רשת בתי־הקולנוע "לב" הכריזה על אמנה בינה לבין הצופים, במסגרתה היא מתחייבת להגביל את משך הפרסומות המוקרנות לפני הסרטים לחמש דקות לכל היותר.
באמנה נכתב "היות ובתי קולנוע לב מקרינים את הסרט על מנת לגרום לצופה להתרגש, לצחוק, לבכות וליהנות ממנו ולא מגורמים מסיחי דעת, מעצבנים ומטרידים, הוסכם בזאת כי לא נקרין יותר מ-5 דקות של פרסומות לפני תחילת הסרט וכי נקרין כל סרט בהתאם לסטנדרטים הגבוהים ביותר. הצופה מצדו יכבה את מכשיר הטלפון הנייד שלו לפני תחילת ההקרנה, ייהנה, יתרגש, יצחק ויבכה מהסרט בהתאם לז'אנר וימליץ עליו לחבריו".
לפני כחודש עזבו במחאה צופים את אולם הקולנוע "פאר" בתל־אביב, לאחר שצפו בפרסומות ובקדימונים במשך כחצי שעה מבלי שהסרט התחיל. נורית שני, מנכ"לית רשת "לב", אמרה כי היא רעיון האמנה צץ בראשה עוד לפני פרשיה זו. היא הוסיפה כי "לצופה מגיעה חוויה קולנועית אופטימלית וזו הסיבה שאצלנו גם החלטנו לוותר על הפסקות בהקרנות היומיות למעט בסרטי ילדים. אני משאירה את הבחירה לצופה, מי שרוצה הפסקה שיבוא בערב. ברור שקיצור זמן הפרסומות לחמש דקות הוא הפסד כספי אבל זה רק בטווח הקצר, הקהל שלנו נענה בהתלהבות רבה לאמנה ומצביע ברגליים. ויתרנו על האופציה להכנסה מפרסומות מכיוון שזה מנוגד לתפיסת עולמנו ולא מתאים לאופי האיכותי של בתי הקולנוע שלנו. אנשים שבאים ל'לב' באים לראות קולנוע איכות נקי מדברים זרים. פרסומות הן גורם זר".
|
קישורים
|