|
|
|
חברה וכלכלה • המערכת • שבת, 9/7/2022, 18:09 |
|
לפני שבועיים אישרה הכנסת צו שהרחיב את סמכויותיהם של פקחים עירוניים לפעול נגד עבירות של אופניים וקורקינטים ממונעים לא רק כשאלו נוסעים על המדרכה אלא גם בשבילי אופניים. עם זאת, להערכת רוב המרואיינים בכתבה ב-TheMarker, אין לפקחים כלים של ממש והאכיפה קלושה מאוד.
בין 2018 ל-2020 נהרגו 55 רוכבי אופניים וקורקינטים ממונעים, ו-3100 רוכבים והלכי רכב נפצעו.
הבעיה שנחשבת לקשה ביותר היא שבעוד שמהירותם של הכלים האלו מוגבלת בחוק ל-25 קמ"ש, בעלי כלים פרטיים לעתים קרובות מבטלים את המגבלה ונוסעים אף במהירות של 90 קמ"ש. גם המשטרה וגם העיריות טוענים כי לשוטרים ולפקחים אין ידע לזהות כלים כאלו, ואין כלים מנהלתיים להרתיע עבריינים גם אם אלו נתפסים.
דווקא בקרב החברות השיתופיות המצב טוב יותר מבחינה זו, הם מצייתות לרגולציה של הגבלת מהירות הנסיעה (לעתים אף עד 15 קמ"ש, לבקשת העירייה). מצד שני, הרשויות ואזרחים מתלוננים על כך שהשארת הכלים במרחב הציבורי יוצרת מטרד. בלונדון הותר לכלים שיתופיים ולא לפרטיים לנסוע בנתיבי אופניים; בתל אביב אין כוונה כזו.
כל הצדדים מבקשים שמשרד התחבורה יקדם מנגנון של מספרי רישוי לכלים הממונעים. חבר הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה הציע הצעת חוק כזו, אך עד כה משרד התחבורה לא מקדם אותה.
|
קישורים
|
|
|