חוסר מעורבות ועניין בחיים, תחושת הקטנות, "ורק שחקנית קולנוע מעניינת יכולה ליצור מצב" - הכמיהה הרדודה והשטחית לעולם הזוהר, וכמובן "עכשו התחיל הזמן, עכשו נגמר הזמן" המבטא את המיידיות, התועלתיות והשטחיות. ובאיזה קרם היא מצילה את הרגליים שלה?
גם השיר "מתנה לחג" מבטא את ירידת ערכם של החלומות והשאיפות הגדולות, תוך הסבתם לכיוונים צרכניים חומריים. דברים זולים, כידוע, עולים פחות, ומכאן תחושת המיאוס, הסלידה ו"ההחמצה התמידית".
נושאי המגבעת קראו נכון את המפה, והמחאה נגד המעבר לקפיטליזם תוך התרוקנותם של ערכים אנושיים בסיסיים מתוכן, היא הדרך שבה לדעתי ראוי להבין את שיריהם.
מחאה נגד הקפיטליזם 4429
אני אינני מבין גדול במוסיקה בפרט ובאומנות בכלל אך נראה לי (וגם לחכמים ממני) שמילותיהם של ''נושאי המגבעת'' משתייכות לזרם הדאדאיסטי, כלומר- אין להן משמעות והן נכתבו כמעט באקראיות. בדרך זו מעבירה המגבעת תחושה של שיעמום וריקניות.

בכל אופן, הנקודה שהעלית נראית לי הגיונית לחלוטין, במיוחד כשאני חושב על מילותיהם של שירים כמו ''זבובים'' ו''פיקציה''.
מחאה נגד הקפיטליזם 4456
כנ"ל "LIVE IN בית שמש"
ו"נגד כיוון הזיפים" נשמע לי כמו מחאה על ההתחרדות של ירושליים, עיר מוצאה של המגבעת.
מחאה נגד הקפיטליזם 36374
השיר שהכי ממחיש את שנאת נושאי המגבעת לקפיטליזם הרי הוא "מתנה לחג" ולא אחר
"קנו לעצמכם מתנה לחג, בגבולות הסביר"
ההסבר הפשוט לזה הוא שאם כולם יקנו מתנה ב"גבולות הסביר" לא יהיה פער בין המתנות כלומר בין האנשים.
ותזכור: "התורה לשוטים,
אהבה למדוכאים,
וחולי שפעת אלוהים...
האדמה מקולקלת!!!
הולך להיות אתר לנושאי המגבעת 5153
אני מעריץ גדול של נואי המגבעת ויש לי את הקלטת המחתרתית המעולה הדיסק והאוסף את כל שלושת קלטות הוידיאו שיש שם קליפים נדירים והופעות של נושאי המגבעת ובגלל שהם הלהקה הכי אהובה עלי אני בונה אתר עם שירים וטונות של מאמרים וכתבות נדירים מידע על הלהקה ואפילו מילים של השירים מכל האלבומים כולל הקלטת המחתרתית האתר בבניה ויבנה במהירות ואני ישים את הכתובת בבאתר זה מתי שתגמר הבניה אם למישהו יש חומר נדיר כתבות או תמונות או מילי שהשירים או מידע כלשהו ורוצה לתרום להקמת האתר או שרוצה לדבר סתם על נושאי המגבעת יוכל דהשיג אותי באימייל זה
AVI-Y@NEWMAIL.CO.IL
נו, באמת... 6692
כלהקה ותיקה, הקיימת מזה מאות בשנים(להקת 13), וכאלה שהגו עוד לפני כולם, בערך 10 דקות מצאת תקליטם של "הג'ירפות", את הרעיון שקיים דמיון מייצג בין "הג'ירפות" ל"נושאי המגבעת", בחרנו להביע דעתנו קבל עם ועדה.
ולדעתנו...
הדמיון הברור בין הלהקות הנ"ל מתחיל דווקא בשיר שפורסם ראשון ע"י הג'ירפותת המוכר בשם איזה אבסורד, כבר שם ניתן למתוח קווים מקבילים בין הלחנים, המלל, השירה, הביצוע האינסטרומנטלי וכל השאר. הלהקות באות מולנו בזהות מוחלטת מבחינת המהות והרוח, אך קיים הבדל בהחלט והוא דווקא בפן הטכני, הבדל שהוא מובן מאליו, מכיוון ש"הג'ירפות" כלהקה עצמאית אינה באה לחקות או לייצג את נושאי המגבעת, אלא את רוח התקופה אותה הם חווים. חייבים אתם להסכים שתקופת "הג'ירפות" אינה זהה לתקופת "נושאי המגבעת". מה שגורם לבלבול בקהל ודורש התייחסות מיוחדת הינו הדמיו דווקא, לטענתנו(שהיא בהכרח האמת המוחלטת), שתי הלהקות קמו כעוף זר ומנוכר לתקופתן כל אחת בהתאם לתקופתה ואם לדוגמה "נואי המגבעת" היו עושים קמבק(דבר כשלעצמו בלתי סביר) לא היו שמים לב לתנופתם בתקופה זו וכל אשר הם היו היה בסה"כ המשך ישיר לעבר משעשע, לעומת זאת כשקמה להקה חדשה שבאה במהות זהה, או אז ניתן להבחין בתנופה ובעוצמת ההשפעה שיש לתקופה עליה ולה על התקופה, כך, ששוב הקהל יכול לחוות תקומתה של להקה נדירה בימים קשים מנשוא.
יבוא היום ותקום הלהקה האולטימטיבית, להלן, להקת 13, שתביא את השינוי הסופי במטמופרוזה הבלתי פוסקת.
נ.ב
תשאלו את אוהד נהרין!!!
נו, באמת... 6694
כלהקה ותיקה, הקיימת מזה מאות בשנים(להקת 13), וכאלה שהגו עוד לפני כולם, בערך 10 דקות מצאת תקליטם של "הג'ירפות", את הרעיון שקיים דמיון מייצג בין "הג'ירפות" ל"נושאי המגבעת", בחרנו להביע דעתנו קבל עם ועדה.
ולדעתנו...
הדמיון הברור בין הלהקות הנ"ל מתחיל דווקא בשיר שפורסם ראשון ע"י הג'ירפותת המוכר בשם איזה אבסורד, כבר שם ניתן למתוח קווים מקבילים בין הלחנים, המלל, השירה, הביצוע האינסטרומנטלי וכל השאר. הלהקות באות מולנו בזהות מוחלטת מבחינת המהות והרוח, אך קיים הבדל בהחלט והוא דווקא בפן הטכני, הבדל שהוא מובן מאליו, מכיוון ש"הג'ירפות" כלהקה עצמאית אינה באה לחקות או לייצג את נושאי המגבעת, אלא את רוח התקופה אותה הם חווים. חייבים אתם להסכים שתקופת "הג'ירפות" אינה זהה לתקופת "נושאי המגבעת". מה שגורם לבלבול בקהל ודורש התייחסות מיוחדת הינו הדמיו דווקא, לטענתנו(שהיא בהכרח האמת המוחלטת), שתי הלהקות קמו כעוף זר ומנוכר לתקופתן כל אחת בהתאם לתקופתה ואם לדוגמה "נושאי המגבעת" היו עושים קמבק(דבר כשלעצמו בלתי סביר) לא היו שמים לב לתנופתם בתקופה זו וכל אשר הם היו היה בסה"כ המשך ישיר לעבר משעשע, לעומת זאת כשקמה להקה חדשה שבאה במהות זהה, או אז ניתן להבחין בתנופה ובעוצמת ההשפעה שיש לתקופה עליה ולה על התקופה, כך, ששוב הקהל יכול לחוות תקומתה של להקה נדירה בימים קשים מנשוא.
יבוא היום ותקום הלהקה האולטימטיבית, להלן, להקת 13, שתביא את השינוי הסופי במטמופרוזה הבלתי פוסקת.
נ.ב
תשאלו את אוהד נהרין!!!
מאמר טוב- השוואה מוגזמת 6943
דבר ראשון המאמר מעניין מאד, כתוב בצורה טובה ובאופן כללי מאמר טוב. דבר שני שמחתי לראות שהרבה הגיבו ועוד יותר שמחתי לראות שיש הרבה שאוהבים את נושאי המגבעת. דבר אחד שיש להגיד בקשר למאמר, שלהשוות בין נושאי המגבעת לג'ירפות זה דיי מוגזם גם מבחינת הטקסטים וגם מבחינת המוזיקה. הטקסטים של נושאי המגבעת הם בעלי משמעות עמוקה, והם מבטאים משהו, בניגוד לטקסטים של הג'ירפות שסתם מנסים למשוך תשומת לב אליהם בעזרת משפטים שנראים עמוקים, אבל הם בעצם חסרי משמעות לחלוטין. מבחינה מוזיקלית, לדעתי בכל אופן, אין שום מקום להשוואה בין שתי הלהקות. הצליל שהביאו נושאי המגבעת היה חדשני והביא גל חדש למוזיקה הישראלית בעוד הג'ירפות נשמעים דיי גרוסים ומעוכים.
עוד הייתי רוצה להוסיף, כל מי שיש לו איזשהו חומר על נושאי המגבעת, או יודע על איזשהם אתרים עליהם, אני מבקש ממנו שישלח לי אימייל. תודה רבה
מאמר טוב- השוואה מוגזמת 7405
אין אני חושב שאתה צודק הרי אנשים אוהבים לדבר כסא
hidden messages in giraffot song 19141
Hi,
i'm in Manhattan at the moment, and i met some friends who came from south america and told me some details about the Giraffot songs being all about drugs (or a lot of them)

