פרויקט הרכבת הקלה לנצרת ימשיך, חרף התנגדויות והתייקרות 4072
"שקוף" חושף הסכם ממשלתי לתוספת תקציב לקידום פרויקט הרכבת הקלה לנצרת. מדובר בהסכם בין משרד האוצר למשרד התחבורה, שאינו חשוף לציבור.

לפני כחמש שנים הזניקה הממשלה את הפרויקט - מסילה בין נוף הגליל לחיפה, שאמורה לשרת בעיקר את הישובים הערביות שביניהן - נצרת, ריינה, משהד, שפרעם וביר אל מכסור. אך מתחילתו הוא נתקל בביקורת והתנגדות בעיקר מצד אותם ישובים. עיקר התלונה היה על כך שרק תחנה אחת בקו נמצאת במרכז ישוב ערבי (ריינה). שתי התחנות של נצרת נמצאות בשוליה, ושאר התחנות ממערב לה נמצאות מחוץ לישובים, ודורשות הגעה ברכב. מזרחה מנצרת מתוכננות שש תחנות בנוף הגליל.

ביקורת נוספת היתה שבגלל התחנות הרבות הנסיעה תהיה איטית - זמן דומה לנסיעה ברכב פרטי בשעות עומס. כמו כן, תחילה דובר על 100,000 נוסעים ליום, אך לפי תחקיר מהזמן האחרון שמבוסס על איכון סלולרי, המספר הצפוי הוא 50,000 בלבד.

כפי שקורה בפרוקיטים רבים של תשתית תחבורה, העלות הצפויה האמירה, ובאוצר עצרו את התקציב להמשכו. ההסכם שנחשף כעת מבטיח את המשך הפרויקט, אך תמורת הקפאה של המשך סלילת כביש שש צפונה מצומת סומך לשלומי, וקיצוץ בפרויקט המטרונית.
קישורים
שקוף
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  סחר מכר • אריק • 3 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • ירדן ניר-בוכבינדר • 73 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים