בעקבות תחקיר "מעריב" החליטו מנכ"ל הרשות השנייה מוטי שקלאר ומנכ"לית הטלוויזיה החינוכית יפה ויגודסקי להשעות את שידור התוכניות "תיק שיווק" ו"המועדון" המשודרות על ידי הטלוויזיה החינוכית בערוץ 2.
תחקיר מעריב העלה כי שתי התוכניות איפשרו למפרסמים לרכוש אייטמים בתוכנית, וזאת מבלי ליידע את הציבור על כך ששולם כסף להפקת התוכנית עבור הצגתם. בזמן עריכת התחקיר אישר מפיק "המועדון" צפריר קוחנובסקי כי החברה החיצונית "חמישים פלוס" אכן עוסקת עבור חברת ההפקה "טי.טי.וי" בפרסומות וחסויות לתוכנית.
תחקירני מעריב פנו למערכת "תיק שיווק" ובקשו מהעורך רועי אבן־טוב לסקר בתוכנית קלטת ילדים שלכאורה תצא לשוק בקרוב. הם נענו כי "כל הכתבות שלנו הולכות להיות כתבות תוכן שיווקי, בעיקרון ... זה אומר שהכתבות הולכות להיות ממומנות על ידי לפחות אחד הגורמים שיהיו חלק מהכתבה". בתשובה לשאלה כמה זמן מסך תקבל הקלטת נענו התחקירנים: "צריך לעבוד ולשבת על זה. בגדול אנחנו מדברים, אני אגיד לך את סדר הגודל, כדי שתגיד לי אם זה רלוונטי לך בכלל. אנחנו מדברים על 4,000 דולר לכתבה של שלוש דקות וחצי".
בעבר כבר פורסמו ידיעות שחברת "נתיב הפקות", המפיקה את "תיק שיווק" עבור הטלוויזיה החינוכית, מעורבת בניסיון לערב גופים מסחריים בתכנים של תוכניות בהפקתה.
|
קישורים
בעיה חינוכית - אהוד אשרי, הארץ
|