for example the sing 'wow what an absurd, the same refregraotr in a such a different attitude' is about munchies and the way it changes your attitude to the refrigrator.

there is much more...

ido,
לפי מה שאני מכיר 345432
זה ממש לא נכון - השיר הוא על אחד (מחברי הלהקה?) שהייתה לו חברה, איך לומר שמנמנה. והסקס איתה, הוא טוען, היה - איך לומר לא משהו.
ביום בהיר אחד הוא מצא אותה במיטה מתפרעת ומתלהבת - עם עוד בחורה.
זה הסיפור.
אין פה השוואה!!! 36368
אין השוואה בין 2 הלהקות נושאי המגבעת הם להקה מבריקה שקמה בתקופת הרוכסן והשפיע על המוזיקה עד היום, ולאומת זאת הג'ירפות סתם מתחבאים מאחורי הטקסטים הרייקניים שלהם.
נושאי המגבעת כתבו "אנחנו בוטים, אמיצים, ושאנחנו לא נהיה פה" וכך היה.....הריקנות שקמה ועוד לא התמלאה בכלום
מה הג'ירפות כבר כתבו..."וואו איזה אבסורד" הם סתם זולים (סוג ב')
למרות שאין לזלזל בהם הם לא ניתנים להשוואה
נ.ב. מי שלא שמע את הדיסק השני של נושאי המגבעת (נושאי המגבעת-"נושאי המגבעת") לא מכיר באמת את כל רוח המוזיקה של נושאי המגבעת.....חובה לשמוע למרות שהדיסק ה-‏1 טוב לא פחות (טוב אולי "קצת" פחות)
אם כבר משווים!!!!! 43012
למה מתעקשים להשוות בין נושאי המגבעת לגירפות המחורבנות?????? אם כבר עושים השוואה אז את הקרדיט לדימיון ל"נושאים" יש לתת ללהקת "קרפ" שהוציאו דיסק מדהים שלא כל כך הצליח וחבל כי הם היו הכי קרובים לגעת בנקודה שנושאי המגבעת ידעו לגעת בה כל כך נכון!
אה... תשמע... 55828
כשהמגבעות כתבו "אנחנו בוטים, אמיצים, וכשאנחנו לא נהיה כאן - כשאין דגים גם סרטן הוא דג" - הם לעגו בדיוק למה שעשית עכשיו. להזכירך, שם השיר הוא "אשת יחסי הציבור של נושאי המגבעת", והוא שיר עם תימה מאוד ברורה - הוא לועג לנסיון להציג את המגבעות כמהפכנים בוטים שהמציאו את הגלגל, ומציג את הנסיון הזה כטריק מחושב של חברות תקליטים.

בקשר למאמר - ואני מקווה שמישהו עדיין עובר על התגובות כאן - מאמר מאוד בעייתי. הוא בעייתי כי גם הטקסטים של המגבעות וגם הטקסטים של הג'ירפות (אגב, השם ג'ירפות עצמו הוא מעין איזכור לנושאי המגבעת, שסמלם המסחרי היה ג'ירפת הג'ירו) הם רווי משמעות ולעתים שקופים. הם פשוט דורשים ניתוח ברמה ספרותית, שירית. ואם גדי טאוב לא הבחין בזה - מה לעשות, גם אני לא הבחנתי ביותר מדי משמעות בסיפורים של גדי טאוב.

אני מרשה לעצמי להציע פרשנות אחרת לדמיון וההבדלים בין הלהקות.

ראשית, תחומי העיסוק של הלהקות מקבילים: שתי הלהקות מציגות ניוון חברתי על הצד הנורא ביותר שלו. אצל הג'ירפות, אם זו המשפחה הלא מתפקדת בשיר השטחי "סטריאו", או החברה שסוגדת למקרר עם גישה שונה, ואצל המגבעות, אם זו ה"מתנה לחג", שהיא סבירה, ומרמה את מקבלה לחשוב שהוא לא מחמיץ את חייו, או "הבא בתור הוא סוס", על תרבות השעשועונים ההוליוודית השטחית. שתי הלהקות לועגות לניוון החברתי, ובאות להתריע על הסכנה שהוא מביא.

אלא שהמגבעות היו מורדים. לפני עשור, לפני 15 שנה, יצא הדור הצעיר נגד ניוונו של הדור שקדם לו. המגבעות אמנם חיו בתוך עידן "פוסט מודרניסטי", עלק, אבל הם לא היו מודעים אליו ולא התעניינו בו. הם הציגו את רוח הנעורים שלהם, ומתוך הייאוש התהומי הציעו לזנוח את הניוון ולהתחיל לשנות. הצגת הניוון התבטאה בטקסטים, הרצון לשנות התבטא בדרך הנגינה.

הג'ירפות, לעומת זאת, יוצאים נגד עצמם. הם לא באים למרוד בדור שקדם להם, הם מציגים את הניוון של הדור שלהם. הפוסט-פוסט-מודרניזם, הישיבה המשועממת בתל אביב, ה"כולנו נאמנים" לממסד, הריקנות של עצמם. הבעיה של הג'ירפות, ומה שעושה אותם ללהקה משעממת, הוא העובדה שאין להם כוח לצאת נגד הניוון. הם חלק ממנו, ולכן המוזיקה שלהם מנוונת, כמעט אפשר לומר, גלגל"צית. הם שרים לא מתוך רצון לשנות, ולכן, המוזיקה שלהם, במקום להיות מראה שנונה ועוקצנית על המציאות, הופכת לשיקוף משמים של השיעמום.

או בקיצור - לכו על נושאי המגבעת.
בתקווה שמישהו עוד יקרא,
גונקל.
גונקל, תמהתי לאן נעלמת 55842
רוצה פלגין?
יונה...? 56110
האם זה מי שאני חושב שזה?
לונג טיים נו סי.
אם הייתי יודע מה זה פלגין... אבל אני נכה אלקטרוניקה.
אני מרשה לעצמי להעריך שזה דבר טוב, ועל כן התשובה היא - כן! רוצה פלגין! מאוד!
יונה...? 56379
כפי הנראה חלה טעות בזיהוי.
סברתי כי אתה הוא ידידי גונקל הנוהג להטריד אותי ואת זקנתי, לביבה, באישון ליל בהתדפקות על דלתינו בתואנה שהוא חש בראשו והוא זקוק לפלגין, שבדיוק אזל בארון התרופות שלו, כאשר למעשה כל מה שהוא מחפש זה מעט חום אנושי ואוזן קשבת, שאנחנו איננו מסוגלים לספק לו.

סליחה.
אה, מלאכת החיים. יעני, הומור כזה 56709
מצטער - לא ראיתי, לא קראתי. מוזר קצת, הא? אבל ככה זה.
ואני כבר חשבתי שאני ידידי הוותיק באמת THE DOVE.
נו, שוין.

נ.ב: מה זה פלגין?
כנראה ששכחתם... 63406
אתם כנראה שכחתם, בקשר להשוואה בין שתי הלהקות, להתייחס לדבר שלכאורה נראה כשולי אך חשוב הוא ביותר ובעל השפעה רבה- גילם של האמנים הצעירים. נושאי המגבעת פרצו בהיותם תיכוניסטים צעירים ואילו הג'ירפות בהוציאם את התקליט היו מקורבים לשנות השלושים של חייהם. הם לא יכלו לחולל כל מהפכה גם אם ממש היו רוצים.
משמעויות בשירם של נושאי המגבעת 76209
טוב, משמעויות יש. אבל לא נראה לי שהם יתכוונו שיהיו.
אוהד פישוף אמר בעצמו שאין משמעות לשיריו ושהוא כותב בצורה אינסטיקטיבית. אם באותו רגע היה עובר לו משהו אחר בראש, אז זה מה שהיה מופיע בשיר. אז לכאורה- אין לשירים משמעות.

אבל אוהד פישוף, על אף היותו גאון, לא הניח דעתו על כך שגם אם אתה כותב אינסטקטיבית אתה מכניס משמעויות גם מבלי להתכוון אליהם. לכן, ישנה משמעות לשירים.

בקיצור, חלק מהשירים הם בעלי משמעות בהחלט ("ביקור בהר" לדוגמה), חלקם חסרי משמעות ("קול של אלוהים אחר". ואל תתוכחו, זה באמת שיר חסר משמעות), וחלקם בעלי משמעות חלקית וא-רציונלית ("טקסט פוליטי").

אבל... הו גיוס אה פאק? (יען, למי אכפת?)
הם מצויינים, כיף לשמוע וכיף לרקוד אותם. אין צורך לחפש את המשמעויות של המהפכה בשירים שלהם כי גם ככה שום להקה לא יכולה להביא מהפכה. הסקס פיסטולס לא הצליחו וגם פינק פלויד לא הצליחו וגם לא רייג' אגיינסט דה מאשין.
אז כל מה שנותר הוא להאזין ולהנות.

נ.ב.
אין כזה דבר "פוסטמודרניזם". מדובר בשגיאת כתיב שהופיעה במוסף "גלריה" של עיתון "הארץ". היה אמור להיכתב "פלאפל+שתייה 10 ש"ח", אבל בטעות נכתב "פוסטמודרניזם". אז צאו מזה!!!
קח את נושאי ואת הגירפות 83046
תכניס למיקסר 2 דקות מה ייצא?
ג'ינג'יות
תמיר אלברט היה בנושאי המגבעת
אמיר צורף הפיק את הגירפות
והדיסק ששניהם הוציאו לא רואה ממטר את שני הלהקות הנ"ל
קח את נושאי ואת הגירפות 83543
אכן, תקליט מצויין. חבל שהם לא עשו עוד אחד.
שירה 343444
הטקסטים של הגירפות הוא מהמשובחים שקראתי בשירה העברית.
חיפה נווה שאנן 398574
הגירפות זה להקה גאונית הרבה מהשירים או שכמעט כולם מדברים על השפעות ותופעות שנגרמות מלקיחת אל.אס.די דיבור בסטאריו
השיר הראשון קרה לך פשוט גאוני!!!

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים